fredag 12 december 2008

Luciaängel och amaryllis...




Den lilla luciaängeln är Em:s den har hon fått av sin
moster och jag måste säga att den är rätt så lik henne.
I dag har sonens klass hand om luciatåget på skolan,
först på morgonen ska de lussa för hela skolan och i
kväll blir det familjernas tur att komma och titta. På
tisdag är det dax för lucia för Em, då har de den årliga
luciafesten där.Som tur är blev det olika dagar eftersom
riktiga lucia-afton är på lördag. Hade nog behövt klona
mig annars. ha en bra fredag allihopa!

18 kommentarer:

Marres Hörna sa...

Vilka fina bilder! :-)

Ha en fin lucia!!!

Kram!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tittar in och önskar dig en härlig dag i luciafirandets tecken. Vad fint du har det...Kram C

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilka fina bilder. Ibland är det ju tur att Lucia firandet infaller på olika dagar särskilt när man har flera barn.
Ha en riktigt härlig Lucia:-D

Änglahem sa...

Morgon Skatten!

Klona dig? Kan du inte det? Det har ju vi mödrar behövt i alla tider....jag gör det allt som oftast! I Wish....Men fisst hade det varit bra!*yippie*

Vilken fin Ängel Em fått av Moster. En alldeles Egen ljuvlig Ängel!

Hoppas ni får en skön Helg!
Kram, Ulrika

Viola sa...

Hejsan, som vanligt är det hektiska dagar kring lucia, men ack så mysigt och stämningsfullt och sedan vänder det och går mot ljusare tider precis i min smak, ljuva bilder som vanligt hos dig, ha nu en bra helg och du, det snöar rejält idag, kram

Elisa Day sa...

Du har så fint hos dig! Skulle gärna slå mig ner vid det runda bordet och dricka en kopp te med dig. Otroligt mysigt ser det ut. Kram

trollmor sa...

Vilken vacker lucia. Lucia är en så vacker tradition tycker jag och jag skulle kunna vara o lyssna occh se lucia hela dagen o natten.
Numera blir det mest bara tv som får fixa det sedan barnen blivit stora.
Amaryllis vit - snyggt !!
kram ewa

linnea-maria sa...

Vilka vackra interiörbilder!! Gillar överdragen till fåtöljerna!
Ser din lilla ängel ut så är hon säkert jättesöt! Min bråkiga Tuli ser också ut som en ängel eller en liten alv.
Ha ha ja män är roliga. Jag har slutat fråga min man om vad han tycker innan jag gör något för då är han alltid skeptisk, men sedan när det är klart är han positiv ändå.

hannas form sa...

Så söt lucia! Du har ett jättevackert hem tycker jag...spännande!

Ha en härlig och fin lucia. Katta!

KRAM
Hanna

Grindelunda sa...

Men oj vad du skryter upp mig och vinterbilderna från Flata...sitter rent och rodnar ;) Men det var en fantastisk kväll den där onsdagskvällen, riktigt magisk.

Igår hade Liten Lussefest på skolan och idag har vi lussat på sjukhemmet för gamlingarna. Det var uppskattat. I morgonbitti ska jag sedvanligt kliva upp i ottan och sjunga en trudelutt för familjen...undrar om jag ska ta pannlampan eller Luciakronan månntro?

Kram från Gilla

Hulda sa...

Hej!
Tänk, en sån där ängel har vi också! Det är arvegods med hår i något konstigt material, kanske fint lin. Vi vågar inte tända stearinljusen i den, men den står framme iallafall.
Via amaryllis, vackert!
Hulda

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken amaryllis du har. Har cokså en sådan lucia sedan jag var liten.

Lycka till i min tävling och ha en bra helg!
Kram Ullis

Jennie sa...

Hej! :-)
Jag håller i en tävling på min blogg just nu med en riktigt fin julklapp som pris! Kika in för mer info om hur du tävlar!

Hälsningar,
Jennie
www.kalasgott.blogg.se

Lottaspace sa...

Amaryllis är nog en så vacker blomma!
Märkte nu att jag inte svarat på din fråga, var i Marocko vi var. I Agadir var det. Rekommenderar stället varmt! Vi trivdes iallafall väldigt bra där! Och tack för de fina kommentarerna, och roligt att du gav dig tid att kommentera slideshowen också!

Ha en trevlig Luciadag!

Kram, Lotta

viljor i vägume sa...

Hej,
Glömt o svara på ditt inlägg. Dagarna bara flyger iväg o sen som jag är så får jag baka lussebullar idag!
Vilken fin luciaängel ni har hemma.
Tänkte berätta om mina stjärnorna jag har utomhus. De köpte jag på hemtex för några år sedan, när jag hade haft dem i en månad så stod det i tidningen att de skulle lämnas tillbaka pga de kunde ta eld, men jag köpte de så billigt så jag orkade inte lämna tillbaka dem, så då hängde jag ut dem i stället.
Hoppas att din sons luciafirande var mysigt.
Trevlig lucia helg.
Kram Ingrid

Angel.Pearls sa...

Åh, vad fina bilder! Ha en fin luciahelg//

Lallis - liv och leverne sa...

Helt underbara bilder!
kram Lallis

lottens vita och gröna sa...

ohhh vad underbar du har det vännen, vill önska dig en underbar tredje advent och lucia katta, varmkram lotten