fredag 21 november 2008

Vintervitt...






I dag har vi det riktigt kallt här, så
man börjar inse att det är inte allt för
långt kvar till härliga advent. Har börjat
tänka nu på hur jag ska pynta detta år.
Det finns så mycket vackra saker därute
i butikerna som man bara vill ha så jag
önskar att jag hade obegränsat med pengar
och en enorm lägenhet där man kunde ösa på
med julpyntet, fast egentligen skulle nog
det bara släcka kreativiteten så man
kanske ska vara nöjd ändå med det man har
och fortsätta drömma.Det kommer in en del
inbjudningar från olika butiker som har
myskvällar med glögg och pepparkakor och
rabatter hit och dit, det är lite kul tycker
jag.Nu går jag ju inte så ofta men brukar
försöka gå nån gång i allafall.Och snart är
det dax med lucia oxå.Tycker nog det är den
mysigaste traditionen. I år lussar båda
barnen men Al på fredagen och Em först på
tisdan efter lucia som tur är så det är
bra att lucia är på en lördag i år så man
får möjlighet att kolla in båda.
Önskar er alla en trevlig fredag!

11 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Ja det är fördelarna med att bo i en storstad...låter jättekul att mingla sådär!

Visst är det mysigt med Luciamorgon.

Kram Maud

Leamarlené sa...

Så vackra bilder. Måste vara kul att mingla så här i juletid.
Visst finns det mycket som man vill ha om plånboken var större. Ska själv också hålla mig från att köpa något än...måste kolla vad jag har först.

Kram, Marlene

Vera sa...

Härligt smyckad ängel!

trollmor sa...

Har ju en likadan ängel som dig och varje gång jag ser den som är hemma hos mig tänker jag på dig som pyntar din ängel så fint medans min står där tom och ensam på sin plats.
Ha en riktigt go och skön helg
kramis ewa

Dicksonska våningen sa...

Jag har också funderat lite på hur det ska dekoreras till jul och önskat, liksom du, att jag hade obegrnsat med pengar. Fast jag kommer också fram till att det nog inte skulle vara bra för kreativiteten...
Jag vill önska dig en trevlig helg!
Kram Annika

Elisa Day sa...

Var och minglade i en färgbutik igår. Det var så där, men jag fick ju äta snittar och dricka glödd iaf. Var roligt det måste vara med en massa att välja mellan. Hoppas du får en trevlig helg! Kram

Elisa Day sa...

inte glödd! Glögg! :D

Hemma hos lilla mig sa...

tack snälla för tipset:-)
Så vackra bilder du visar. Låter kul att mingla sådär.
Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Katta! Åh vad det är roligt att titta in till dig! Du har alltid så himla vackra bilder!! Den nedersta bilden blev jag lite kär i idag:)

Kram och hoppas fredagkvällen är skön!
Annica

Betongänglar sa...

Vilka superfina bilder...
Vad roligt med mingel...
Visst finns det mycket - det är så mycket man vill ha och vill göra - roligast är att göra tycker jag...
Kramar/Annelie

Glitter och Marsipan sa...

Lite julmingel är väl aldrig fel.
Fast det är inte så mycket sådant häromkring...
Håller med dej.Inte säkert bara fördelar med att köpa allt man vill.
Tror inte heller att man sätter värde på samma sätt då.
Ha en riktigt trevlig helg
kram Anette