fredag 28 november 2008

Vunnit....


Här kommer fler hyacinter,den silvriga lilla vasen
inköptes häromdan när jag shoppade med Hanna
bokstaven Z är gammal och nött vet ej vad den suttit
på men z är gamla benämningen på Jämtland där
den också kommer ifrån, för mig symboliserar den
även Zorro som var min gamla katt som tyvärr inte
finns här längre men som vi pratar om ofta, tom Em
som aldrig ens träffat honom. Appropå Jämtland så
finns där en blogg som heter Bröderna Bus, jag har
nyligen hittat den och eftersom jag växte upp där blir
man ju nyfiken på om det är nån man kanske känner
men nu var det såå längesen jag bodde där, men i
allafall så har jag vunnit ett pris hos denna bloggen
och i går kom den i brevlådan....




Tusen tack säger jag till Mamma Bus, och hoppas
vi syns däruppe nån gång, kanske vi kan ha en liten
bloggträff på Jojo i sommar, ni är ju några bloggare
däruppe med. Kram.
Ha en bra fredag allihopa!

18 kommentarer:

Viola sa...

Nämen nu blev jag nästan lite fnissig, denna skylt har väl fatiskt fått den rätta vinnaren: rost och rosor, fniss...så fin Katta, ha en skön adventshelg, svårt att få in rätta känslan idag med regn och rusk nu när jag ska sätta upp min stjärnor, kram

Elisa Day sa...

Grattis! Vilket passande och vackert pris du vunnit. Ja Nimbus passar på sparken, han brukar få följa med på lite av varje. :D Ska på ullträff i em med en kompis vi ska tova lite julpynt eller nåt. Det brukar bli något annan än vi tänkt oss. Du har rätt, jag kommer att fynda på återvinningen när jag är där. Ha en mysig helg! Kram

hannas form sa...

Hej Katta!!! Å, nu ser jag ditt förra inlägg...goa du!!! Älskar den lilla kransen jag fick av dig...du är så duktig!!! Så fin skylt du vunnit...vad roligt!!! GRATTIS!

Är på väg in till stan igen, ska träffa Anna F, kronan är klar...du ska få se den sen! Det blir nog en tur till Berry igen oxå..ska köpa en till vas, dom är ju bara såååå fina...OCH BILLIGA!

STOR KRAM
Hanna

Bilderna på hyacinterna och rosen är jättefina!!!

hemma hos bröderna Bus sa...

Vilken kul ide`du kläckte. Det skulle vara jättemysigt att samla ihop några bloggare och fika och surra lite hos Månica på Jo-jo. Det spikar vi som ett projekt framöver.
Vilken underbar ros din kompis har förärat dig. Jag har faktiskt inte sett nån sån förut. Ha en bra dag på dig och kram :O)
Håller med Viola ang skylten. Tänkte faktiskt likadant när du vann den. Den innehöll rost, rosor och lite nostalgi. hi,hi.

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Men så fin skyllt du vunnit passar ju så bra hos dig...Tror du hon tar beställning?? *Ler* Vilka härliga bilder du tagit, sååå fint...
Vi hinner nog inte få ihop en träff nu innan jul, alla har ju så mycke nu, så vi kan väl ta de efter alla helger och så...
Kramis Linda

Vita ljuva tankar sa...

Vilken fin och passande vinst! Vackra bilder på hyacintherna. Jag ahr en skål i samma serie som den silvriga krukan.

Sonen älskar låten från Coldplay som du spelar...det gör jag med :)

Ikväll hejar vi på Robin då:)

Kram

LillaFlisan sa...

Trevlig helg!

Kram

Flisan

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vad fina hyacinter du har!

Vilken superfin skylt du vunnit:)

Kram Annica

Betongänglar sa...

Vilka fina priser...
Ska kika in hos dem...
Kram/Annelie

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Vilken fin vinst, kul att hitta nya bloggfavoriter. Det är otroligt att det finns så många bloggerskor där ute, det kommer ju nya hela tiden. Det är lite slumpen som avgör vart man hittar!:) Låter som ett kul pynt du sett, själv har jag lite svårt att hitta pynt i min smak och funderar faktiskt på att dra över mina röda traditionella tomtar med lite pastelliga färger :D Ha det superfint i helgen!

Angel.Pearls sa...

Vackert! Grattis! Mycket fina nostalgi-kort du agt upp. Fin 1a Advent// Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Grattis till vinsten, den kom ju verkligen rätt som flera redan har skrivit.
Ha en skön helg Marie

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Vilken vacker skylt och vilken vacker rostig ros... helt underbara, båda två. Jag hoppas du får en fin helg och en fin första advent :)

Linneagården sa...

Så fint med hyasinter. T är så allergisk så jag måste nog köpa konstgjorda i år. Han får lov att stå ut med granen, hihi...
Grattis till den passande vinsten från C & vilken bra idé med en bloggträff på jojo i sommar.
Men nu är det advent & hoppas du njuter lika mycket som jag av alla ljus, pepparkakor & glögg tillsammans med familjen.
Ha det gott Katta.
Kram kram i från mig i vintervita Lövet med -15
//madelene

Hemma hos lilla mig sa...

Grattis till din fina vinst.
Mysigt du har gjort med hyacinterna..
Ha en trevlig första advent.
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till din fina vinst. Kul att hitta lite bloggar från sina hemtrakter.
Kramar Ullis

Dicksonska våningen sa...

Du, vilken fin rostig ros du har fått! Tänk att den hittade dig och inte tvärtom!
Kram Annika

Line sa...

Tjingeling! Den skylten passar väl perfekt =) Nu är snön borta, snyft...fast nu kan vi ju liva upp det hela med lite pynt Äääntligen!
Adventskramar