onsdag 15 oktober 2008

Härliga höst...






Ville visa lite färgstarka härliga höstbilder innan de
sista löven faller av. Och så längst ner en bild på Al
när han kom hem från skolan idag. Har ju sagt förut
att han gillar att vika papper till olika saker men det
här pappersflygplanet var väl kanske lite överkurs eller?
Tycker det liknar en surfingbräda när han står där med
planet bredvid sig. Faktum är att planet är längre än mig
och jag är ändå 173 cm över jorden. Jag undrar vad
skolbusschaffören tänkte när han kom, men han börjar
väl bli van med det mesta. Ha en bra onsdagkväll!

17 kommentarer:

Elisa Day sa...

Nej jag skojar inte om drivveden, det finns till salu. Härliga bilder du visar. Underbara färger. Här har löven redan fallit. Pappersflygplanet var ju häftigt även om det var ovanligt stort! :D Har varit till sjukgymnasten i två timmar idag så jag känner mig både mörbultad och lullig. Kram

Vita ljuva tankar sa...

Vilket häftigt plan, han ser så stolt ut!:-) Vilket fint väder ni har haft då, här sitter en annan i mörkt och dystert höstrusk...

Kram

Rosa Hemmet sa...

Oj vad mycket härliga höstbilder du visar! :) Ang. betsade köksbänken: Ännu så länge har vi inte märkt av att det skulle behövas någon extralack över. Men o andra sidan är det bara en avställningsyta och används inte så mycket! Hoppas allt är väl :)

Kullan Pullan sa...

Har också en son som gillar papperspyssel, än så länge har flygplanen inte varit så stora men däremot palmer och dylika urklipp som går från golv till tak.
Kram Paula

Mamma C sa...

Fina höstbilder du tagit. Vilket plan han vikt :-D
Kram mamma c

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Halloj tjejen!

Härliga höstbilder!

Al ser så stolt ut över sitt plan och det tycker jag han ska vara!

Kramkram
Annica

Lilla huset på prärien sa...

Nej det var inget dåligt plan det! Vilken kille :) Och vilka härliga höstbilder och färger du visar.

Jag gillar också Tine K... särskilt de vackra vita skålarna med silverkant!

Kram Jenny

Glitter och Marsipan sa...

Hallå Katta.
Det kan man kalla pappersflygplan,det.
Vad du är duktig på att ta fina bilder.Höstbilderna är så vackra.
Och vilken fin header du har.
kram Anette

Viola sa...

Hej Katta,ser att du oxå fotat det fina höstvädret, hunden Otto undrade vad matte höll på med igår, vi var ute och gick en timme i underbart väder och matte sa titt som tätt, stanna, vänta, blev åtskilliga härliga höstbilder, vadå stort plan, fniss....måste välan va rekord! Ha en bra torsdag, kram VIOLAn

lottens vita och gröna sa...

oh vilken höstkick katta, bilden på kastanjen är urball! det är så härligt med den överdrivna entusiasmen som råder i den ålderna, ska det va så ska det va ju, hihi!

varmkram lotten

lottens vita och gröna sa...

oh vilken höstkick katta, bilden på kastanjen är urball! det är så härligt med den överdrivna entusiasmen som råder i den ålderna, ska det va så ska det va ju, hihi!

varmkram lotten

Dicksonska våningen sa...

Oj, vad han har pysslat, sonen. Min yngsta kusin gör allt möjligt av papp och kartong. Hans största intresse är grävmaskiner och liknande och han gör grävmaskiner i papp. Även skopor och diverse tillbehör till dessa maskiner blir tillverkade. Det ser ganska häftigt ut faktiskt :)
Jag funderar fortfarande på mitt matbord. Om det inte är bäst att bara måla svart ändå...
Kram Annika

Maria sa...

Åhh,sååå vackra höstbilder du tagit och vilka sprakande färger som man blir glad av,verkligen fina bilder!

Ett tag sedan jag var in och kikade hos dig nu.Så vacker headerbild du har högst upp,jättefint du gjort på din skänk,så fina saker!

Oj.oj,oj vilket jätteplan din son vikt ihop..så duktig han är!
Önskar dig en skön kväll!

Kram Maria

Hulda sa...

Hej!
Jag gillar ditt svarta bord. Och vilken häftig beskrivning du har av din inredningsstil, jag sitter här och småmyser åt den! Fina höstbilder!
Ha det bra!
Hulda

Lallis - liv och leverne sa...

Coolt plan:)
Och tack för de fina höstbilderna.
Det bara sprakar ju ute i naturen just nu:)
Kram Lallis

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Det där planet gick inte av för hackor! :P
Jättevackra bilder.

Kram Therese

Levindas Värld sa...

Hej!

Jadu visst är det underbart med hösten och alla dessa färgsprakande färgskalor den bjuder på!

Såå himla vackert och mysigt :)

kram