måndag 10 november 2008

Tävlingsdax!



Så var det dax för den utlovade utlottningen.
Eftersom tiden nu faktiskt börjar närma sig
advent på riktigt så har jag tovat en krans
i ull med blommor inspirerade av Helleborus.
Ja den går ju att använda även då det inte
är advent med förståss.
Den är första priset i min utlottning, jag har
även gjort ett litet tröstpris i form av en
liten slinga med vita blommor, likadana som i
kransen . All ullen kommer från
välmående Norska får.


Allt du behöver göra för att vara med
i utlottningen är att skriva en kommentar
i detta inlägg.Vinnarna drar jag
Onsdag 19 November efter 18.00.
Om du vill ha dubbel chans att vinna går det
bra att länka till tävlingen med en av bilderna
i det här inlägget men det är inget tvång.
Det går bra att tävla även om du inte har blogg
men då behöver jag en mailadress.
Sist men inte minst vill jag tacka alla snart
tjugotusen besökare som tittat in här.
Lycka till!

107 kommentarer:

Gumman sa...

Katta
Så fina julrosor....slingan är bara så söt...
Ha de...
Ann

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jaaaa, jag vill!

Länkar till dig oxå:)

Kram Annica

Vita hjärtan sa...

Åh, så fina! Självklart vill även jag vara med och försöka vinna. Grattis till alla dina besökare!

Kram Annemari

Elisa Day sa...

Oj oj vilka fina saker du har tovat! Självklart vill jag vara med och tävla om dom. Kram

Norrdalen sa...

Hej hej! Grattis till alla besökare! Är gärna med och tävlar om de fina rosorna! har länkat från min blogg.

kram jannica

Viola sa...

Jamen Kattta, jag vill vinna rubbet, så rara vinster, ha det bra i grådiset, är lite seg idag efter fyra dagars gående i London, men hemkommen med så många härliga intryck, kram

Angel.Pearls sa...

Härliga ulliga blommor! Jag vill hemskt gärna vara med o tävla hos dej..länkar till höber i min blogg. Ha en fin vecka// Kram Eva

Annas tävlingsblogg sa...

Jag vill vara med och tävla om den fina kransen, har länkat i min tävlingsblogg

http://molnboanna.blogg.se/2008/november/tovad-krans.html

info@annakarlsson.se

LillaFlisan sa...

ATT jag vill var med och tävla!
Så fina!
(men om jag mot förmodan skulle vinna så får jag väl hänga den högt för mina kissar blir som tokiga och vill käka upp tovade saker..:-))
Jag länka naturligtvis!

Kram

Flisan

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhh vilka priser katta, pulsen går upp, så vackra saker du gör!

tror det blir en lite blooträff i jan el feb, kanske ute på ulriksdal denna gång, vi får se, har du några förslag?

varmkram lotten

JOSEFIN sa...

Naw den skulle passa till min dörr ute i min trappgång till jul :D jätte roligt jag vill vinna :D

Line sa...

Underbara vinster du har tillverkat,sååå fina. Vill ju gärna vinna förstås =) Jag länkar! KRAM

Katt sa...

Vill sjävlklart vara med! :)

Tidsmästarinnan sa...

Hej Katta!
åååhh, vad fina, såklart jag vill ta chansen att vinna!!
Du är så himla bra på allt kreativt alltså!

Jag länkar till dig på min blogg också. Vad kul att du är med i min tävling!!

Kram
Susanne

Therese sa...

Vilka underbara saker du tovar - har länge varit sugen att pröva på detta hantverk och nu bara MÅSTE jag testa!!! Jag är naturligtvis gärna med i din utlottning. Dessutom tackar jag för den inspiration du gett alla besökare före mig - för jag förstår VARFÖR så ånga tittat in hos dig, så nu ska jag fortsätta att låta MIG inspireras av din otroligt fina blogg! Kram Therese

Anna sa...

Vilken superfin krans! Jag vill verkligen vara med och tävla!
Jag har länkat från min blogg!
Mvh Anna

Mysiga lantliga ting sa...

