söndag 30 november 2008

Första advent...






Så var det första advent men den vackra snön som
fanns förra helgen finns bara kvar fläckvis och liknar
nu mer lava än snö, tur man kan ha det mysigt inne
i stället. Den nya adventsljusstaken från SPITI har
fått grå ljus, mossa, eukalyptus,lummer och några små
vita rosor. Och så Em i sin nya julklänning prövar att göra
sig fin till en julföreställning hos ska på med bästa kompisen
i dag. Vi andra tittar nog in på en julmarknad för att se om
det finns nån stämning där och kanske lite glögg.
Ha en bra advent allihopa!

16 kommentarer:

Änglahem sa...

Morgon Vännen,

Det är den finaste ljusstaken jag sett!! Verkligen superfin!

För att inte tala om sötaste lilla Em! Vad mysigt med kalas!
Hoppas att julstämmningen infinner sig hos er efter lite julmarknad.

Här är den väldigt svår att finna*suck*, grått å trist....men vänta...kanske att det kan klarna liiite grand här...om vi har tur!

Hur som haver...Ha en toppendag! min goa vän!

Kramar, Ulrika

Änglahem sa...

Nääähä....jag var först!!*fniss*

Kramis!

Elisa Day sa...

Vilken Vacker adventljusstake! Och så fint du har pyntat runt den. Ems klänning är så fin, och underbart blå. Önskar jag kunde skicka dig lite snö härifrån, vi har en hel del. Ha en mysig söndag! Kram

S o F sa...

Vill bara säga: Vilken supersöt klänning! Så fin hon blir i den.

Önskar er en fin söndag och en bra vecka!

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Vilken fin ljus stake... och klänningen e ju bedorande....
Kramis Linda

LillaFlisan sa...

Vilken underbar adventsjustake!!
Och så fint du pyntat den..Fast finast är nog ändå klänningen på lilltjejen!

Kram

Flisan

Ullis/Leva på landet sa...

Så fin ljusstake du har. Ems klänning är ju så söt. Har ju tre killar så det blev aldirg några söta klänningar här.

Ha en riktigt skön första advent!
Kramar Ullis

Viola sa...

Hejsan Katta, vilken vacker stake i grått blev så fint med rosorna och vilken klänning....här är det julstämning för fullt redan, vi har litet julbord alltid första advent med släkten hos oss så här har jag lagat julmat hela em. Igår var Mari och jag i Hjo och besökte Lustfyllt, här kan vi prata om att man kom i stämning, titta in och var med på butikens utlottning, och ha en fin söndag med glögg och ljus, kram

annashusidingtuna sa...

En sådan fin advetsljusstake ska svär mor få i julklapp.
(om den kommer från walther&co vill säga.)
Hae n fin första advent.
Kram Anna

Betongänglar sa...

Hejsan!
En sån fin adventsstake och klänningen sen - urtjusig...
Har varit på lite julmarknad idag - några julklappar blev det...
Kram/Annelie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vilken ljuvligt söt klänning! Minns när min dotter var i den åldern:) Många klänningar blev det*fniss*

Superfin ljusstake du fått tag i! Den gillade jag skarpt! Gillar även dekorationen!

Kram Annica

hannas form sa...

Hej Katta!

ÅÅÅÅÅ, så fin klänningen blev...DUKTIGA DU!!! Förstår att hon är glad..

Måste säga att du har en av dom vackraste adventsljusstakarna jag har sett...gillas mycket!!!!

STOR kram och jag hoppas at ni haft en härlig advent!

Hanna

lottens vita och gröna sa...

sååå ljuvt katta! oh du har en rostig ros nu, passar ju dig som hansken ju, ljuv den med och lilla ems klänning ljuv som till en lite älva! ha det gott vännen! varmkram lotten

hemma hos bröderna bus sa...

hej!
Det var en väldigt fin ljusstake måste jag få säga. Jag gillar grått och dina grå ljus var kanon.
Har varit på julskyltning idag så barnen är nöjda (åkte brandbil och bandvagn ). Det har blivit lite andra tider nu :O/ Hoppas att du har haft en bra helg. Din prinsessa måste ha varit jättefin i sin underbara klänning. Må så gott. kram Camilla

Mamma C sa...

Åhhh, vilkn fin och söt klänning.
Kram Mamma C

Dicksonska våningen sa...

Så söt klänning! Hon kommer att vara finast av alla :)
Att ha andra ljus än vita är ju inte så dumt. De grå var jättefina!

Kram Annika