söndag 23 november 2008

Smygstart...





Va! vad nu då? en stjärna, en hel
vecka före advent. Ja jag erkänner jag
smygstartade lite, fick sån känsla av
snön som nu ligger utanför fönstret att
jag tyckte mina silverstjärnor borde få
komma upp (ja, det är bara en på bilden men
jag har två) tycker inte de är så störigt
juliga heller.Och i den här stan vet man ju
aldrig om det är den enda snön vi får.Köpte
t.o.m två hyasinter igår men de visar jag
inte idag nån måtta får det ju vara med
smygstarter.I går var det lyckliga barn som
lekte här i den, ja typ två centimeter djupa
snön, ibland behövs det inte mycket för att
de ska bli lyckliga.Och tänk den ligger kvar
än idag.Tänk vad jag svamlar om ute fast jag
bara visar bilder från inne, bara gamla saker
på de här bilderna och inget att berätta om.
Men jag har ju köpt lite smått nytt faktisk
men det får jag visa nån annan dag precis
som hyasinterna. Ut i snön och njut ni som
har nån, och ha en bra söndag allihopa!

16 kommentarer:

Mamma C sa...

Så fint, någon gång måste man ju börja att pynta. Det går så fort denna tid sedan ska allt bort med en hast igen.
Kram Mamma C

Elisa Day sa...

Hej vännen! Fin stjärna, jag "samlar" på stjärnor men har inte nån så där fin. Vad roligt att ni har snö och att barnen gillar det. Ha en bra söndag Kram

annashusidingtuna sa...

Smygstarta på du bara!
Kram Anna

Richie's 2ts Inspires sa...

Åhhh... du gör mig sugen att smygstarta med. Ärligt talat hade jag plockat julgrejerna från vinden en timme sen och fundera hur det ska bli.

Men, din är ju så fin på alla möjliga sätt. TY för tipset.

Glöm inte att vara med med att leka hos mig inför första advent.

Vi ses!

Marie-Louise sa...

Hej

Jag tycker absolut man får börja med adventsdekorationer nu. Men min gräns går vid att tända ljustakarna och stjärnorna! Det måste vänta till nästa helg.
Ps missa inte min utlottning av ett smycke som kommer snart!

Elzie sa...

Dom är söta dom stjärnorna. Du behöver inte skylla på något. Är ju så många som börjat pynta här på sidorna ändå *s*. När det dessutom blir snö så känns det juligare.
Hoppas ni har en skön söndag och att det fortfarande är lite snö till barnen. Här har vi några cm.
Kram Elzie

Grindelunda sa...

Hejsan!
Det känns som en evighet sedan jag kikade in hos dig kära Katta. Visst är det härligt att smygstarta lite inför advent?
Själv är jag ju borta hela kommande vecka så jag får det riktigt arbetsamt på fredagkväll nästa vecka.

Må så gott nu!
Vi "hörs" i slutet av veckan.
Kram från Gilla

Änglahem sa...

Hejsan Vännen, Tjötmoster här*fniss*...

Underbara bilder som alltid!! Någon gång måste jag ta mig till El Stockholmo, så jag får se allt IRL! Den där lilla stjärnan är ju så fin!

Gårdagkvällen bjöd på slätrakade ben*hihi*, kvällen var superlyckad!! Hade jätteroligt, och makens firma hade verkligen slagit på stort! När vi skulle gå till maten kändes det nästan som att komma till en underbart fint dukad middag i något Vinterslott! Vitt, vitt och åter vitt! me like*fniss*, stora ljuskronor, linnedukar och...öppen bar! Där var det många som bunkrade mellan maträtterna, var nog en del som bara intog flytande.

Dagen shopping på Boutiqe Ge-Kås löpte på bra. Var där i tid som tur var, när vi åkte vid 11.30 tiden stod det bilar överallt och ingenstans i princip! Då hade jag inte velat gå in. När vi gick ut satt kassörskorna och rullade tummarna*tihi*, men det var lungnet före stormen! Men jag får nog åka en gång till....man ska INTE ha med sina karlar där*suck*...

Så nu har jag tjötat igen....blir lite torr i munnen*hihi*....får nog vattna lite!

Ha en fin start på nya veckan...med snö och allt!! Här har vi bara kallt*brrr* och liiiite snöflingor...så lite avis blir jag nog allt här....blir ju så mycket ljusare!

Kramaaaar, Ulrika

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Åhh den e underbar, hur stor e den.. Sååå fint med spetsband...
Kraammm Linda

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Ha ha ha. Vet du..? När du ändå tjuvstartar adventsfirandet så kan du ju smycka vintern med en liten sommarros... å smygstarta sommaren också. Jag har nåt till dig. Må så gott. Kram C

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! ja det är bara att tjuvstarta, det har jag med gjort :) Fina saker!

Viola sa...

Jodå, VIOLAN smygstartade i veckan med ljusslinga och lite planteringar, höstkransen har åkt ner och uppe är den med ris och röda bär..nästa helg advent så härligt att få sätta upp sina stjärnor, jag är inte så mycket för adventsstakar utan vurmar för pappersstjärnor, gärna röda med varmt sken, kram och ha en bra vecka

Ullis/Leva på landet sa...

så fint du gjort. har ju också smygstartat, men inte tänt några ljus. Här har barnen åkt snowracer idag, även 15 åringen, *S*.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

sofie sa...

Jag blir både andlös och tårögd av allt vackert på din blogg..

sofie sa...

Jag blir både andlös och tårögd av allt vackert på din blogg..

Teija sa...

Du har många vackra bilder på din blogg. Jag blir också sugen på att tjuvstarta lite men ska försöka vänta till första advent i alla fall...