torsdag 6 november 2008

Rosa, vitfärg och ulltussar...




Det blir lite mera rosa även i dagens inlägg.
Är inne i en tovningsperiod nu så här ligger små
ulltussar överallt tvättbrädat har inte blivit
målat ännu och V-slipen är för tillfället slut
men den blir nog målad en vacker dag. Tovar
faktiskt lite juligare saker nu, måste ju börja
nån gång om de skall vara klara innan advent,
några saker tar tid att framställa.
Akvarellen längst upp har jag gjort till min
lilla Em för ett tag sen, ramen på bilden under
innehåller ett bokmärke som finns kvar sen jag
var liten jag gillar faktiskt bokmärken än i dag.
På tredje bilden skymtar en spegel som jag letar
nån stans att ställa kan inte bestämma mig om den
skall få ett lager vitfärg över sig eller inte, vi
får se. Klurar på en tävling, så håll ögonen öppna
om du vill vara med den kommer snart.
Ha en bra dag!

20 kommentarer:

Elisa Day sa...

Oj oj jag blir nästan mållös av beundran. Vad du är duktig på att måla!!! Tavlan är ju helt underbar, skulle inte tacka nej till en sån! :D Och spegeln är fantastisk. Jag skulle tova tomtar, men det blev en aggressiv clown istället! Det var mycket roligare. Ska ta och titta på dina vackra bilder igen. Kram

Jenny sa...

Dina små tovade bakelser är ju helt delikata! Önskar jag var lika duktig. Håller precis på att lära mig tova hjärtan, blir halvdant i mina ögon men det är kul.
Fin sida o massor med inspiration, hit kommer jag tillbaka fler gånger.
Kram på dig
Jenny

Levindas Värld sa...

Vilken vacker rostavla, min mamma har en likadan. Jag älskar också rosor!!

Spännande med tävling, jag håller ögonen öppna!

Kram!

trollmor sa...

Åh vad jag blir avensjuk på alla som är så där duktiga som du på att måla och pyssla.
Tvättbrädan ger mig ångest. Lämnade kvar minst fem sex tvättbrädor häromåret då vi sålde mitt bardomshem. Måste ha varit helt korkad. Men just då var jag så less på allt vad prylar hetta eftersom vi tömde två hus och ett verkstad. Fraktade ändå hem tre stora släp med grejor som det mesta ligger i garaget. Det är faktiskt ganska kul o gå dit ni och rota bland sakerna. Varje gång så följer det med något in.
Kram ewa

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Katta!
Att du är så duktig på att måla, det visste jag inte! ALltid får man lära sig nåt nytt:)

Den söta spegeln får du gärna skicka hit;) När jag växte upp hade vi en liknande och den bara älskade jag;)

Kramkram
Annica

Kathys Home sa...

Vilka vackra bilder, å har du gjort den söta prinsessan? Isåfall är du väldigt begåvad, såååå fint. Tänk jag kände igen bokmärket, tror minsann jag haft ett sådant själv förut. Tova har jag inte lärt mig att göra, men det vore kul faktiskt. Visst är det speciellt att gå på kyrkogårdar/begravningsplatser...jaalla dessa ljusen det var så underbar stämning...Ha det gott//kram kat

LillaFlisan sa...

Men har DU målat tavlan??!!
Den är ju HELT underbar!
Sååå fin!
Grattis till ännu en talang!!
(hm!)

Kram

Flisan (som önskar att hon också kunde måla!)

Ofelias Hus sa...

Vilken vacker akvarell du har gjort...så du kan både tova och måla, vad duktig du är!
Du får gärna visa vad du tovar för något till Julen...blev lite nyfiken.
Kram
Anette

Elisa Day sa...

Är här igen, har inte svarat på gamla kommentarer är hopplös på det ibland. Jag har också alla vänner och beknata begravda långt borta. Pappa är 700km bort, så är inte dit ofta. Men jag tycker att jag lika gärna kan tända ett ljus för honom hemma. Du har rätt att tomtar skrämmer barn! :D Hade tänkt sälja på julmarknaden här, men har bara 2 tomtar, 1 clown och hjärtan just nu. Kram

Line sa...

Tjingeling...jag är uppväxt med en sån där spegel, blir lite nostalgisk faktiskt =) KRAMIS

Gårdsromantik sa...

Så mycket charmigt!
Har du målat tavlan själv! Helt underbar.

Kram Maud

Tidsmästarinnan sa...

Åå vad du gör fint!!
Jag har nyss provat att göra akvarell för första gången, så jag är full av beundran för din söta tavla, fattar inte hur du gööör!

Bokmärken gillar jag också, barnen får några ur min samling att klistra på papper ibland (men jag väljer aldrig de jag tycker är allra finast - ssshhh!)
:-)

Kram min goa vän, jag kikar väl snart in och tävlar igen då!

Lallis - liv och leverne sa...

Oj jösses! tavlan är ju...underbar!
Kram Lallis

Angel.Pearls sa...

Roligt att du är med och tävlar hos mej! Tävlingar är roligt, få se vad du hittar på..Fortsatt fin vecka o Kram // Eva

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Du är ju jätteduktig på att måla! Akvarellen är ju hur underbar som helst :)
Hahaha, kattpisslukt kan man gärna vara utan så skippa buxbomen i år. Jag är så rädd för alla otäcka spindlar som bor i mossan att min mor får ge sig ut i skogen och fixa den åt mig i helgen :P

Ha en trevlig helg
Kram Therese

Saga Rosanna sa...

Gillar akvarellen enormt, så fint med det mörka håret!! (det tyckte visst jag var det speciella ;))

Hoppas på att få se lite av dina "tovade julprojekt", man börjar längta lite till julen..
Men jag har ju redan fått ut lite av den när jag jobbat, ska klä den fjärde granen idag!

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina bilder du gjort. Du är verklligen duktig. Här fick jag sätta upp hyllorna själv i tvättstugan annars hade det inte varit klart ännu.


Ha en bra helg!
Kram Ullis

Leva som jag sa...

Underbart tavla, så duktig du är
kramar Malin

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Long time no see... Jeg måtte lese meg litt nedover på bloggen din i dag, siden det er en stund siden jeg har vært innom. Så kult du hadde pyntet til Halloween, virkelig proft! Og så er du jo en mester til å tove, det visste jeg, men jeg visste ikke at du er så flink til å male! Heldig er du som kan lage mange fine julegaver, selv blir jeg nok nødt til å kjøpe mine :-)

Måtte le litt av datteren i går, for det er det store juleballet i 10.ende klasse 3.12, og da er det full pakke med ballkjoler og det hele... Joda, vi holder på å se på kjoler om dagen og så fortalte hun at moren til en jente i klassen skulle sy kjolen til datteren. Men i samme slengen sa hun lattermildt at "jeg mener ikke at DU skal sy altså, muttern...". Tror igrunnen det er fornuftig av henne hi,hi...

Ha en toppen lørdagskveld!
Klem fra Britt :-)

Grindelunda sa...

En sån vacker akvarell Du målat. Och i rosa toner :)
Hoppas allt är bra med er.

Ha en skön helg önskar Gilla med kramar