söndag 9 november 2008

Novemberänglar...





En grå och seg söndagmorgon i dag. En sån dag
man borde stanna inne och pyssla och ha
mysigt, men det hinns inte med så mycket här
idag så det får bli till kvällen i så fall.
Det tråkiga med kvällarna nu är att det inte
blir så bra ljus att jobba i. I dag lägger jag
in två bilder på änglar som jag sparat från nån
sån där sida man kan hitta med gratis
vintagebilder på men kommer inte i håg vilken.
Kommer att lägga in fler såna bilder med
framöver och ska då se om jag kan hitta en länk
till källan också. Den krackelerade ängeln på
den slitna fönsterbågen har jag köpt på
Lavender fields för flera år sen då de fanns på
Odenplan, den ljust grå ängeln har jag ju visat
flera gånger förr men nu har den fått en liten
krona som jag hittade vid en städning.
Den nedersta bakm gardinen har jag fått av min
snälla granne T, tack.
Nu skall här skapas ett kort och slås in
present för Em skall på kalas i dag, ha en bra
söndag allihopa och glöm inte att snart blir det
en utlottning här. Kram.

10 kommentarer:

Elisa Day sa...

Härliga änglar. Ängeln på fönsterbågen är så fin. Ha en bra söndag! Kram

Gårdsromantik sa...

Visst är de vackra de där jugensänglarna från Lavenderfields!

Jag har likadana i min butik - dom ser nästan antika ut!

Det finns så många vackra vintagebilder på nätet - blir så sugen att pyssla något fint av dem ... men tiden räcker inte till just nu.

Kram Maud

trollmor sa...

Vilka vackra änglar. Älskar änglar kanske för att jag vill tro på dem och att dom finns runt omkring. Dom ser så askyldiga o rena ut.
Här är det ockå en tokgrå dimmig läskig söndag. Vi åker in till stan idag för farsdagsfika som äldsta sonen ska bjuda på.
Kram på dig
ewa

Vita ljuva tankar sa...

Jag gillar ju änglar, det vet du säkert. De inger sådan trygghet och så är de ju så fina också.
Ja det är inte lätt att fota nu när det bara är ljust när man inte är hemma, springer runt med kameran här idag och försöker få till några kort.
Måste också ut här idag, ska bowla med familjen och pappsen såklart.

Kram

Hemma på Landet sa...

Då har du lite att göra idag då gumman. Här håller jag på att göra färdig de sista av mina hjärtan. Kramis

LillaFlisan sa...

Vilken söt liten krona!:-)

Håller med dig om mörkret. Om man ändå fick ta fram adventstjärnorna och stakarna snart.
Det är ju så fint när de lyser upp alla fönster!

Kram

Flisan

Glitter och Marsipan sa...

Hallojsan Katta.
Som du vet älskar jag änglar,och du visar så fina på bilderna idag.
Har alla farsdagskalasen avklarade,och sitter och bloggar lite,ganska mätt.
kramar Anette

Ullis/Leva på landet sa...

Så många fina änglar. Gilar ju också dem, men har inte så många här hemma. Borra i kakel är ju inte så kul. Ska vist tejåas och donas för att det ska bli snyggt. Om jag skulle behöva göra en sådan grej var det nog mycket smörning för maken.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

LillaFlisan sa...

;-D hahahaha! (the thing)

Alba Linea sa...

so pretty pictures on your blog! great!
best wishes diana ;0)