fredagen den 10:e oktober 2008

Svart som lakritskatten...




Äntligen är det eländiga köksbordet färdigmålat!
Svart som natten,katten,synden eller vad ni nu vill.
Stolarna kunde ju inte heller lämnas orörda, tanken var
att de skulle målas över med vitt och slipas så det svarta
syntes lite, men jag tror jag behåller dem så här ett tag i
allafall ska bara klä över sitsarna med oblekt lin eller nåt.
Nu håller ett par bokhyllor med på att målas om men just
nu har jag fått mer än nog av penseln så jag har kallat in
lite hjälp från mannen i huset.Så över till nåt mjukare i färg...

Blev såååå glad när jag fick denna av Annica idag!
Tack Annica du är ett stort hjärta själv du!
Jag skickar denna vidare till några gamla och några
helt nya bekantskaper bland inredningsbloggar:
Till er och alla andra med eller utan blogg som läser
önskar jag en trevlig fredag och helg!

24 kommentarer:

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Tack så jättemycket för utmärkelsen! Vilken glad överraskning jag fick så här innan jobbet :)

Boder och stolarna blev jättesnyggt. Du får klura ett tag på om stolarna ska få vit färg lr inte.

Ha en trevlig helg! :)

Gårdsromantik sa...

Så läckert!

Smart att ha dem sådär ett tag - länge tror jag för det var ju så fin!

Kram Maud

Lottaspace sa...

Och tack så rysligt mycket! Så glad jag blev!

Här har man ju missat massor! Skönt med lite paus en par dagar från bloggen emellanåt, men man missar ju så mycket!

Tack tack!

Och ha en skön helg!

Kram,Lotta

Elisa Day sa...

Det blev ju jättefint med det svarta! Läckert! Ha en bra helg! Kram

S o F sa...

Det där tyckte jag blev riktigt snyggt! Effektfullt med ett riktigt svart bord till den övriga inredningen.

Bra jobbat - bra resultat!

Trevlig Helg!

LillaFlisan sa...

Amenkäranån så HIMLA glad jag blir, vilken helgpresent!!!!!
TACK, underbara Katta!
Nu sa jag ta mig en funderare på vem jag sa skicka den vidare till (det är ju så himla svårt)
Måste bara passa på att säga att jag tycker INTE du ska måla stolarna vita dom är ju supersnygga som dom är.

Tacksamma kramar från Flisan

Lallis - liv och leverne sa...

Så kul med utmärkelsen:)

Och vilka fina bilder!!
Ha en fin fredag.
Kram Lallis

Saga Rosanna sa...

Åhå, gissa om jag blev glad när jag såg vad jag fått =)
Precis vad jag behövde just nu!

Måste med skriva att jag tyckte det va snyggt med de mörka stolarna till och så fint med den mattan till och allt ljust omkring!
Jag gillar när man bryter av lite, behövs inte va mycket men "det rätta"

Puh, jag har med målat idag (igen;)) Men nu får det bli några dagars vila från penseln här med...

Ha en skön helg!
kram

Viola sa...

Hallå Katta, det blev så härligt vackert med det svart mot det vita, ser att du oxå har en kedja med vackra kort, tycker det är så himla fint, ha en bra helg, kram VIOLA

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till utmärkelsen. Så fint ditt bord och dina stolar blev. Funderar på att måla mina stolar grå, men har bara hunnit till planeringsstadiet.

Hoppas att du får en skön helg!
Kram Ullis

ColonialEast sa...

Vad fint bordet blev! Gillar svart! Såg flera jättefina lampfötter skymta förbi på bilderna i tidigare inlägg också. Gillar ... Hoppas du får en härlig helg! Kram!!

Södralycke sa...

Vad snyggt det svarta köksbordet blev!

Trevlig helg! Kram Johanna

Glitter och Marsipan sa...

Å,en utmärkelse,vad glad jag blir.
Det värmer verkligen.
så fint det blev i ert kök.
Läckert med svart,och sitsarna kommer bli jättefina med lin.
Ha det gott i helgen.
kram Anette

Elisa Day sa...

Hoppas du får vila i helgen! Jag ska börja en ny yogakurs, bävar lite har tränat lite för lite i sommar. Men det blir nog bra. Har köpt nya tapeter till köket men det tar nog ett tag innan jag börjar med dom. Har så mycket jag skulle vilja göra om här hemma, men har så lite pengar... :D Kram

Mamma C sa...

Det blev jättesnyggt.
Kram Mamma C

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad snyggt det blev med svarta möbler! Me like!!

Kraaaam
Annica

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Katta

Jag glömde visst svara på frågan...slarviga jag!

De små hjärtana kopierar jag från min egen blogg (markera högerklicka kopiera) sedan är det bara klistra in i texten... Du kan självklart kopiera från min blogg:)

Kram Annica

Vit Spets sa...

Grattis till utmärkelsen! Ser att jag inte ha varit in på ett tag... måste åtgärda :)

Bordet & stolarna blev "svarta som katten" men visst förstår jag att Du behåller dem så ett bra tag :)

Ha en härlig helg!!!
Kramis
//Siv

Levindas Värld sa...

Hej!

Jamen det är ju perfekt att smygstarta med julpysslet, varför spara på ideér som man har och sen riskera att bli superstressad vid jul då man vill vara lugn och bara njuta av allt :)

Va läckert det blev med de svarta köksmöblerna!

Ha en skön lördag!

Vita ljuva tankar sa...

Så läckert bordet blev! Jag börjar gilla svarta detaljer och möbler alltmer hela tiden...
Du är stilsäker och får till det så himla snyggt!

Kram

lottens vita och gröna sa...

hallå katta, här var det svart som natta..gu vad dåligt, hihi...det var sååå snyggt med det svarta, verkligen ursnyggt!

största grattis till din utmärkelse!

varmkram lotten

Annika Christensen sa...

Fin blogg - hittade hit via Tusenfröjd. Syggt med svarta möbler.
Annika

trollmor sa...

Åh vad fint det blev med bordet. Det bryter av snyggt till det vita.
Kram på dig
ewa

Kathys Home sa...

Hejsan, så fint det blev med stolar och bord. Å du, det gick bra för mig på Mammo, men det lät ju inte så roligt det där du skrev?! Hoppas du mår bra...å visst är man lite allmänt orolig hela tiden...ja, jag är det helt nojig emellanåt. Fast det skulle man inte vara sa syster..Ok. Hoppas du haft en skön helg i det vackra höstvädret.//kram kat