Men åh vilka ljuvliga tovade blommor o krans du har gjort!
Vill gärna vara med och tävla om dem!!

Kram Johanna

Karin sa...

Hej Katta!

Men självklart vill jag vara med och tävla. Vilka priser! Du gör verkligen helt underbara saker.
Jag har aldrig provat att tova, men kan tänka mig att det är roligt.

Ha en fortsatt kreativ vecka!

Många kramar
Karin

Lotta sa...

Första gången jag är här inne,,,, GUD VILKA KORT !!!!!!! underbart och få drömma sig iväg och bara njuta av dina bilder och texter. Tar gärna en lott och länkar hit från min sida

Living by Milla sa...

Jag har inte varit i väg på trippen än...men snart.;)

Ljuvliga saker du har tovat, är det inte svårt att få till blommorna? Klart jag vill vara med och tävla! Länkar och hoppas på en stooor dos tur.;)

kram Camilla

Anonym sa...

Helt underbar krans,självklart vill även jag försöka vinna.Ett stort grattis till alla besökare till din blogg.Inte så konstigt eftersom den är väldans inspirerande!
Kram Monica
monikanen@yahoo.se

Anonym sa...

Hej! Självklart vill jag tävla om de ursöta ullgrejorna :-)

Mvh Nanna nannae@live.se

Elzie sa...

Vilken härlig krans. Första gången jag sett en krans i ull.
Ha en skön dag.
Kram Elzie

PS! Länkar också.

Anonitota sa...

Åh, vad vackert!
Jag vill gärna vara med och tävla!

viljor i vägume sa...

Hej,
Vilka fina tovade blommor du har fått till.
Jag vill vara med o tävla, länkar oxå.
Kram Ingrid

Maja sa...

Jag vill vara med och tävla!!!

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Så fina priser du knåpat ihop :)
Självklart vill jag vara med och tävla.

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Kram Therese

Carola L sa...

Jag vill gärna vinna!


Länk finns i min tävlingsblogg

http://mammamuh.blogg.se/tavla

Skatan sa...

Hej och tack för hälsningen!

Kul att hitta hit till dig. Så himla fina saker du gör!! Gillar kransen, gillar också den enkla lilla blomslingan...oj så fint!

Självklart vill jag gärna var med och tävla!

Sköt om dig och på återseende en annan dag!

/A

Terese sa...

Vill vara med, vill vara meeeeed! Länkat dig med bild och allt. Ha en underbar kväll. Kram!

Änglahem sa...

Jo...hrmmm...det där om att sluta...hrm..får nog ta tillbaks det*fniss*.
Har "börjat" idag igen*hihi* det var sååå tomt utan er alla!
Tack för dina jättesnälla ord i kommentarerna! Värmde så gott!

Har förklarat allt idagens inlägg...kändes bäst att få det sagt...så alla vet varför jag beter mig knäppare än vanligt!*haha*

Jag älskar ju alla dina tovade saker! Denna krans är ju bara så fin!! Vill ju jättegärna vara med i utlottningen!...jag har även länkat till dig...lärde mig detta idag*stolt*...så nu ska det länkas till höger o vänster*hihi*...

Ha det gott käraste vännen!!
Kramar, Ulrika

Carola sa...

Jag vill vinna!!!
svartakatten@live.se

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Klart man vill vara med och tävla om de söta grejorna:)

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till alla dina besökare. Så kul att så många har hittat in till dig. Tycker faktiskt att det är kul att sy när andan faller på. Ibland blir det ofta och ibland väldigt långt emellan. Självklat vill jag vara med i din tävling. Länkar också.

Ha det bra!
Kram Ullis

Lottaspace sa...

Så fina dom var! Vill vara med! Länkar till tävlingen också!

Kram,Lotta

Mizty sa...

Är hemskt gärna med och tävlar.
Länkar med min favorit av vinsterna.

