tisdag 7 oktober 2008

Puderrosa...




Den minsta glasklockan någonsin eller? Fast egentligen
är det bara en miniljuslykta som ställts upp å ner, sen har
jag tovat en liten puderrosa blomma att ha i den. Gillar att
använda saker till nåt annat än de ska vara till. Här hemma
håller köksbordet på att målas om vilket innebär att en bra
pysselplats för tillfället inte finns, bordet betsas vilket tar så
låååång tid att torka och så måste det göras i flera lager, men
man får ha tålamod.Jag är en sån som vill att allt ska vara
klart direkt.Nej nu ska här slutas pladdras och sättas lite fart
så det blir nåt gjort idag fast dimman därute är så tät så
kanske jag går vilse i dag. Vi kanske ses igen ;)

17 kommentarer:

Living by Milla sa...

Underbara bilder, Katta! Du får alltid till det så vackert. Gillar skarpt ditt fina fönster - är på jakt efter ett sånt till butiken att ha som dekoration.

kram Camilla

Hemma på Landet sa...

Vad mysigt du gjort.:-) Kram

Viola sa...

Hallå där, som vanligt är du full av idéer och tar tillvara dom på ett så vackert sätt med enkla små medel, så vackert med "puderrosa", ha en bra kväll Katta, kram VIOLAN

Vita ljuva tankar sa...

Så vackert allt blir som du tar kort på!
Vilken underbar rosafärg du har idag.

Kram

LillaFlisan sa...

Vilken liten söt glasklocka. Bra ide´att använda ljuslyktor upp och ner!


Kram Flisan

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej!

Ja det är lite eländes elände med tanden! Men det blir nog bra när det är klart;)

Vad söt din lilla blomma är!Perfekt att kunna använda ljuslyktor sådär!

Vad spännande med bordet. Vi får se resultatet sedan hoppas jag!

Kram Annica

Rosa Hemmet sa...

Vilken söt glaskuda, och klart det är finurligare att använda sakerna till annat än vad som var själva tanken :) Kan tro att mina teorier om harparet var felaktiga, kankse är mera troligt att det är någon ren överlevnadsgrej? Spana åt var sitt håll kanske? Gardinerna blir faktiskt inte rosa ;) Killen är inte lika förtjust sommig i färgen kanske, får dämpa den lite! Mera grönt och turkost är vad det får bli, men lite rosa accepterar han! ha det fint

trollmor sa...

Så fina bilder.Gillar glasklockan, så söt.
Här är det vacker höstdag ännu så länge. Tror jag ska tjyv ledig lite idag.
kram på dig.

Saga Rosanna sa...

Puderrosa är en fiiin färg,
både till inredning och kläder tycker jag =)
Gillar din tredje bild här extra!!

Saga Rosanna sa...

Vad roligt att du skrev "bok eller ek - whatever" för då upptäckte jag att jag skrivit bok istället för ek :D (saksamma för mig med alltså) ...men nu så, är det ändrat!

Ha en bra dag

pssst. tapeten är fin men grejen är den att den valdes av min kille och hans före detta, så den kommer bytas ut mot något mera "vi" istället! Hmm, är man fånig när man vill göra så? Nä va?

Ofelias Hus sa...

Vad fina bilder, så sött med en liten glasklocka, hade aldrig sett att det var en upp-och-ner-vänd lykta...
Gillar din nya bild på 1:a sidan!
Väntar med spänning att få se bordet.
Kram
Anette

♥ Fyra årstider sa...

Dina bilder är romantiskt vackra. Hoppas nu du hittar, själv har jag också haft dimma hemma på landet.
Kram Lotta

Levindas Värld sa...

Hej!

Supersöt liten miniglasklocka :)

Ja du har helt rätt angående hösten, man vill hinna med att njuta av den också och inte ta ut julen i förskott. Jag bara smygstartar med lite juliga inköp samt eventuella ljusslingor, det andra får nog vänta ett tag :)

Kramen!

Moi Mizty sa...

Komiskt ja, kom och köp konserverad gröt, där går allt att sälja med mördande reklam och vem trissar upp priserna - jo köparna.
Finanskriser, finns det sådana? När människor blir deppiga då sätts kulorna i rullning, riktigt ordentligt.

Kram Mizty

Johanna sa...

Åh vad din blogg var härlig. Massor av fina bilder! :D

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Så mycket fina saker! Jättevackert med hortensian och fönstret.

Kram Therese

Karin sa...

Godkväll Katta!

Åh, puderrosa är en klar favorit hos mig. Så mycket fint du visar!

Lycka till med köksbordet!

Många kramar
Karin