lördag 25 oktober 2008

Hösten utomhus...





Gjorde en grupp med höstväxter i en zinkkruka
jag hittade i en butik här i närheten nyligen, den
var på rea antagligen för att den var från sommaren
men jag tycker den går lika bra på vintern jag, hinken
är ett gammalt reafynd från Indiska.Lykthållaren och
det rostiga hjärtat fyndades i vårat grovis men hamnade
via sambo och granne hos mej men det har jag ju
berättat förr. Det känns bra mycket roligare att göra
fint omkring sig om man kan göra det för en billig peng
än om det kostar skjortan extra kul är det förståss när
man hittar saker gratis och känner att de är helt rätt för
en själv som en del fynd jag gjort i grovsoprummet på nåt
sätt betyder de ofta mer för mig än sånt man kan gå ut och
köpa för pengar för dem kan ju vem som helst köpa.
Hoppas ni förstår vad jag menar.
Nu är i allafall höstlovet här med blandat vila och saker
som skall göras vi får bla besök några dar under veckan
och så skall det bli halloweenfest nästa helg det är främst
för barnen men jag tycker nog det är lika roligt jag.
Hos oss skiner solen så ha en skön höstlördag allihopa!

16 kommentarer:

Tårtsmulan sa...

Vilket jättevackert höstarrangemang du har gjort!
Ser välkommande ut.

Ha det bra.
kram!

Grindelunda sa...

God morgon! Du kan vara lugn. Anledningen till att Bettan och jag träffades var att hennes pappa var god vän med svärmors morbror, och det var på hans begravning vi träffades. Det blev lite invecklat ser jag...men så var det.

Vilka underbart vackra höstbilder du visar. Jag och Liten ska ut i skogen och leta mossa för framtida bruk. Och ikväll ska min lilla bebis ut på krogen för första gången..HJÄÄÄÄLP! Jag har varnat henne för fula gubbar och piller i drinkar. Usch vad jag låter!! Hoppas hon får roligt i alla fall, det unnar jag henne verkligen.

Må så gott, och kram från Gilla

Lottaspace sa...

Så vackert det ser ut! Nu fick jag tips på vad jag ska göra med alla våra äpplen! Ljung har jag tänkt skaffa hur länge som helst.. måste skynda mig innan det blir jul..

Jag blir också så barnsligt glad då jag hittar något billigt eller gratis!

Kram,Lotta

Mamma C sa...

Vilket tjusigt arrangemang du gjort. Ha en bra lördag o söndag nu
Kram mamma C

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint du har gjort. Visst är det kul att kunna göra lite fynd. Har varit helt ok väder idag men nu i kväll blåser det och regnar för fullt, alltså riktigt höstväder.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Nämen nu blev jag riktigt full i skratt! Våra inlägg är ju nästan identiska!! Visste jag inte!!! Kul att man tänker lika som någon annan!! //Linda ;o)

Kathys Home sa...

Jättemysigt arrangemang, å visst är det roligt att kunna finna saker för en billig peng eller Gratis, gratis smakar gott som de säger :-)) Därför så roligt att fynda på återvinningen, jag har ju inget grovsop jag eftersom jag bor i eget..Såg att du tänt en lykta där på bilden så nice, efter en lång dags arbete ute så tände jag lite lyktor när jag gick in det ser så mysigt ut ja även om jag inte ser det själv :-)) Ha det gott //kat

Karin sa...

Hej Katta!

Så fint du gjort, och allt annat som du fotat är också så mysigt. Kul att se dina barn, har haft mina med någon gång också!
Dina bilder är ju helt underbara, jag bara njuter!

Ha nu en fortsatt skön hösthelg!
Många kramar
Karin

LillaFlisan sa...

Instämmer helt och hållet.
Men kreativitet, som du har, kan man heller inte köpa för pengar!!!!


Flisan

Elisa Day sa...

Vilket fint arrangemang du gjort! Du är så duktig. Och det är kul att fynda något och göra något eget av det! Det är du otroligt bra på. Jag är helt slut i huvudet efter högskoleprovet idag. Det gick så där, kände mig som tant gredelin bland alla ungdomar. Det är så svårt att hitta jobb här uppe, så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Men det löser sig. Dina bilder är perfekt avkoppling och inspiration. Kram

trollmor sa...

Så fina arrangemang. Önskar jag hade tid och fixa o dona mer för det gillar jag. Håller med om att det ger mera tillfredställse att komma undan med ett billigare alternativ det ger mera känsla på någotvis.Höstlov det låter skönt. Då jobbar jag mera för hon som är anställd hos mig vill vara ledig med sina barn.
Kram på dig
ewa

Vita ljuva tankar sa...

Men så mysigt det ser ut! Jag har krukor i en annan form, men med det mönstret på balkongen. Tycker tt det passar året om, de är jättefina med mossa, äpple, ljung och anant höstligt i.

Kram

Gumman sa...

Vackra höstbilder med vit ljung. Dekorativt, lyser upp i höstmörkret.
Ha de...
Ann

Mer av allt sa...

Vad fint du gjort!! Det har varit en härligt dag idag.

Ha en bra vecka!

Grindelunda sa...

Tusen tack!

Må så gott i veckan, så "hörs" vi till helgen.
Kram Gilla

Ofelias Hus sa...

Jättefint!
Tänk vad mycket fint folk slänger bort i ert grovsoprum, men alla har inte den förmågan att se vad som går att göra med sina saker som du har...
många tror att köpa
nytt och dyrt=fint,
det är ju precis tvärtom!
Kram
Anette