lördag 15 november 2008

Lördagsgodis...



Den här lördagmorgonen vaknade jag så tidigt så jag
tror egentligen inte att jag är riktigt vaken än, och
ändå sitter man och bloggar :) Katta är lite sur idag
också sen favoriten åkte ur Idol igår, synd tycker jag
verkligen. Men sonens favorit är kvar i allafall, Johan P.
Säga vad man vill om den killens sångröst men han är
redan en idol i en himla massa barns ögon och det
kommer ingen att kunna ta ifrån honom hur det än går
i den där tävlingen. Från det ena till det andra
har ni sett en så läcker chokladkaka? Den fick jag av
sambon, det är vit choklad med jordgubbsbitar i gissa
om den var god. Mmmmmmmmmmm.
På tal om tävlingar vill jag passa på att påminna om min
tävling som fortfarande pågår, skrolla ner ett par inlägg
så kan du signa dig om du vill ha chans att vara med
och vinna denna kransen eller ett litet tröstpris.

Ha en bra lördag!
xxxooo

26 kommentarer:

Betongänglar sa...

Morn - såg oxå idol igår...
Jag håller ju såklart på lilla Anna som är härifrån Nyköping...
Var oxh köpte gott kaffe i går och choklad på nyöppnad liten shopp - visst är det gottigt med riktig choklad - älskar nymalet färskt kaffe...
Kramis/Annelie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Mmmmm den där chokladkakan lät ljuvligt god! Vit choklad är min favorit och jordgubbar är ju en favorit det med:)

Kram
Annica

Angel.Pearls sa...

God Morgon! Underbar choklad -urgullig present av din sambo! Blir så glad när jag kikar in här -fina bilder o ljuvligt lila -så mycket inspirerande o såå fint hantverk! Lägger upp dej i min lilla länklistai marginalen. Fin lördag// Eva

Rosa Hemmet sa...

Vad härligt att vara uppe i tid, det är något som är viktigt speciellt denna årstid, så man hinner få lite dagsljus på sig, inte kul när man sover bort halvaa dagen o det har börjat skymma då man vaknar! Vilka härliga bilder:)

Gårdsromantik sa...

Åh så mumsig den där chokladen såg ut - vilken härlig karl su har som förser dig med sådana godbitar.

Jag är helt säker på att jag tävlar om din vackra krans...men jag måste kolla - jag vill ju inte missa den.

Kram Maud

angelo sa...

hej
vilken vacker blogg jag hittade...
hit kommer jag tillbaka
kram pia

Karin sa...

Hej Katta!

Så fint det är hos dig, och vilken ljuvlig choklad. Tea roomet verkar också urmysigt. Tack för tips!

Ha en fortsatt skön helg!

Många kramar
Karin

Malin/Vita hjärtan sa...

Hej!
Du verkar ha det superfint hemma! Åh duktig att tova också =)
Kram Malin

Ullis/Leva på landet sa...

Choklaskakan ser verkligen god ut. Missade Idol igår för jag var på fest i stället. Kul som omväxlng.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Vita ljuva tankar sa...

Mmmmm så god choklad! Den var härlig att titta på också.
Vi Boråsare har en tävlande i idol, Robin Bengtsson (ja han är egentligen från Svenljunga men det är så nära att det inte räknas ;))

Ps. jag köpte en ursöt mini-julros idag, liknar den lilla du tovat :)

Kram Linda

trollungen sa...

Tänk iår så ser jag inte på idol. Blir lite less på samma pogram om o om igen.Igår kväll så kom min kreativa sida fram. Klippte ut förkläden (till barn ) som jag ska sy upp till butiken.
Chokladen såg verkligen frestande god ut.Fina bilder visade du också.
Kramis ewa

trollmor sa...

Ha ha nu tror jag att lilla ja e trött.. Skrev trollungen istället för trollmor.
kram

Viola sa...

Det där tröstpriset skulle jag behöva idag, tack för dina rara ord, inte van att var sjuk på detta viset, är bortskämd med att må ganska bra, blir så rastlös att inte får röra på mig så vilken tur att man kan blogga i soffan, är man klok eller, fniss....hoppas nu att turen är på min sida, ha en skön söndag, kramar

ColonialEast sa...

Hej Katta! Tack för tipset om jordglobarna på Indiska. Ska definitivt gå dit och kolla. Älskar verkligen gamla (eller de som åtminstone ser gamla ut) jordglobar. Spännande - hoppas jag hittar dom! Kram!!!

Betongänglar sa...

Hejsan!
Tack för dina snälla fina ord hos mig - det värmer - kul att du gillar... Fick ännu mer på min lista igår hmmm...
Mössa har dotra beställt så nu ligger det tre olika stickningar på började...jaja.. tar den som går snabbast först..
Så fina bilder hos dig - Gillar att glutta runt...
Ha en bra söndag, Kramar/Annelie

Richiesliv DÅ och NU sa...

Så fina ideér! Kan bara bläddra i din blogg och beundra.

Önskar att jag är lika duktig att sy. Jag ingen tålamod. Men jag kan sy

Ha en skön söndag, tjejen!

LillaFlisan sa...

Chokladen ser onekligen helt underbar ut..Den vill man ju nästan inte äta upp så fin som den är!!

Ja, tävlingen ja.. Jag håller tummarna, dina tovade blommor är ju helt fantastiska!

Kram

Flisan

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Halloj! Nej jag vill inte heller tjuvstarta...

Hoppas du har en härlig söndag och att solen skiner på er i huvudstaden!

Kram Annica

Ofelias Hus sa...

Visst är det tråkigt när ens favorit röstas ut...man vill liksom inte följa tävlingen något mer...mina favoriter är Kevin och Johan...men det blir väl Johans tur nästa gång, vem vet?
Vilken ursöt choklad du fick av sambon, den var nästan för fin för att äta upp...
Kram
Anette

Susanne sa...

Här är en som pausat ett tag och missar det mesta även Idol...har noll koll där. Chokladkakan tycker jag såg riktigt läcker ut. Ibland hittar män rätt presenter. ;-)
Må så gott!
Kram
//Susanne

Grindelunda sa...

Hejsan och tack! Jag är nu lyckligt och väl hemma igen efter några härliga dagar i Roma. En massa intryck att smälta, och jag sa till Jens...vi måste åka dit tillsammans.
Håller med dig om att glassen var suverän.
Må så gott. Nu har vi vinter här på byn! Kram från Gilla

rosorochnyanseravvitt/maud sa...

Hejsan!Roligt att du hittade min blogg... tack för de värmande orden!
Den choklad du talade om verkar helt gudomlig...måste leta efter den...Kram Maud

Norrdalen sa...

Såklart man vill tävla om dina fina saker! Asch, jag är bara assisterande ;)
Det handlar inte så mkt om träning som i vanlig sport (fotboll) och så, men vi är ute med ungdomarna på Bosön där de gör tester och sen är tanken att vi ska hjälpa dem i sin roadracing-karriär med allt var det innebär. eftersom jag själv inte kört så mycket detta år kan det vara roligare att få hjälpa andra!

Kul att du kommenterade min blogg, det värmer så mycket!
Kram Jannica

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Mmm, chokladkakan ser verkligen smaskig ut. I England finns det vitchokladdoppade torkade jordgubbar. De bara smälter i munnen... så gott. Vänligen Johanna

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

åhh vilken bild med ros och fattimanssilver.. fiinnntt...
Tack för din goa komentar, de värmer sååå...
Kramis

annashusidingtuna sa...

Va är det en choklad kaka ? Fattade inte det först!
//Anna