söndag 21 december 2008

Fjärde advent...





Så nu var det fjärde ljuset tänt, den fjärde advent.
Kan tyvärr inte riktigt känna någon ro än. Visade ju
en av mina granar i förra inlägget och här kommer en
till, en i plåt vitmålad som man ska ha ett värmeljus i.
Igår hade vi en dag på Grönalund tilsammans med
några andra familjer vi känner och ett helt koppel med
glada vilda ungar. De flesta attraktionerna var öppna
och alla ungarna hade åkband så gissa om det åktes. Vi
vuxna tittade mest på och drack glögg åt nygräddade
varma munkar och varma brända mandlar.
Idag ska göras ett förhoppningsvis sista julklappsryck
och sen är bara det roligaste kvar, att slå in de i paket.
Tycker verkligen det är roligt att göra fina paket.
Ha en bra fjärde advent allihopa!

23 kommentarer:

Susanne sa...

Vilka underbara bilder du bjuder på. Jag försöker också hitta lite ro samt stämning här hemma. Är lite svårt när vädret är som det är. Känner mig inte särskilt stressad men man saknar snö som sagt.
Sköt om dig.
Kram
//Susanne

trollmor sa...

Vad mysigt med Gröna Lund så här års. Vilka fina bilder.
Kram ewa

Vägen till Drömhuset sa...

som vanligt underbara bilder.. de från gröna lund är ju magiska :)

min favorit från durance är cotton flower :) ur mysig doft, rent men ändå blommigt :)

såg att de hade fig-ljuset på åsby, har aldrig luktat på det.. kanske ska prova det!!

hoppas du får en mysig 4e advent :)

stor kram sara

Vita ljuva tankar sa...

Så mysigt det ser ut. Riktig julstämning! Liseberg är också så vackert nu vid jul. Jag har inte heller riktigt kommit till ro än, men är på god väg. Paketen är inslagna, granen är på plats och det återstår att koka julskinka och städa.

Ha en härlig 4:e advent.

Kram

LillaFlisan sa...

Vilken härlig dag ni hade igår!!!

Här ska det också ut och jagas...Sista paketen sen är det bara städningen kvar....tjoho.....


fniss!

Kram

Flisan

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Katta! Men vad härligt att glögga lite på grönan! Kan tänka mig att barnen hade kul!!

Men vilken söt gran!

Nu ska här fixas julgodig:)
Kram
ANnica

Grindelunda sa...

Vlka härligt stämningsfulla bilder du visar.
Hoppas Du känner lite ro snart...det behöver vi. Ikväll ska vi koka knäck m.m. med alla barnen. Då kan det vara lite livat, inte som någon Astrid Lindgrenjul inte. Utan lite smågnabb och irritation. Men man vill ju så gärna försöka skapa julmys.

Tack för hjälpen förresten. Nu snöar det lite hos mig också :)
Kramen från Gilla.

rosorochnyanseravvitt/maud sa...

Härliga bilder!
Önskar dej en skön Jul och allt gott till dej och de dina!
Kram Maud

Viola sa...

Ska snart sätta igång och klä granen, mitt lugn har nu infunnit sig totalt efter gårdagens släktkalas, nu är alla mina middagar över för denna månad, har blivit tre st under tre veckor, så det ska bli skönt att gå bort och äta på julafton. Hoppas att du har lika fint väder som vi idag, härliga bilder från Grönan. Ha en skön fjärde advent och hoppas lugnet börjar infinnn sig hos dig oxå, kram

Gårdsromantik sa...

Åh -kan du komma till mig och slå in lite paket?

Vad mysigt det lät med Gröna Lund och glögg och brända mandlar.

Kram Maud

Elisa Day sa...

Så fina bilder du visar! Hoppas du känner dig lugn snart. Kan föreställa mig att dina paket blir helt underbara. Skulle nästan önska mig ett tom inslagen kartong från dig :)Köper inga julklappar så jag har ingenting att slå in. Jag hämtade en julgrann igår, men jag kan fortfarande inte fotografera med min kamera i detta mörker. Men idag vänder det ju mot ljusare tider. Sköt om dig vännen! Kram

Vit poesi sa...

Åh så fina bilder du bjuder på i dag

kramar Malin

Dicksonska våningen sa...

Vi har ofta åkt till Liseberg i december för att få julstämning. I år blev det inget besök och faktiskt har jag inte fått samma julstämning som vanligt...

Låter dessutom väligt gott med glögg, munkar och brända mandlar!

Kram Annika

Mamma C sa...

Mycket fina och julmysiga bilder du visar oss.
Kram mamma C

Mamma C sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mamma C sa...

Mycket fina och julmysiga bilder du visar oss.
Kram mamma C

Ullis/Leva på landet sa...

Mysigt att gå på Gröna Lund så här på vintern. Så härliga bilder du visar. Ska ocksaå slå in julklapparna, men måste göra mig av med barnen en stund, *s*.


Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Living by Milla sa...

Så mysigt det ser ut på Grönan! Hoppas du snart får lite julefrid.

Här hemma har allt stagnerar pga av sjuka barn, nu är det sonens tur.:( Men i dag ska vi koka lite knäck och steka köttbullar.

Med önskan om en fridfull jul!
kram Camilla

Radhusdrömmar sa...

Fina bilder! Riktig julstämning :-)
Gillar din kitshiga gran i förra inlägget också.

Ha en riktigt bra jul!

Kram Johanna

Anonym sa...

Tjingeling Katta! Hoppas du och familjen får en underbar jul tillsammans!

Dom kunde på 80:talet minsann, dina bilder fick mig att plocka fram lite rosa pynt jag med=) Tomten-I Looove.

STOR JULKRAM
Line

Angel.Pearls sa...

Så fint du har på bloggen! Vackra bilder. Lycka till med det sista julstöket // Eva

Hulda sa...

Hej!
Hade ingen aning om att det var öppet på vintern!
Önskar dig en lugn och fridfull jul!
Hulda

Lottaspace sa...

Låter som ni haft en fin dag! Mysigt!
Lycka till med julklappsinpackningen - har det framför mig ännu..

God jul!

Kram, Lotta