lördag 4 oktober 2008

My cup of tea...





Det visas en del koppar runtom på bloggarna nu det var
hos Anettes lanlif som den lilla utmaningen började i går.
Själv är jag ju både kaffe moster och teoman, morgonen
måste börjas med en varm härlig stor latte i bubbligt glas
från Indiska. Jätteviktigt är det hur glaset känns att hålla
i och dricka ur. Men på eftermiddagen och kvällen är det
te som gäller för mej. Antingen nåt gott grönt te som är
smaksatt tex rabarbergrädd eller vinterlunden.Till de lösa
teerna använder jag en otroligt bra tesil från Granit som är
avsedd för smuligare röda teer, men passar så klart till andra
teer med.Ibland vill jag ha lite mer uppiggande te och väljer
då detta organiska yogite, det är ganska starkt kryddigt och
blir godast med lite honung och ev lite mjölk i. Den stora
rosa koppen kommer från Turquoise och fatet från the One.
Och i dag är det tydligen kanelbullens dag så nu ska här
pimplas te och ätas kanelbulle, ha en bra lördag allihop!

22 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilken vacker kopp - speciellt fatet var underbart!

Kram Maud

Annica sa...

Lät som en riktigt härlig kombination. Härligt te och kanelbulle:)

Visst är det viktigt med koppen man dricker ur, själv tycker jag att det smakar godast i min under sommaren fyndade kopp från ikea.

Ha en skön lördag
Kram Annica

Elisa Day sa...

Vilken härlig kopp! Underbar färg och modell. Bra tips med tesilen, brukar dricka rött te men det blir ju sånt där "skräp" som flyter omkring i koppen. Är på väg till bla Indiska idag. Sen hade Maud som kommenterat före mig underbara muminhandukar, kanske jag borde åka förbi där också. Ha en bra dag! Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefin kopp. Här blir det mest kaffe, men dricker te när jag är lite frusen och kall. Då ska det vara i en stor kopp.

Ha det bra!
Kram Ullis

Änglahem sa...

Åhhh jag tar mig gärna en kopp kaffe i din vackra kopp!!
Kanelbullens dag? Haa..vad är detta för något! När blir det bloggarnas dag då??*asgarv*, borde vi väl få!?

Ha en skön helg!
Kram, kaffekärringen Ulrika

Annica sa...

Hej Katta!

Visst finns Peking här i närheten:) Det heter egentligen Norrköping men här i Östergötland går det under namnet Peking:) Söderköping som ligger i närheten kallas Sörping, Valdemarsvik kallas Viken osv. SOm utvandrad sthlm-are hade jag en del att lära mig från början;)

Kram Annica

Vita ljuva tankar sa...

Vilken ljuvlig kopp! Så smart den silen var, en sådan ska jag köpa nästa gång jag är på Granit. Jag hatar nämligen när det flyter omkring teblad i koppen ;-)

Kram

Mamma C sa...

Mycket tjusig kopp du visar.
Ha en bra lördagskväll.
Kram mamma c

LillaFlisan sa...

Men det är ju märkligt...varje bild i din blogg är ju som hämtad ur något glassigt magazine,Så snygga och inspirerande, jag njuter!!!!
Kram
Flisan

BARAGRY sa...

Ojojoj...vad länge sen jag var hos dig! Här har det hänt grejer med logon ser jag. Snyggt ;-) Har inte alls varit så aktiv på bloggen den sen i våras, men nu känns det kul igen!

Vacker kopp! Jag älskar fina koppar, och det känns som teet eller kakaoen smakar mycket bättre ur en vacker mugg, fniss. Sant! Jag känner så.

Jättefint radband du köpt! Jag tycker det är både dekorativt och lite betydelsefullt att äga ett, även fast jag inte är katolik. Köpte ett i Vatikanet när vi var i Rom i våras. Jag håller ofta i det. Det skänker lite lugn på något vis.

Nej, nu börjar det spåra ur, hihi...

Hoppas du har en riktigt skön lördagskväll! Kram Gry

liljorochtulpaner sa...

Hej! Det här är ju jättekul, att få kika runt på folks kaffekoppar. Kul idè, men jag har själv inte visat upp min.. Hälsningar Tulipa

I en röd liten stuga /Annika sa...

Vilken läcker liten kopp, slår vad om att theét smakar utmärkt i den koppen =)

Lottaspace sa...

Härlig tekopp! Och väldigt fint fat!

Ha en skön söndag!

Kram,Lotta

Levindas Värld sa...

Vilken söt rosa kopp, jag har faktiskt en nästintill precis likadan :)

Ha en skön söndag, kram!

Änglahem sa...

Men Katta!!! det är ju inte kaffe om man häller i en massa mjölk!!*fniss*. Blir ju blask då ju!

Smaken är som baken....delad, och tur är väl det!

Här regnar och blåser det som rackarns! Riktig innesittar dag!*brrr*

Ha en skön söndag!
Kramar, Ulrika

Radhusdrömmar sa...

Vilken fin kopp och mysigt med te och bullar!
Fina bilder du tagit!

Hoppas att söndagen blir bra, trots regn och blåst :-)

Kram Johanna

P.s Vilken fin bild du har upptill i bloggen.

♥ Fyra årstider sa...

Underbar, romantisk blogg du har...drömmer mig bort...
Kram Lotta

trollmor sa...

Fin kopp de där. Är det tesilen på bild som du visar från Granit?
I så fall ska min bror få å dit och köpa en bums åt mig.Vi har inte den butiken här i närheten nämligen men jag vet att det finns en nära där han bor.
Har sökt länge en tesil med mindre hål för de röda teernas skull.
Hösten är verkligen tee tider. Själv dricker jag uteslutande rött men ibland kan ett o annat grönt få slinka med.Tycker att det gröna är något som man sopat ihop på höskullen.Här hällregnar det just nu och jag som skulle putsa fönstren klar idag !!
Kram på dig
ewa

Viola sa...

Ljuvlig kopp Katta, här har du ju bara en tedrickare, så mina koppar ska vara ganska stora och romantiska så klart med rosor, det visste du väl inte om mej, säj, fniss, kram VIOLA och ha en bra vecka!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hoppas du hafe en skön helg! önskar dig en bra start på veckan

Kram Annica

Kathys Home sa...

Hej Katta! Nu har du ju ändrat bild igen, å denna var också jättefin. Men vilken underbar tekopp du visar, å rosa dessutom...visst är det viktigt med rätt kaffekopp på morgonen till latten...måste bara vara rätt..:-)) Hmm blev ingen bulle igår, den tog jag i fredags med jobbarkompisarna..//ha det gott kram kat

Leva som jag sa...

Vilken mysig utmaning, din var väldigt fin, visade nyligen en av mina favoritkoppar.
ha en fin vecka
kramar M