Skulle jag inte ha tur att vinna, så återkommer jag ändå med en beställning på en sak utan tidspress, när du kan. Kom inte på förrän häromdagen att det är du som gör dom underbara hjärtana som jag har tittat på så många gånger.

Kram Mizty

Lene-Therese sa...

Jag vill vara med!

Betongänglar sa...

Är järna med och Tävlar - Har länkat med Bild hos mig...
Kram/Annelie

trollmor sa...

Så fina saker man kan vinna. Vill vinna alltihopa.
Japp , vi har mjölkkor åsså.Stutar en hel drös ( kastrerade tjurar )
Jättegoa och snälla är dom.
Kramis ewa

allt o inget med jeanette sa...

Jag är gärna med o tävlar!!
Jeanette

Hjärtat Mitt sa...

Vilken underbar kran. Vill gärna vara med och tävla. Jag har länkat till din tävling.

Kram Mari i Marieholm

Elisa Day sa...

Tack för tipset och desire to inspire, hade inte sett det orientaliska bilderna! Hoppas du mår bra vännen! Har tänkt skirva ett mail till dig snart. Kram

Ofelias Hus sa...

åh, så fint...du är verkligen duktig på att tova!

Gratulerar till alla dina besökare, 20000 !!
Det var inte illa....

Jag länkar till dig.

Kram
Anette

Glitter och Marsipan sa...

Hej Katta.
Å,så fina saker du har gjort.
Vill gärna vara med och tävla.
Länkar också.
Ha det gott
kram Anette

Johanna sa...

Så fint.. jag önskar jag kunde göra sådana saker i ull. Har köpt hem massa ull men det ligger bara och tittar på mig...*ler* Jag vill gärna vara med och tävla. Har länkat i min blogg: http://johannadesign.blogspot.com/2008/11/nya-tvlingar.html

Vänligen Johanna

Nettan sa...

Jättefin! Klart man är med och tävlar även om det är mitt första besök här, säkert inte sista.
Lägger in en länk till dig tävling.

Sa Nettan

Hemma hos lilla mig sa...

Vilka fina priser du ska lotta ut. Klart man vill vara med:-)
Länkar hit.

Kram

paula sa...

Klart man vill vinna
MVH paula.bratt@telia.com

ANNIKA sa...

så fina saker du gör och så har jag upptäckt din fina blogg....
massor av ögongodis och inspiration.
tänk om man vinner!?
gustafsson.57@hotmail.com

Marie-Louise sa...

jaha ja, det är klart att man vill vara med på utlottning av så vackra saker. Jag älskar dina fina tovade alster. Ska lägga in en länk också!

Marie-Louise

Gårdsromantik sa...

Nämen hjälp så fint.

Har prövat nåltova själv - det tar en himla tid!!!

Håller alla tummar och tår.

Kram Maud

Emma sa...

Jag vill vara med!:)

Kolla in min blogg och gissa vad bilden föreställer:)

Dicksonska våningen sa...

Jättefina saker du har gjort! Visst, vill jag vara med i utlottningen!
Jag länkar till din tävling på min blogg!
Kram Annika

Huset mitt i byn sa...

Men så fina tovade saker du har gjort så självklart vill man ju vara med på utlottningen av dom.

Kram P

A-M sa...

Vilken härlig krans! Vill vara med och tävla förstås!

r e b e c k a sa...

Å så fin, klart att jag vill vara med och tävla! :)
Jag har länkat på min blogg här:
http://pyssel-och-trams.blogspot.com/

Efwa drömmer om Provence sa...

så fina saker. Klart jag vill vara med i tävlingen!
/Efwa

Sofie sa...

Underbar blogg!! Och vilka fina grejer du lagar, vem vill inte vara med och tävla om dem?!
Länkar till tävlingen från min blogg.

Anonym sa...

Hej. Vill gärna vara med och vinna kransen.
Mvh Eva.lelu@glocalnet.net

"M" sa...

Hej...såklart att man vill försöka sej på en vinst...jättevackra konstverk...

Maria sa...

