onsdag 10 december 2008

Många kottar små...




Sambon har klagat på mej för att jag har så mycket
skräp i vårt förråd, en heel påse full med kottar!!!
Så jag tänkte göra livet lättare för honom i förrådet
och göra nåt med kottarna i stället, så de fick ett
litet bo i min maroccanska skål/balja. Några kvistar
eukalyptus och lummer fick samsas där med och för
att få lite mer vinterkänsla pudrade jag på lite
florsocker. Man tager vad man haver. Har ju lite kottar
kvar att hitta på nåt med får se vad det blir.
Ha en bra onsdag å tänk nu är det inte långt till lucia.

20 kommentarer:

Viola sa...

Jag pyntar vilt med kottar, tycker det är så fint, har dom på vackra nickelfat, i glasburkar lite var stans, de är verkligen fina som stilleben, ha en bra dag, vadå har du skräp i källaren, fniss....kram

annashusidingtuna sa...

Kottar och florsocker låter inte riktigt klokt men uj så fint det vart!
Kram Anna

Karin sa...

Hej goa Katta!

Så fina bilder du visar, jag bara njuter!

Här hemma har kottarna redan tagit över *fniss* de är snart i varje rum.

Ha en fortsatt mysig och kreativ vecka!

Varmaste kramarna
Karin

Lotta sa...

Älskar dina bilder och vad ledsen jag blir när jag tänker på kottarna vi slängde. Gud vad fint och stämningsfullt.
Kram Lotta

Vägen till Drömhuset sa...

hejhej ;) tänk att det enklaste är oftast det snyggaste :) jättefint med kottarna i skålen :)

stor kram sara

Änglahem sa...

Skräp? Skräp?...vilken sambo som kallar kottarna skräp!*upprörd*...fast skämt å sido så är det nog ungerfär vad min make skulle sagt med. Dom förstår ju inte det fina i kottar*nä så de så*

Jag tycker det blev jättefint på fatet, me like kottar du know...and by the way....Har blivit HELKNÄPP idag, eller iaf mer än vanliga fall. Skyller på att både kroppen o knoppen fick ta emot mycket stryk igår...så idag är jag lätt utslagen. Sprang omkring på stora varuhuset Ge-Kås igår em. Lite folk, så när jag för en gångs skull slapp trängas...så for jag ju igenom hela alltet....och det är STORT! Men jag är glad för fynden, plånboken mindre glad...men vem bryr sig?*hrmmm*..jag igentligen*kryper ihop*...men roligt var det. Så då får jag vara beredd att betala med lite värk. *Bagateller i det stora hela*Hihi*

Ha en bra dag vännen!
Kramar, Tokan Plejka

Gårdsromantik sa...

Åh jag som hann tänka - sjutton också att det är så svårt att hitta kottar under all snö...man skall ju ha dem i garderoben!!!

Så fint det blev!

Kram Maud

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken bra idé! Det blev jättefint!
Akta så inte familjemedlemmarna blir sötsugna och börjar slicka bort sockret bara*fniss*

Kram Annica

Rosa Hemmet sa...

tjoppla! vad fint det blev med kottarna på bordet, florsocker och snö är ju nästan samma sak, ta lite potatismjöl och kläm på så får ni lite knarrljud oxå ;) Det är så mycket för att gnälla dessa sambos, kolla nu, det var fullt nödvändigt att förvara kottar i källaren!!! :D

Home No.1 sa...

hahhaaa låter som min sambo han slängde hela min påse nyplockat lingonris..trodde det var en soppåse som stod och skräpade ..hihi...vad härliga stilleben det blev med kottarna!
kram Annica.

Ullis/Leva på landet sa...

Tänk att det kan bli så fint med lite kottar. Vilken tur att mannen hittade skräpet i förrådet då, *s*.

Kramar Ullis

linnea-maria sa...

Vad snyggt!! Men vad sa maken när kottarna åkte fram på bordet med florsocker på?? :)
/linnea-maria

LillaFlisan sa...

Så himla vackert blev det och florsocker... vilken fantastisk idé!


Kram

Flisan

Home No.1 sa...

hej igen...vet du vad jag precis gjorde nu när jag kom hem från jobbet och det var mörkt ute(så ingen skulle se mig), rotade i soptunnan efter mitt lingonris som en annan uteliggare, men jag hittede påsen den låg nästan överst!!...hihi...ful får man va...

Vägen till Drömhuset sa...

hejhej :) ja visst är det hemskt när man får svikt i vitala organ?? usch hoppas det är rätt OK med din son, stackarn.. han har inget ont iaf??

ang. min sjukdom så blev jag smittad på en restauang i uppsala och blev dålig inom en vecka efter jag ätit där.. efter ytterligare en vecka hade jag utvecklat full leversvikt och njursvikt.. blev ilfart från västerås lasarett till uppsala.. har nog aldrig varit så rädd.. men det är tur man har sin familj, och att jag tog mig igenom det :)

nu ska jag sluta babbla :) tack för din kommentar :)

stor krams sara

Vit poesi sa...

Så vacker med kottar, har mina liggande på ett fat, enkelt och vackert
kramar Main

Vägen till Drömhuset sa...

ja verkligen det är massor som kan hända när man minst är beredd på det.. stackars liten att bli så sjuk. han får inga bestående men? eller det kanske de inte vet än? jag är helt frikänd nu från organsvikt, men tröttheten sitter i ett tag..

stor kram sara

Home No.1 sa...

Hihih.. ja det skulle jag ju ha gjort...kanske är lite dum i alla fall...*ler*Annica.

Heaven and Earth sa...

Så enkelt o så vackert!!

Här har vi har ju ingen snö ännu... kanske ska ta mig en tur o kolla runt efter kottar jag med... Blev ju inspirerad nu ju!

Du har förresten nåt att hämta hos mig!!

Kram! Iréne

Anonym sa...

Ok kottarna ÄR fina.



P