söndag 19 oktober 2008

Rosor och rosa ranunkler...






Här har det firats femåring i dagarna två så jag fortsätter
även dagens inlägg i rosa. Köpte lite rosa rosor och ranunklar
på torget och gjorde några små grupper av dem, tycker att
färgen är så fräch och uppiggande jag blir helt enkelt glad av den.
I dag är det en lugn söndag utan planer hos oss och jag hade
verkligen hoppats på en solig härlig höstdag, men inte då. Regnet
bara öser ner och inget gör mig så sur som regn. Men som tur är
finns det ju en himla massa att göra inne med om man tänker efter.
Förresten, även mamma Rost&ros har fått blommor men de visar
jag i nästa inlägg . Ha en bra söndag allihopa!

14 kommentarer:

trollmor sa...

Vackra blommor, Färska blommor är bara för härligt.Vad härligt med kalas. Här ska det förberedas för nästa veckas kalas nämligen min och dotterns.Vifyller år med tre dagars mellanrum. Iår fyller hon tjugo lilla damen.
Ha en skön söndag
kram ewa

Ofelias Hus sa...

Vilken söt kanna du har till de fina blommorna. Tårtan såg smarrig ut....här är det tyvärr inget kalas förrän i januari.
Hoppas din femåring fick en fin födelsedag.
Ha en skön söndag
Kram
Anette

Mamma C sa...

Vacker med rosa små buketter. Här är det klarblå himmel men mycket blåst. Jag ska faktiskt städa och röja lite idag för gubben jobbar.
Kram mamma C

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Katta!
Här var det härligt rosa! Tänk vilken färgklick de rosa blommorna ger. Både Rosor och ranunkler är ju så fantastiskt söta blommor!

Ha en skön dag trots regnet!

Kram Annica

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Så vackert med rosor och ranunkler i rosa...tårtan såg inte helt fel ut den heller ;P

Ha en härlig söndag
kram Therese

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad härliga rosa blommor! De piggar verkligen upp :) Och tårtan ser inte helt fel ut den heller - smask!

Ha en skön söndag! Här tar vi det också lugnt idag.

Kram Jenny

Dicksonska våningen sa...

Vackra blommor!
Om jag hade fått bestämma så hade vi gjort allt på samma gång hemma hos oss. Men sambon är strikt emot sådant beteende och istället tar vi ett projekt i taget :)
Men jag fick honom att börja röja ur i framtida tvättstugan i källaren. Det är en massa saker där nu som inte ska vara där.
Soffan var en hörnsoffa från början men jag skruvade om delarna och så blev det en sån här modell istället! Perfekt!
Ha en fortsatt trevlig helg trots regn. Här har solen varit idag ifall du undrade var den var :)
Kram Annika

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Åhh vilka fina bilder.. och en härligt rosa tårta, Visst e de härligt med tjej kalas..
Kram kram Linda

LillaFlisan sa...

Så otroligt härliga bilder!
Den rosa Tårtan ser väldigt mumsig ut...

Ang. Släden... Nja, inte helt lätt att ha inomhus men varför inte en gammal kälke???
Fast det är ju inte riktigt samma sa förstås...

Ha en bra vecka!

Flisan

Viola sa...

Här har varit en lugn söndag, bara njuter av dina rosa bilder, precis i min smak, härligt! kramis

Leva som jag sa...

Vi har varit ute hela dagen i dag! Alla barnen sov klockan nio helt utslagna, så skönt! Planerar maten för veckan, jo är faktiskt tvungen då jag är ensam hela veckan annars har jag ingen kontroll :-) SÅ fint med rosa rosor och ranunkler, härligt uppiggande i höstmörkret
kramar M

Elisa Day sa...

Så fina bilder. Ranunkler är en av mina favoritbilder. Har dom under min bloggrubrik just nu. Tänk att ha ett torg som du där man kan köpa blommor! Här är det lite svårt att hitta färska blommor. Och nu har blommorna på stugan frysit. Brukar ta en massa blombilder för att kunna njuta av dom hela vintern. Hoppas din helg varit bra trots regn. Tårtan såg så fin ut. Kram

Maria sa...

Så ljuvligt vackra rosor och ranunkler,så vackra färger!
Rosa är min favoritfärg,visst blir man glad av den!

Bilden med tårtan och rosorna är väldigt fin..tårtan ser så god ut!
Att du är duktig på att fota och få så vackra bilder!

Tack för din fina kommentar,ha en skön Måndag!

Kram Maria

Tidsmästarinnan sa...

du har alltid så fint! härligt med tårta och blommor i rosa...

Kram och ha en fin vecka!
Susanne