Men åhhh,sååå otroligt vacker krans du tovat,så söööta blommor!
Tröstpriset är ju jättefint det med!Vill gärna vara med i utlottningen!Jag länkar till din sida från min,lånar en bild.=)
Hoppas du får en skön kväll!

Kram Maria

Inredningsbloggar sa...

Men du milde tid...så vackra!!!
Klart att jag vill vara med och tävla Katta :) Sign me up!

Länkar och kramar!

Vita ljuva tankar sa...

Hej Katta!

Det var jag i förra inlägget...

Kram Linda

Pingla sa...

Oh vilka underbara rosor. Fantastiskt vacker slinga.
Vill definitivt vara med i utlottningen.

/Anna

Harriet sa...

O vad fint hjärta JAG vill Gärna vinna Har precis upptäckt din blogg härliga saker och fint ordnat.
Skall kolla lite om man kan köpa något dessa vackra tovade saker

Kram Harriet
harriet.carlsson@telia.com

Therese F sa...

Vilka fina fina julrosor, jag ska försöka länka.

Anonym sa...

Så fint så fint ....helt ljuvliga små saker du gör ...kram

camlar67@hotmail.com

Hulda sa...

Hej!
Vill gärna vara med i utlottningen!
Länkar gör jag inte, för jag klarar inte av det på egen hand ännu, och Gubben är på resande fot!
Men jag hoppas att det går bra ändå. Jag SKA lära mig länka,men det är så mycket man ska komma ihåg hur man gör med dessa apparater...
Hulda

quilttjejen sa...

Hej!
Vill också vara med och försöka vinna.
Hälsningar
Annika

White Season sa...

Underbara priser och härliga inlägg som jag inte hunnit kika på under en tid..
Jag är mer än gärna med i din utlottning.
Trevlig helg, Många kramar från Malin

rosorochnyanseravvitt/maud sa...

Ja vill oxå!! Jättefina julrosor...

Nina sa...

Jag är med och tävlar...

http://ninah-design.blogspot.com/2008/11/jag-tvlar-om_3879.html

C De-sign sa...

Hej
Oh så fina ....vad du är duktig, klart att jag vill vara med!!!! Nu kan man bara håla tummarna!!!!!!!
Kram fr C

Ingunn LGF sa...

Her er ett "norskt får" :-) Ja, jeg vil gjerne delta i konkurransen. Flott blogg med inspirerende bilder!

Ha en flott helg,
klem fra Ingunn

Tårtsmulan sa...

Vilken underbar krans du har gjort, så duktig du är :)
Jag vill självklart vara med och tävla om den och har länkat till dig på höger sida på min blogg.

kram!

Monika - Tävlingsblogg sa...

Vilka fina priser, klart att jag är med.
Här är min länk: http://monnes.blogg.se/2008/november/krans.html#comment

Kram*

Anonym sa...

Fantastiskt vacker! Jag är gärna, med, men har ingen blog... charlottasundell@hotmail.com

Leva som jag sa...

Åh vill så gärna vara med.
Länkar så klart!
kramar Malin

märta sa...

Vilken fin vinst! klart jag vill vara med i utlottningen.
angsgard1@telia.com

Locklig sa...

Ååå, vad vacker!
Naturligtvis vill jag vara med och tävla. Länkar även till tävlingen i min blogg.

Susanne sa...

Jag vill efter bloggupphåll givetvis vara med och tävla. Underbart tovat.
Kram

Flyarna sa...

Hej
Jag vill gärna vara med och tävla.
Tycker det är så kul med alla tävlingar, fast jag har aldrig vunnit någon, men ett tröstpris har jag lyckats få!
Länkar gör jag naturligtvis på www.flyarna.blogg
mvh
Anki

Anonym sa...

Oj Oj Oj den kransen var nåt utöver det vanliga.... fantastiskt vacker.
så jag vill ju självklart vara med och tävla// Mikaela
mail. neosfar@hotmail.com

MsDrake sa...

