tisdag 28 oktober 2008

Vitt å silver på rad...




Vitt och silver på rad, ett litet silverhjärta på min gamla
shabby hylla. Min nya lilla vita skål med silverkant bredvid
en stor hamrad "silver"skål.Silverkulor och zink och en blek
hortensia. Krona med ljus i på ett litet fat med kulfötter.
Tennljusstakar och ett gammalt silverhalsband med blommor.
Nästan så det ser lite adventigt ut men det här har jag framme
året runt faktiskt. Och jag brukar inte tjuvstarta med att
jul och adventpynta,så inte i år heller. Men måste erkänna att
jag blir lite köpsugen när jag ser allt vackert som börjas ställas
fram i butikera nu. Var på Åhlens nyligen och blev smått kär i
deras "kulor" med ugglor och flamingos, söta tycker jag.
I går damp Allt i hemmets julnr ner i brevlådan jag bläddrade
igenom den och kände ah och oh, vad mycket fint att inspireras av.
Har ni sett Johanna Vintages hem där? Himlar vad fint hon har det.
Gillar också Anna-Karin Nyfjälls repotage i tidningen, underbara färger.
Nej nu skall jag lägga undan det härligt juliga numret och leva kvar i
pumpatider ett tag till för här skall vi ha halloweenparty på Lördag.
Vet att det finns dem som inte tycker om halloween men själv tycker
hela familjen att det är roligt och kan inte se nåt konstigt i det.
Ha en bra dag allihopa!
(nu har bloggerspöket varit framme och gjort konstiga mellanrum
i texten igen, vad ska man göra?)

20 kommentarer:

Viola sa...

Ljuvliga vackra ting Katta, åker hem ikväll, imorgon är vardagen tillbaka igen, blandade känslor så klart.....Viola

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ja visst var det kul att se Johannas hem ur någon annans ögon (kameralins) Hon har det verkligen supervackert hemma!!

Vad vackra saker du visar idag...igen. Den hamrade skålen...ME LIKE!!! Ja det fanns annat som gärna skulle få flytta hit men just den skålen var lite extra fin:)

Kram Annica

Tidsmästarinnan sa...

vad kul med halloweenparty! Jag har inte riktigt kopplat att det är redan denna helgen, tiden bara springer iväg... idag är jag hemma och är bombförkyld, alldeles lagom att kika lite i bloggvärlden.

Gillar verkligen din fina hylla!
En stor varm kram till dig!
Susanne

Elzie sa...

Vad mycket fina bilder. Du har det så mysigt.
Hoppas du har en bra dag.
kram Elzie

Annica sa...

Utmaning hos mig:)

Kram Annica
(mitt liv - Mina drömmar)

Rosa Hemmet sa...

Nu blev jag intresserad som rackarns, kulor med flamingos?! Lät ju superfint. Måste nog kila in till åhlens o kika. ha det super

C´est la vie sa...

Oj vilka fina bilder du visar. Vilken fin blogg.
Nu ska jag läsa Juliga tidningen jag med :)

Living by Milla sa...

Vilka vackra silvriga ting du visar..som vanligt.;)

Jag har bara skummat Allt i hemmet lite snabbt i går men det jag såg var helt underbart!

kram!

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Vilken underbar silver skål du har! Är superförtjust i det hamrade stuket! Vi har till och med våra förlovnings/vigsel ringar i "hamrat" utförande! //Linda

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Vackert som vanligt :)

Tack för att du är med i min utlottning :)
Vinnarna kommer avslöjas 31 oktober.
Lycka till!

Kram Therese

Hemma hos lilla mig sa...

Vad mycket fina bilder. Verkligen fin blogg du har. Ska kika vidare lite till här.
Kram

Rosa Hemmet sa...

Jepp de låter fasen riktigt snygga, ska kolla upp dem för i love flamingos :) tack för tipset!

LillaFlisan sa...

Klart man ska ta tillvara på alla tillfällen till festligheter!
Dom som inte gillar fest bara för att det är osvenskt(amerikanskt) kan väl fira allhelgona i stället ;-)

flisan

Glitter och Marsipan sa...

Katta,så fint och silvrigt.
Som du sa,ser nästan lite adventigt ut.Var också och kikade på lite julpynt igår.
Så roligt,och man blir lite frestad,men snart så är det dax.
Måste kolla i tidningarna,du sa.Låter trevligt.
kramar Anette

Levindas Värld sa...

Hej!

Vackra bilder du bjuder på!!

Just ja, jag har ju fått hem Allt i Hemmet jag med men inte hunnit läsa den än, måste ta och göra det idag :)

Jadu, tänka sig vad knoppar gör mkt för helheten i ett kök, rolig detalj att byta ut och lägga lite krut på :)

kram!

Ofelias Hus sa...

Du visar så fina bilder, som vanligt!
Jaa, jag bor i Norrbotten, Luleå...inte i Örebro som du trodde, hi-hi
Jag skrattade gott när jag läste det, tänk vad man kan få för sig ...
Kram och ha en trevlig Halloweenfest!
Anette

Gårdsromantik sa...

Man skall ta alla tillfällen till Party!

Du visar så mycket vackert!

Kram Maud

Elisa Day sa...

Vilka härliga bilder du visar! så skönt att bara koppla av på din blogg och se på allt fint du visar. Högskoleprovet gick så där, fick totalstopp på sista delen, fattade inget! :D Lustigt såg att rosa hemmet fått nys om flamingon på åhlens av dig. Tipsade henne just idag om den! Var till Luleå och tänkte på henne när jag såg den. Hoppas det är bra med dig! Kram

I en röd liten stuga /Annika sa...

Vilka fina bilder =)

Här ska det oxå "firas" halloween med party =)

Trevlig helg, kram Annika

Hulda sa...

Hej!
Bloggerspöket härjar här också! Du har en utmaning hos mig!
Hulda