lördag 6 december 2008

Eukalyptuskrans och silverskimmer...




Eukalyptuskransen hänger på en glasdörr därför ser man
fönstret med julstjärnan spegla sig där. Sen råkade det bli en
spegelbild till och några glas och en vas från House Docktor.
Går här och grämer mej över en gammal skänk jag inte tog
tillvara på i vårt grovsoprum i veckan, den var både trasig på
flera ställen och väldigt lortig så fast jag stod med min bärhjälp
där bestämde jag mej för att strunta i den. Hade liksom ingen
lust att ta in den i vårt vardagsrum mitt i adventsfixet för att
rengöra den.Men när jag nästa morgon tänkte på hur fin den
faktiskt skulle ha blivit med vit färg på känndes det väldigt
snopet att se den åka i väg med sopbilen. Ja jag får väl skylla
mig själv jag hade ju chansen och nu slipper jag ju rengöra den.
Har förärats med en award till,
den här gången från två urgulliga bloggerskor
och
Milla med Living by Milla
I love your blog to! Sen kommer det till det här med
att skicka den vidare.Och det är ju så svårt för jag
älskar ju alla era bloggar som jag har länkat här och
några till. Så jag ger den till alla er jag brukar kika in hos.
Ha en bra lördag allihopa!

14 kommentarer:

Grindelunda sa...

En SKÖN helg önskar jag Dig och din familj. Nu har jag också inhandlat hyacinter :)

Kram från Gilla

trollmor sa...

Visst är det retfullt när man ångrar sig försent!? Jag gör ofta det. Just nu håller jag tummarna för en röd trasmatta som jag såg häromdagen att den finns kvar.
kram ewa

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh sånt där känns så snöpligt. Men det var nog meningen att den skulle någon annanstans!

Åh så fina dina hyacinter ser ut. Själv har jag inte fått tummen ur att handla några än... Men var sak har sin tid som man säger...

Ha en härlig helg
Kram Annica

Glitter och Marsipan sa...

Hej Katta.
Men vad jobbigt det är när man missat en sak på det viset.
fast man lär sej ju något av det...
Vad mycket silvrigt och fint du visar,och eukalyptuskransen är ju bara så fin.
Önskar dej en trevlig andra advent.
kram Anette

Elisa Day sa...

Vad synd, sånt är jobbigt när man ångrar sig efteråt. Men det dyker säkert upp något nytt spännande fynd istället. Har varit till Hjortgården idag, farligt så mycket fint där. Nimbus mår bra nu, pigg och busig som vanligt. Skönt! :D Hoppas du har en skön helg Kram

Viola sa...

Visst är de vackra dessa blad, så du gick miste om en vacker skänk förstår jag, men tiden är ju knapp denna månad, sitter nu på landet i mörkret och tystnaden med tända ljus, precis vad jag behövde, grattis och ha en skön andre advent, kram

Vita ljuva tankar sa...

Ohh vad jag gillar dina bilder! Alltid så vackra med ett speciellt skimmer i :)

Vackert med eucalytus-kransen...

Kram

lottens vita och gröna sa...

hallå goa katta, vill önska dig en underbar fortsättning på helgen, ljuvliga bilder som de vackraste vykorten!

varmkram lotten

oh grattis till dina awards vännen!

Mamma C sa...

Ha en trevlig 2:advent
Kramis mammma C

Heaven and Earth sa...

Sicken osis!
Jaa, ibland så tar man ett beslut man ångrar... men.. men...det var väl helt enkelt inte meningen.. ;-)

Tack för dina vänliga ord hos mig!!
Kulit! Nu börjar jag förstå den här "bloggarglädjen" jag läser om överallt! Det värmer, när man får ett par rader från besökarna!!
PS; Vilka stämningsfulla bilder du har tagit!! Jättefina!

Ha en skön advent!!
Kramis!
Iréne

Line sa...

Härliga bilder, jag tycker speciellt om det lilla korset i förra inlägget! Hoppas du /ni får en härlig andra advent...gräm dig inte för det där med skänken, det var väl meningen på nåt sätt (även om man kan undra ibland =))KRAMEN

Lallis - liv och leverne sa...

En riktigt fin andra advent önskar jag dig!
Kram Lallis

Marie//Tekla Maräng sa...

Eukalyptuskransen vart verkligen fin. Så nu behöver jag inte längre fundera på vad man kan ha eukalyptsen till, mer en tillsammans med tulpaner.
Ha det gott Marie

annashusidingtuna sa...

Tack!
För att du talade om hur man gör när man fått in en bild 2 ggr av misstag!
Blev lite full i skratt när jag insåg att det var den 28 kommentaren som visste hur man gjorde, men det kanske inte är ett vanligt fel att göra, så det kanske inte är så många som vet hur man gör.
Kram Anna