Åhh,vad sööta saker du gjort! Självklart vill jag delta o hoppas på tur!
Första gången på din blogg men säkerligen inte den sista!!
Ha det gott!
Iréne

nenne sa...

min första tävling!vad fina de är!
vill naturligtvis pröva lyckan...
nennecoolast@hotmail.com

AnCi sa...

Länkat å klart!!! Självklart vill jag vara med å tävla om dina underbart vackra priser!!!


Kramis // AnCa

Jenny sa...

Wow vilken otroligt vacker krans. En sån "behöver" jag! :-)
Länkar på sidan.
Kram
Jenny

Kattis sa...

Hejhej

Jag vill gärna vara med och tävla :)

/ Kattis

KIcki M sa...

Håller tummar och tår så gott det går!

kicki_m1@hotmail.com

Jenny Isaksson sa...

WoW, vad duktig du är! Helt fantastiska! :-) Självklart vill jag vara med i din tävling! :-)

Ha det gott! :-) MVH Jenny

isaksson_jenny@hotmail.com

Anonym sa...

Slumpen fick mig att trilla in på din sida o här hittade jag de mest bedårande små julrosor...jag skulle bli mer än glad om jag hade sån tur att jag vann! /Linda
lindadschluter@yahoo.se

Guldkorn i min vardag! sa...

Jag bara smälter när jag ser dina fina tovade alster. Klart man vill vara med på utlottningen, men det där med länka är jag så dålig på ,hoppas man får vara med ändå:o)
Kram Ulla-Bella

Golden&Vitt sa...

åhh så fina rosor du tovat , vill oxå vara med och tävla :)

Dina andra alster är oxå super fina, måste gå och kika igen på dom .

Ha en bra dag/Annika

I en röd liten stuga /Annika sa...

Självklart så vill jag vara med och lägger in en länk.

Maria sa...

Jag vill jättegärna vara med och tävla! Så otroligt duktig du är på att tova! Lägger en länk i min blogg.

Johanna sa...

Vilka fantatiska priser - vad duktig du är....
Har nyss hittat hit, å vad fin blogg, kul!
Jag är gärna med på din tävling.

Bästa hälsningar Johanna af K

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Såklart vill jag vara med i en sån tävling med så fina priser. Dom var helfina. Ha en bra dag. Kram C
Länkar såklart

Gunilla sa...

Jag hoppas på fru Fortuna,men hon bryr sig väl inte denna gång heller. Men jag håller tummarna.
Fantastiskt vilket jobb att göra så fina saker.
Jag länkar i min blogg och lånar en bild.

Ha det gott
Gunilla

Willewira sa...

Den är underbar!!
Och naturligtvis vill jag vara med!

Stort Grattis till en välbesökt blogg!

Kram Willewira

Sussi's värld sa...

Oj, hoppas det inte är försent, jag vill hemskt gärna vara med och ha chans att vinna den underbara kransen?
Kram

Att tämja vulkanen inom mej sa...

Åhh...vad fina saker du lottar ut.Får hoppas på turen att jag vinner det då ;-D

Eva i Halmstad sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen.
Eva.

Susanne sa...

Hejsan!

Hittade hit tack vare en länk från en annan blogg. Och denna utlottning vill jag INTE missa,....jättefin krans!!!!!!!!!!! Den skulle jag vilja ha!!!!! Håller nu mina tummar och tår, att jag vinstlotten får!!
gotland@speedmail.se

Anonym sa...

Hej vilka vackra rosor du gör. Hoppas att jag blir en lycklig vinnare till dessa. Mvh Kristina
h03krikm@du.se

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

WOW - verkligen att superfin krans! Blir lite impad av att man kan göra något sådan. :-)

Ha det fint!

hannas form sa...

Jag vill JÄTTEGÄRNA vinna den fiiiina kransen!!!

KRAM
Hanna

skruttisochjag.blogg.se sa...

Åhh, vad fina! Jag vill också vara med och tävla!

(eva_champion@hotmail.com)