lördag 22 november 2008

Snön ligger vit på taken...



å endast Katta e vaken.Ja i dag har vi
det verkligen vintervitt här, så vackert.
Den här mossiga lilla nallen flyttade till
oss för ett tag sen när min syster var
här på besök.Den hade hon knåpat ihop av
mossa.I går var det en sån där dag när allt
blev knas på nåt vis saker bara hände,
droppen var nog på sonens skola som fick
utrymmas pga rökutveckling. Nu kom tack och
lov ingen till skada men man blir lite nojig
när det händer så nära ens barn. De fick i
allafall träna seriöst på brandutryckning
och det gick bra sen fick de autografer av
hjältarna (brandmännen förståss). Nedersta
bilden i det här inlägget har egentligen
inget med det att göra men jag kom att tänka
på den eftersom den ligger bland de bilder
jag tagit nyligen. Den sitter på en
rök-kur utanför thoraxkliniken på ett av
Sveriges största sjukhus och säger väl allt
och lite till.Den är lite suddig men den går
som alla bilder att klicka på för att
bli större.
Ha en bra snölördag alla därute!

13 kommentarer:

Leamarlené sa...

Vilken söt moss nalle du fick...tänk om man var så duktig.

Här snöar det som bara den idag. Vi måste ha fått över en decimeter...måste ut och skotta gården.

Du undrade var marknaden var. Det ligger ungefär 10mil norr om stan. Strax utanför Norrtälje. Vill man ta bussen hit så går det en direktbuss 639, tar nästan 2timmar med buss, 1 timme med bil.

Ska själv mot Solna på torsdag. Min son ska kolla in fotbollsgymnasiet...hoppas det är bra.

Kram, Marlene

Gårdsromantik sa...

Vilken rar nalle!
Vad obehagligt med riktig brandövning - tur att det gick bra!

Kram Maud

Mamma C sa...

Vilken söt mossnalle di fått. Så bra att allt gick vägen på grabbens skola.
Kram mamma c

Elzie sa...

Vilken härlig katt. Att få till såna saker. Är glad om jag bara får till ett hjärta jag *s*.
Bra att barnen får träna utrymning så på vis var det ju bra (säger brandombudet!) men tur att det inte hände något.
Hoppas ni får en bra helg.
Kram Elzie

Änglahem sa...

Goa Katta,

Tusen tack för min superfina vinst som kom i brevlådan igår! Förlåt att jag inte tackat förrän nu, men av någon anledning räcker inte tiden till*suck*. Men jag blev så GLAD!! Vinsten finns på bloggen idag, har äntligen fått till min 1-års utlottning! Bättre sent än aldrig hoppas jag...

Som vanligt i nuläget så är jag superstressad, ska iväg på galej ikväll...nästan ett under, att vi ska utanför hemmets trygga vrå!*fniss* Hemmamöss är vi!

Jag mailar när jag lugnat ner mig...Ha en skön lör.kväll och söndag!
Kramar, Ulrika

Betongänglar sa...

Vilken jättesöt MossNalle...
Vilken tur att det inte blev allvarligare med sonens äventyr...
Tack för dina snälla ord hos mig.. ;)
Kramar/Annelie

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Men oj vilken tur att inget hände... läskigt...

Nu har vi fått snö till Saras glädje... jag sitter och lyssnar på nya Enya skivan... så stämmningsfullt...
Kram Linda

Elisa Day sa...

Vilken söt mossnalle. Otroligt vad man kan göra av mossa. Tur att det gick bra med skolan. Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så söt mossnalle. Det var ju lite läskigt det där med sonens skola. Vilken tur att allt gick bra.

Kram Ullis

Viola sa...

Vilken rar mossnalle! Förstår att ni fått mycket snöidag, en del som Sulle komma från Stockholmstrakten på vaår bloggträff fick vända om, vi har haft en så himla roligt bloggträff hela dagen som precis har avslutats, känns som vi redan kände varandra, härligt att få ett ansikte på dom som man utbyter så många tankar me, hoppas ni får en skön söndag i morgon, skönt att det avlöpte väl med sonen, kram

Line sa...

Ja, precis!!! (Helt galet det där med syrgasen). Vi har också fått snö...äntligen...det är så fint. Hoppas helgen har varit mysig. Kika in till mig. KRAM

lottens vita och gröna sa...

tänk gumman att du kom ihåg min dag...så glad jag blev för det, varma katta!

vilken ljuvlig nalle, är stommen av hönsnät, underbar där blan vackra ting!

mmm du med haft en murphydag, såna är nog nödiga för att man ska uppskatta när allt är som vanligt!

ha det gott. varmkram lotten

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Vilken söt mossnalle du fick..helt underbar. Trevligt med små presenter ibland. Hoppas du har haft en fin helg och att du får en fin vecka. Kram Johanna