måndag 17 november 2008

Första snöflingan...


Tänk att igår föll de första
snöflingorna
här i huvudstan. Men de blev inte
långvariga, de landade på marken och
blev till blött slask. I dag är det
i allafall lite frost kanske den
håller på att träna sig, inför den tid
den skall komma alltså om två veckor igår
sådär menar jag. Och solen skiner idag så
kanske man kan lyckas få till ett foto
eller två det har inte varit så lätt ett
tag nu. Nåväl ha en bra måndag allihopa!
P.S. min tävling pågår tills
på onsdag 18.00 D.S.

24 kommentarer:

Viola sa...

Hej Katta, inga snöflingor hos mig, däremot ett härligt väder, kallt med blå himmel och sol! Har varit ute på hundpromenad alldeles nyligen, har inte varit utanför dörren sedan i torsdags, så detta var efterlängtat. Ljuvligt vackra bilder, rosorna mot det silvriga, så nu håller jag tummarna för din utlottning, ha en bra dag, kram

Sussi's värld sa...

Men vad roligt att hitta hit, Superfin blogg.
Jag länkar ang dina tovadde tårtor till några tjejer som absolut kan vara intresserade.
Kram

Elisa Day sa...

Härliga blommor! Har också problem med att ta bilder för att det är så mörkt. Hade faktiskt tänkt fråga dig hur du gör när du tar så mycket fina bilder inomhus. För mina blir bara mörka och suddiga. Så om du har något bra tips, såg till :) Kram

Line sa...

Tjingeling! Trevligt med snö, jag längtar så. Tycker dina bilder är fina. Bilderna i mitt nya inlägg är väl så där, fast jag kan ju skylla på något annat än väder och mörker! Ha en fin dag. KRAM

trollungen sa...

Visst är det lite mysigt med snö.
Det blir ljusare ute.
Jag går och håller tummarna för att det ska bli snö till första advent.
Kram ewa

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Men de blev ju jättehärliga bilder... Man måste passa på mitt på dagen när de finns en gnutta ljus..
Kram Linda

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vilka ljuvliga bilder!

Här har vi inte sett en enda snöflinga men i morse var det nollgradigt... så jag hoppas på lite vitt som lyser upp i mörkret!

Kram Annica

Line sa...

Kika in till mig om du vågar!
KRAM

Ullis/Leva på landet sa...

Skulle ju bli kallare så vi får väl se vad som händer. Så härliga bilder.

Kram Ullis

Elisa Day sa...

Tack för tipset med ljuset. Jag brukar fotografera på dagen, men det är så himla mörkt och grått nu. Och här uppe har vi ju snart mörkt nästan dygnet runt. Tycker det är rätt mysigt, för sen vid jul vänder det och blir längre tid med ljus. Men det är svårt att få ljus till bilderna då. Visst hade Gillian ett underbart hus! Jag blev helt kär i den. Ska finnas ett reportage med fler bilder, men jag hittade den inte. Kram

Kathys Home sa...

Jaa, tänk så mycket snö det kom i söndags..jag hade prinsen hemma för att hjälpa mig lite Ute..!! å det vräkte bara ned hahaaha..nåväl det hejdade sig ju till slut så vi kunde jobba lite. Vilka fina bilder du visar igen..det ser så krispigt ut..mums...Ha en skön vecka//kram kat

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen! uuuuu denna tid är sådär, men snart stundar julen ju! frostiga landskap är vackert men slaken är ju helt obeskrivligt hemsk! älskar dina foton, har du systemkamera? njutbilder jämt här! varmkram lotten

Dicksonska våningen sa...

Här är det då bara regn och blåst. Det är väl så när man bor så nära Vänern...
Så roligt att du fick lite snö i alla fall!
Kram Annika

Angel.Pearls sa...

Härliga bilder -skära rosor o silver och något glittrigt, pärligt i förgrunden..Fint!! Här regnad det idag..Kram// Eva

LillaFlisan sa...

Tack för din kloka kommentar!
Du har helt rätt!
Jag håller helt med dig och jag förstår verkligen hur du känner inför matten... Det är sannerligen tur för min dotter att hennes pappa är mattelärare för jag är då ingen hejare på ekvationer, derivata och allt vad det heter! :-)

Kram

Flisan

NetteR sa...

Här i norr har vi lite snö, men innan vintern har gått så lär det vara massor.
Håller mina tummar och tår för att hoppas på att vinna. Älskar tovat och skulle själv vilja testa det någong gång!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej igen!
Kul att du listade ut var jag bor..Ett av dina inlägg i juli visar dessutom en plats jag ofta besöker.(bryggan)Har funderat vem du är som döljer sig bakom de rostiga rosorna men ack ack. Visst är det ganska så härligt med bloggvärlden (fniss). Hoppas iaf att du trivs bra därnere. Jag lär nog bli kvar i U-fors ett bra tag till skulle jag tro. Lillasyster däremot(en av alla syskon) har bosatt sig nere i Nynäshamn.
Vad roligt att du ville vara med i tävlingen.Må så gott. Kram C

Betongänglar sa...

Snö - det vill vi ha - lite grann i alla fall...
Här blåser och regnar det...
Jättefina bilder..
Kramar/Annelie

Richiesliv DÅ och NU sa...

Ahhh... önskade att den satt kvar ett tag. Men icke!!!

Tack att du hade tid och komma förbi hos mig, igen!

Ha en söt sömn...

Glitter och Marsipan sa...

Halloj,Katta.
Visst är det vackert när det snöar.Och får det bara ligga kvar är det helt ok.
Så silvriga och fina bilder du visar.
Må så gott
kram Anette

angelo sa...

hej
tack för komplimangen =)
ja de funkar när man ska dekorera lite mindre saker...tex motiv som mina rosor eller rosetter och även dra linjer...men sen måste man lägga når oljebaserat över annars går de ju att torka bort,som min byrå nu kommer att få en patinering av lasyrolja och grön umbra....sen lackar jag med matt lack efter det för jag tycker lasyroljan är lite för blank när de ska se gammalt ut.man får ha lite tålamod pröva dig fram de går ju att torka bort när man målar med fil...så man kan öva många gånger..och bara en droppe yes =)
lycka till
har jag inte sagt de tidigare så gillar jag din blogg jätte mycke..
kram pia

www.livskrafter.blogg.se sa...

Oj vilken härlig blogg. Bara namnet "rost och rosor" är ju helt underbart tycker jag. Hit kommer jag nog återvända. ha det gott
Emma

linnea-maria sa...

Hejsan
Första besöket här!
Jättefin blogg och dina tovade sippor är så bedårande!!
Våra grabbar har byggt både snögubbe och snökoja men de smälte bort efter en vecka, nu väntar vi verkligen på mer och längtar. /linnea-maria

hannas form sa...

Hej! Tack söta för din hälsning...å, viken vacker krans du har gjort...den vill jag gärna vinna! Jag lämnar en kommentar nedan! Hoppas allt är bra annars...här SNÖAR det jus nu!!! Så vackert!

KRAM
Hanna