söndag 2 november 2008

Dagen efter...



Ja så har då det sista spöket lämnat det rostiga
rosenhemmet för den här gången (hoppas jag i allafall).
Barn kan verkligen parta när de får chansen
här var det ett oliv utan dess like igår såpass att golvet skakade,
jag undrar vad grannarna tänkte. Men det är kul att få ge igen
nån gång och vi varken hyrde in liveband eller höll på till
sent på natten. Presis innan partyt började så kikade
svärföräldrarna in på en blixtvisit och hade med sig den här
kronan med en liten fin Gerbera i, den blev jag jätteglad för,tack!
Själv slängde jag ihop ett litet rosenarrangemang i en pumpa i
sista minuten, faktiskt jättelätt. I dag har vi bitande frost här och
solen står högt på himmelen så vi får se vad som hittas på sen vi
dammat bort all spindelväv. Ha en skön söndag allihopa!

14 kommentarer:

trollmor sa...

Åh vad fint med blommorna.Förstår att det kändes skönt att få ge igen till grannarna.
Här dök ungdomarna upp också innan deras egna partyn och hundarna som var här gav grova skall för dom kände inte igen vilka de var.
Här hade vi - 12 grader i natt. Glömde bort några drickesflaskor ute på altanen som nu är frysna och nog inte så goda.Tur det e plastflaskor i alla fall
Må så gott
kram ewa

Karin sa...

Hej!

Vad mysigt ni haft, och fina bilder som vanligt. Nu vaknade en hör jag, bäst att sluta blogga!!

Ha nu en riktigt mysig Söndag!

Många kramar
karin

S o F sa...

Du Gerberan i kronan blev väldigt väldigt fint. Så härligt med de där höstfärgerna.

Ha det fint!

Leamarlené sa...

Kan höra alla barnens goda skratt på partyt...vad kul.

kram, Marlene

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men så trevligt med gerberakronan! Den är jättevacker. Gillar färgen på blomman:)

Härligt att kalaset var lyckat. Låter skönt att spökena vandrat hemåt, hoppas inte något litet finns kvar...Du har väl kollat garderoberna?;)

Kram Annica

Tårtsmulan sa...

Tack :)

Vilka underbara blomsterarrangemang! Så vackert!

kram!

Hulda sa...

Hej!
Kronan med gerberan är jättefin, vilka fina svärföräldrar du har! Och dina bilder sen, jag bir så avundsjuk att öronen växer på mig! Du är så duktig på att fixa till det! Du har så fint1 Härligt att få se bilderna och försöka göra nåt liknande hemma! Ha det bra!
Hulda

Lallis - liv och leverne sa...

Jättefint med blommorna:)
Kram Lallis

Elisa Day sa...

Vilken fin krona du fått! Och arangemanget i pumpan är jättefint. Hoppas alla sppökerna är borta!Har nyss kommit från en två timmars yogalektion är helt mör i kroppen. Vi har fått snö idag, så det känns lite ljusare ute. Kram

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Vad kul ni verkar ha haft det :)
Kronan var jättefin!

Du är så väkommen att hälsa på i butiken om du skulle ha vägarna norrut :)

Kram Therese

Angel.Pearls sa...

Fin bukett med vacker dekoration i! Tovning verkar så roligt, och du gör så söta saker..nu ska jag kika vidare på dina små "bakelser"! Ha en fin vecka//Eva

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vi var inte där förrän vid halvfyra-taget och då regnade det redan... Men jag tänker faktiskt tanken när jag är i stan att jag kanske missar dig. Jag vet ju ungefär var du bor och dessutom att du gillar hötorget:)

Kramkram
Annica

Viola sa...

Ljuvliga bilder Katta, härligt med det oranga mot din lila bakgrund, som du vet så är jag ju så svag för starka färger, ha en bra vecka, kramis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ja,d et vore jättekul! Får se om jag är uppe i stan ensam någon gång...

Kram Annica