torsdag 13 november 2008

Hjärtan på tråd och Classic tearoom...

Kännde att det var dax för ett nytt inlägg, har ju
inte gjort nåt på ett par dar men så damp det ner
ett gulligt mail från en rar bloggerska som saknar
mina dagliga inlägg här :) Har haft lite att göra men
här kommer ett litet ett. Har idag spenderat efter-
middan på Classic tea-room med ett par mysiga
tjejer. Jag funderade egentligen på att ta ett par bilder
därinne i den mysiga miljön, det var lite så som det såg
ut förr när man gick på cafe eller konditori ,mysiga
sammetssoffor och stolar i gammal stil och vita dukar
på borden mysigt. Gott var det också. Men det där med
fota är lite känsligt tycker jag, man vet ju aldrig vad de
ska tycka om man börjar fota därinne och ibland känns
det dumt att fråga tycker jag, hur gör ni?
Och så vill jag tacka alla er som visat intresse i min
tävling den pågår ju än, så anmäl gärna ditt
intresse i förra inlägget om du vill vara med och
tävla om kransen eller blomslingan.
Ha en bra torsdagskväll allihopa!

15 kommentarer:

Mizty sa...

Frågan är väl alltid fri?
Man kan ju inte få mer än ett nej om det inte skulle uppskattas.
Ibland har man smygfotograferat och ibland känt på sig att det inte hade varit uppskattas och därför låtit bli.

Sen kan det bero på vad bilderna ska användas till, privat eller publicera.

Kram Mizty

LillaFlisan sa...

Jag känner också att det känns lite konstigt.. Jag menar det är ju skillnad om man tar bilder på sitt sällskap men när man börjar ta bilder på inredningen så vill man ju förklara sig eller åtminstone fråga... och då kommer följdfrågorna.. Så jag brukar känna att jag ids liksom inte...


Jag är glad att du gjorde ett nytt inlägg! Det var efterlängtat!

Kram

Flisan

Vit Spets sa...

Alltid bäst att fråga före fotografering...
Så mysigt det låter med ert tea-möte!

Ha en underbar kväll
Kramis
//Siv

Änglahem sa...

Nämena då så jag ställer till det då!*fniss*, men jag niger och tackar!

Låter ju jättemysigt med det där Teahouse, kan riktigt se det framför mig....precis som det SKA se ut...sammet och mysigt gammeldags, eller?....gott fika...åhhh..vad det låter mysigt. Vill också gå på ett sådant Teahouse*hänger läpp*. Vi har ju inget sånt i våran lilla håla till stad...vet inte ens om det kan finnas i Gbg...hmmm...ska nog kollas upp.

Jag håller också på Robin E, men inte kan han åka ut?*snyft*, den där Johan Palm däremot! Man märker ju vilka som röstar mest, småflickor...vi får väl ringa som attans Katta på lördag här då för säkerhets skull*fniss*.

Kramar, Ulrika

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Mysig bild du bjuder på idag. Jag lyser oxå med min frånvaro på bloggen. Det känns som jag jobbar ihjäl mig denna vecka...

Kram Annica

Fredrik sa...

så otroligt fint!

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt med en liten tjejträff. Håller med föregående att det vr kul med ett inlägg. Min hjärtan på tråd verkar inte gilla att komma in i värmen. Vi får se om den tar sig, *s*.

Kram Ullis

Betongänglar sa...

Jättefin bild -
Man får väl smyga , men det känns ju oxå lite konstigt , men oftast går det väl bra skulle jag tro...
Kramar och ha en bra helg/Annelie
(Jag länkar dig, tänkte jag på min favosar)

Hulda sa...

Hej!
Börja med massor av beröm och lovord och intressanta frågor om "objektet", här Classic tea-room, och sen fråga om du får ta ett par kort. Annars skulle jag smygfota, iallafall sällskapet eller be personalen ta ett kort på sällskapet. Så får du med lite iallafall! Jag har blivit nekad att fota en endaste gång i mitt liv! Lycka till!
Hulda

Lottaspace sa...

Jag tycker inte heller om att fotgrafera på "offentliga" platser. Tycker bara att det känns dumt. Dessutom så blir det aldrig bra bilder, för jag skyndar mig alltid, och man kan ju inte hålla på och flytta på saker så att det ska se fint ut..

Ha en trevlig helg!

Kram,Lotta

Viola sa...

Tror du att jag gick igång när jag kollade deras hemsida, rosor......den bästa vitamininjektionen för mig idag, det bjöd du på Katta, här blir bara förkylningen värre, nu har febern slagit rot i kroppen. Dessutom gråväder, mörkt och regn, visst är det en positiv VIOLAN som skriver idag, men ha en skön helg, kram

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Jag tycker också att det känns dumt att fråga så jag förstår dig helt och hållet.

Ha en trevlig helg :)
Kram Therese

Lindas Vita Lantliv sa...

Tack för det! vilken fin sida du har själv! Kul att ha hittat hit!

Kram Linda

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tack för de snälla orden:) Sååå skönt att det äntligen är fredag! Hoppas du får njuta av kvällen!

Kram Annica

Änglahem sa...

Näää...vad hände?!?! Svenskarna har ingen smak...så måste det ju vara, eller? Snopet, mycket snopet...surt sa räven....aoch...

Funderar också på bingen, får nog bli så nu....

Kram, Ulrika