söndag 14 december 2008

Mossigt från en trollskog...






Eftersom vi inte har någon snö här nu kunde jag
ta en liten skogspromenad utanför stan i går.Kom
då hem med både mossa, blåbärsris och lingonris.
Av mossan gjorde jag några olika små grupper på
olika metallfat och skålar. Har även haft en del ull
jag tovat ute till försäljning på en julmarknad som
svärmor hade i helgen, det gick bra och gav
mersmak. Har också fått den här awarden av Irene
med bloggen Heaven and earth Tusen tack Irene
säger jag och skickar den vidare till alla er som tittar
in här och kommenterar mina inlägg, det är ju ni som
gör det hela så himla roligt att hålla på med detta.
Önskar er alla en trevlig tredje advents-kväll och vecka!



Måste bara tillägga att ikväll har jag även fått denna

av Ulrika Änglahem tack och stor kram till dej U.

20 kommentarer:

mormorelsie... sa...

hej
va härligt med mossa, tänk så mycket fint man kan göra av skogens
mossa.
ha det så gott
ninni

Hemma hos lilla mig sa...

Jisses, vad mycket fint du har gjort.
Kan riktigt känna den härliga doften av mossa.
Kram

Mamma C sa...

Vilka fina arrangemang du gjort av mossan. Grattis till din utmärkelse med.
Kram Mamma C

Elisa Day sa...

Vad fint du har gjort det med mossan. Och kul med dina tovade saker, du är så duktig så jag är inte förvånad. Har precis kommit hem från en yogalektion, det känns att man lever om jag säger så :D Hoppas du får en bra start på nya veckan. Kram

Grindelunda sa...

Oj...jag fegade och körde en sedvanlig Lucia med krona, kall mjölk och peppisar som muta, så att de ville höra min Lusselelle i hambotakt.
Al:s underbara Lucia blev jag helkär i :)

Kramen från Gilla

Home No.1 sa...

Hej Katta, ja det är en gammal luciakrona i zink=)
Vilka vackra mossarrangemang!
Och GRATTIS till utmärkelsen!
Kram annica.

Änglahem sa...

Hej Katta,

Jag har ju också fått vissa awards från flera håll, men vad gör det igentligen? Bara roligt att bli uppskattad tycker iaf. jag.

Vad fina arr du gjort med mossa! Tänk att mossa kan vara så vackert!
Grattis till försäljningen! Förstår om det ger mersmak.

Ha en fin start på veckan!
Kram, Ulrika

lottens vita och gröna sa...

största grattis katta till din award!

vilken härlig fyndartur, ooooh det gröna är det vackraste på julen!

varmkram lotten

Ullis/Leva på landet sa...

Det var så fint som du har gjort. Grattis till din utmärkelse. På den här sidan kan du hitta snöflingor http://www.bloggerbuster.com/

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Vit poesi sa...

Har också varit i skogen idag, får visa i morgon vad jag dragit hem "fniss" Mysig lucia i förra inlägget!!
Ha en fin vecka
kram Malin

Angel.Pearls sa...

Tror det är björnmossa du plockat..allt väldigt fint!Ha en bra vecka// Eva

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härligt med grön mossa! SJälv har jag oxå varit ute och hämtat in lite. Dina arr ser riktigt mysiga ut:)

Grattit till awarden!

Kram Annica

Viola sa...

Visst är det vackert med mossa och ris, dekorerar oxå inne mycket med detta, räcker med att lägga dit några fattigmanspumpor eller något kors som du gjort, sedan är det klart och så fint! Ha en bra måndag, kramis

Vägen till Drömhuset sa...

hej hej :) vad vackert med mossa till metallskålarna.. riktigt juligt och fint :)

stor kram sara

Glitter och Marsipan sa...

Så mycket fint du gjort av naturmaterial.Älskar allt man kan få med hem från skogen.
Besök av en söt lucia har du haft också.
Ha det bra i veckan.
kram Anette

Kathys Home sa...

Å så fint, ja jag var själv ute och plockade en massa mossa faktiskt då vi ej har nån snö hos mig heller...bara eggamoja..usch!! Jag skall ta och visa mina fynd snart som blev så fina så...:-)) Varmaste kramen //kat

LillaFlisan sa...

Åh så vackert, så enkelt men stilfullt!!

Du har ett sånt öga du!


Kram

Flisan

Marie//Tekla Maräng sa...

vad fint du har gjort av all mossa och kvistar, det fick igång inspirationen hos mig.
Du har väl också sätt solen idag?
Vad skönt det kändes, hundarna och jag tog en riktig långpromenad
Kram:)

trollmor sa...

moss moss på dig ! Jadu här är det länge sedan mossan frös och blev översnöad. Inte hann jag plocka mossa innan det frös och snöade.
Men nästa år ska jag .. säger jag alltid.
Fina arrangemang.
Kram ewa

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej Katta!
Tack för hälsningen du lämnat inne hos mig. Det har varit två tuffa dygn sedan en av mina goa vänner gick bort under tragiska omständigheter.
Hoppas iaf att allt är bra hos er.Julen är ju snart i antågande men det känns som stämningen kom av sig, ska jobba på att fixa tillbaka den på nåt vis. Ha det bra. Kram C ps du har jättefina bilder...vad duktig du är på att fixa.