torsdag 9 oktober 2008

Rörig Torsdag...






Syrenhortensior i klotformade vaser.
Ett lotusfat med rassel och trassel.
En "fransk" ljuskrans från Danmark.
Rostig skål med äggröra i rost och keramik.
En rörig blandning på bilderna i dag, men jag känner
mig lite rörig själv med. Det är rörigt hemma för att en
del möbler målas om och det är nog lite rörigt i huvudet
med om jag ska vara riktigt ärlig lite för mycket som ska
tänkas på , göras och fixas men tiden rusar ju iväg så fort
kan man inte bromsa på nåt sätt? Får stundvis bloggleda
och tänker att kanske man ska lägga ner det hela men
sen tänker jag om för det är ju så roligt att hålla på och
vad ska alla bilder ta vägen om jag inte har en blogg, inte
för att jag visar vad som helst här men nåt måste jag bara
göra med dem. Och kameran är ju med mej hela tiden, förut
kände jag mej naken om jag gick ut utan smink eller mobilen
men numera går jag ingenstans utan min kamera och det är
kul tycker jag. Nåja, jag hoppas att vi snart är klara med de
senaste målningsobjekten här hemma så jag kan ta lite bilder
på det med, men allt har sin tid. Tack så mycket alla ni som
tittar in här och lämnar kommentarer ni är guld värda.
Ha en bra dag allihopa!

11 kommentarer:

Saga Rosanna sa...

Känner igen det där med röra kan jag lova..

Men du, du får absolut inte sluta med bloggen!!!
Håhå, min favorit liksom =)
Din bilder är superduper!!!

Radhusdrömmar sa...

Nej du får inte sluta blogga, gillar ju att kika in här och titta på dina fina saker.
Gillar verkligen den där ljuskronan och såååå fina bilder!

Kram Johanna

Elisa Day sa...

Det kan bli en salig röra av allt ibland. Jag har precis installerat om datorn, så nu är det ett x antal timmar innan jag får tillbaka alla program osv på plats. Men det ska förhoppningvis funka bättre nu så datorn slutar bråka. Jag hoppas verkligen inte du slutar blogga, du är min favorit! Fast jag förstår dig, får också bloggleda ibland. Men jag är har samlat på mig så mycket bilder från nätet och mina egna som jag vill visa till andra. Hoppas det löser sig för dig Kram

Grindelunda sa...

Hej hej!
Känner igen mig med att inte känna inspiration, så är det nog för oss alla stundvis. Jag tror man ska blogga för sin egen skull och inte känna press och krav utifrån. Man ska drivas av lust och inte av ångest. Men det är alltid så trevligt att "hälsa" på hos dig :)

I morgon åker jag på konfaläger, så det blir en helg med lite sömn!!!

Må så gott!
Kram från Gilla

Mamma C sa...

Visst kan det kännas rörigt ibland både i kroppen och hemmet. Men lugn och fin så blir allt jättebra.
Tjusigt röriga bilder du visar i allafall.
Kram Mamma C

LillaFlisan sa...

(Ang. din kommentar hos mig)


Tack! EXAKT så sa jag till min man också! Jag ska visa honom din och Huldas kommentar!


Kram Flisan

P.s. Jag vet att jag börjar bli tjatig men shit, va snygga bilder du fotar!

Vita ljuva tankar sa...

Dina bilder kändes inte alls röriga. De är bara så vackra! Äggen var ju mysiga :-)

Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Lite rörigt är det här med...eller ganska mycket kanske tom:)

Vilka vackra rostägg:)

Ta en titt hos mig, jag har nåt till dig:)

Kram Annica

Ullis/Leva på landet sa...

Kan bli lite rörigt ibland, *s*. Här är det tvättstugan som svämmar över med tvätt. Ska försöka komma i kapp i helgen. Dina bilder är alltid så fina. Din kamera måste var en av dina allra bästa vänner.
Ja man kan verkligen undra om hon bott på hotell. Ser så ut på pälsen, men hungrig är hon så det var inget bra hotell i alla fall.


Kram Ullis

Kathys Home sa...

Jaa du, ursäkta språkvalet men vem faan känner sig inte rörig...hua..som du skriver man hinner inte riktigt med bara. Men visst är det skönt när man kan sätta sig här och fara runt lite och bara vara luuuugn..:-)) eller hur?! Sluta inte pausa bara, det måste man få göra också så att det blir skoj igen..Ha en skön helg vännen kram kat

Glitter och Marsipan sa...

Var finns det där rörigfria huset,önskar det vore hos mej,men här får vi aldrig ordning på allting.
Vad spännande med dina målningsprojekt.
Du ska väl inte sluta blogga,hoppas jag.
Gillade ditt puderrosa inslag.
kram Anette