måndag 15 december 2008

Hattstugan och tazetter....





Jag köpte en gång en bok för en femma på utförsälning
på biblioteket, Elsa Beskows Hattstugan. Har alltid gillat
Elsas bilder sen jag var liten, den här boken var väldigt
sliten och en del blad satt lösa så jag tänkte göra nåt av
bilderna, nu har en bild blivit strut i stället med lite
silkespapper i blev den lite härligt shabby chic tycker jag.
Skaffade mej några Tazetter och ett par vita Hyacinter
med som sveptes in i lite silkespapper och hamnade i min
zinkbalja, tycker det är lagom mycket dekoration så. Gillar
när det ser lite slarvigt ut så. Ha det bra!

13 kommentarer:

Grindelunda sa...

Vad fin struten blev. Hattstugan är också en av mina favoriter...blir riktigt nostalgisk.

Jag gillar också det där lite slarviga, charmiga, inte tillrättalagda stuket.

Nu ska jag hoppa i säng.Käre maken är i Malmö, så jag har en Liten i min säng...myspys och godnattkram från Gilla.

Angel.Pearls sa...

Åh, det var ju nästan lite synd på Hattstugan..eller inte -superfina strutar! Tazetter är mina verkliga favoriter!Ha de// Eva

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint du har gjort. Kul att du också fick till lite snö här på sidan. Hattsutgan är en av mina favoriter.
Ha det bra!
Kram Ullis

Vår verden / Ingunn LGF sa...

Så smart å lage en strut av boken. Hyacintdekorasjonen ble kjempefin!

Ha en flott førjulsuke, klem fra Ingunn

Elisa Day sa...

Vad fina saker du har gjort. Du är så kreativ. Ska ta och försöka skriva ett kort mail till dig. Är en sak som jag vill ha din åsikt om. Kram

Ofelias Hus sa...

Vilket bra tips när sagoböcker går sönder, jättesött!
Så fint med hyacinterna, de luktar ju så gott...
Kram
Anette

LillaFlisan sa...

Doften av tarcetter.....mmmmmmmmmmmm... ljuvlig!


Kramelikram!

Flisan

Vägen till Drömhuset sa...

jättefin strut, gillar det massor.. har en gammal sångbok jag tänkte göra nåt liknande med :)

fint med tazetterna och hyacinterna, gillar bilderna väldigt mkt :)

önskelista med bilder är skitbra, då vet de precis :)¨

stor kram sara

Mamma C sa...

En mycket bra bok som blev en fin strut.
Kram Mamma C

Hulda sa...

Hej!
Vad läckert med snöfallet över skärmen!
Titta in till mig, du har något att hämta där!
Hulda

Hulda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Viola sa...

Häller med dig om Hattstugan, älskar hennes bilder överhuvudtaget och visst blev strutarna för rara, kramis

Marie//Tekla Maräng sa...

Hattstugan är en riktig klassiker så fina bilder och som strut var den ju också bra.
Kram:)