måndag 6 oktober 2008

Höstljus och augustiminnen...




Augustiminnen frpn Ulriksdal

Nu är morgnarna kalla och murriga då känns det alltid bättre om man
tänder några ljus och doftljus, då startar i allafall in dag på rätt sätt.
Lördagen var en härlig höstdag som gjord för en härlig familjepromenad
i favoritdelen av stan, men söndagen huvvaligen! Ösregn,höstblåst och
yrande löv. Men i dag är det strålande sol igen.Visar ett par bilder från
augusti som inte var för så länge sen. Och så en bild på ett gulligt harpar
som togs i fredags på sonens skolgård, så kan det se ut i Stockholm lite som
landet i stan ibland. Det finns faktiskt diverse vilda djur i närheten av stan.
Ha en bra måndag och vecka allesammans!
(ja ha, då har blogger varit och spökat med mellanrummen igen då,suck!)

8 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Ditt stora rostiga fat är så snyggt, ett sådant har jag varit på spaning på. tack för snälla ord hos mig.
Kram Lotta

Elisa Day sa...

Vilka mysiga bilder, gillar speciellt den tredje bilden. Det lät mysigt med höstpromenad. Här lyser solen också idag, ska nog gå en promenad. Ha en bra dag. Kram

Annica sa...

Vad mycket vackert du visar som vanligt:)

SKulle själv vilja hen fin bricka att ställa alla mina ljus på:)

Kram Annica

Lallis - liv och leverne sa...

Vilka härliga bilder:)
Kommer gärna tilllbaka till din trivsamma sida:)
Mvh Lallis

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! alltid lika vackra bilder när man kikar in här! Harparet var ju supersöta, men de såg ut att ha en liten äktenskaplig kris där de sitter, med huvudena åt var sitt håll ;D

Leva som jag sa...

Mysiga inspirerande bilder som vanligt!! Nej sommaren var ju inte alltför längesedan
kramar Malin

Glitter och Marsipan sa...

Jag trodde du hade gjort mellanrummen med flit.Snyggt tycker jag.
Ja,tänk att det alldeles nyss var somrigt och varmt,vad man glömmer fort.Söndagsvädret lär man inte glömma på ett tag,och idag hade vi frost.Sprang ut på bron och räddade mitt olivträd,som jag inte tror är så förtjust i frost.
Jag gillar dina alltid så mysiga ljusbrickor i mysiga färger,och kom på ,när jag såg din fina,att jag måste ha en på köksbordet och pigga upp med.
Må så gott
kram Anette

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Vilka vackra bilder du visar! Hararna var ju bara hur söta som helst :)
Jäkla blogger till att krångla...den håller på så där för mig för jämnan :/

Ha en bra dag :)
Kram / Therese