lördag 13 december 2008

Lucia...







Idag har här lussats både morgon och kväll.Em är mer
än gärna lucia och sjunger glatt för alla som vill höra på.
Den lilla lucian i lera gjorde Al när han fortfarande gick
kvar på dagis, den samsas nu på en hylla med en större
lucia och två vita tomtar barnen gjort och några små
änglar. Har även varit en vända i skogen idag och plockat
lingonris till luciakronan som skall bäras igen på tisdag och
så lite mossa, vad jag gjort med den visar jag en annan dag.
Nu ska jag titta runt på lite bloggar och softa lite.

Ha en bra andra advent!

13 kommentarer:

Viola sa...

Så många rara lucior hos dig idag Katta, men jag tror nog at den levande är den bästa, hoppas ni haft en mysig luciadag, här sitter jag i stugan igen och myser i mörkret, kram

annashusidingtuna sa...

Ha en fin advet du med!
Kram Anna

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Å^h vad härlig Em ser ut! Vilken härlig lussetjej!

Måste säga att Al:s lucia ser hur charmig ut som helst!!

Stora kramen
Annica

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Haha. Glad att kunna vara till nytta;)

Kram Annica

Angel.Pearls sa...

Hallå där -tyckte det var lite lugnt..anade nästan att det var ngt strul med bloggen..ingen aning vad det kan vara, kanske nån inställning?? Ha det gott o Tack// Kram Eva

Angel.Pearls sa...

Tror jag fixat..hur sjutton kunde det bli så fel..Vet inte att jag varit där o ändrat..Tack//Kram

Line sa...

Tjingeling! Hoppas ni får en mysig advent och fortsatt fint Luciafirande...fina bilder från hemmet=) KRAMEN

Marie//Tekla Maräng sa...

Så fina Lucior du har.
Har du gjort ängeln högst upp? I vilket fall som helst så är den lika fin som den levande Lucian.
Kan tänka mig att du har hört många fina sånger under dagen:)

Mamma C sa...

Det var många söt lucior du visade. Alltid kul när barnen lussar.
Kram Mamma C

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken härlig lucia du har hemma. Den i lera var ju också för charmig. Min 15 åring har plockat bort allt han gjort när han var liten för han tycker att det är skämmigt.

Ha en bra dag!
Kram Ullis

Hulda sa...

Hej!
Tack för tipset. Vad gott att ha en alldeles egen lucia hemma! Och många år fram! Lyckans ost!
Hulda

Home No.1 sa...

Hej vilken stolt och rar luciatjej!
Kram från Annica.

Betongänglar sa...

Vilka fina alla dina Lucior...
Kramar/Annelie