tisdag 14 oktober 2008

Gamla böcker...





En bunt med gamla böcker som någon granne dumpat
framför sopnedkastet på förra stället jag bodde, jag tror
att det var en han tänkte väl att det kanske fanns nån i
huset som ville läsa dem. Jag har inte läst dem de blev
i stället dekoration hos mej för så där femton år sen och nu
har de letat sig fram igen, gillar att de är så bruna och slitna.
Bakom de blandade korten från bla NOA NOA står en liten
drivvedsbräda tycker drivved är så vackert slitet. Ängeln
på den sista bilden har jag visat förr men ni får den i repris.
Nej nu är det dax att fixa frukost för min skolpojke dottern
hon kommer upp lite senare hon. Ha en bra dag!

23 kommentarer:

Leamarlené sa...

God morgon på dig. Väldigt vilka vackert slitna böcker. Tänk att folk kastat mycket i onödan.
Jätte fint dekoretat med dom.
Kram, Marlene

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Jättefina bilder.. som tagna ur vackre hjem...
Kram kram Linda

Radhusdrömmar sa...

Fina bilder (som vanligt) Vad fint du har i köket... såg det inlägget nu.
Gillar ditt ljusfat mot det svarta bordet.

Kram Johanna

Rosa Hemmet sa...

Som en resa tillbaka i tiden känns det som när man kommer in till dig ibland, idag var en sån dag :) Härligt med gamla böcker! Fina bilder som alltid!

Lilla huset på prärien sa...

Håller med dig - gamla böcker är så vackra tycker jag. Sparar inte gärna på nya böcker för jag tycker de tar sådan plats, köper istället pocket och ger bort dem när jag läst dem. Men gamla fina, slitna läderpärmar får gärna stanna... :)

Kram Jenny

Elisa Day sa...

Vackra gamla böcker. Och drivved är vackert. Hittar mycket sånt vid stugan. Har sett att dom säljer sånt bla på blocket. Kanske jag borde göra det så jag kan spara ihop till en resa? :D Tror jag ska klicka runt på din blogg en stund, kände att jag behöver insiration. Har köpt ny tapet till köket. Kram

LillaFlisan sa...

Jag har nåt till DIG!!!!!!!!!



Flisan

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jättevackra böcker! HÄrligt att du tog dem tillvara!

Kram Annica

Vita ljuva tankar sa...

Tänk vad vackra gamla, slitna böcker kan vara! Tur att du såg det vackra i dem och tog tillvara dem. Du tar så in i norden vackra bilder!:-)

Kram

Mamma C sa...

Gamla slitna böcker kan vara jättefint.
Kram mamma c

Living by Milla sa...

Hur kan man kasta så vackra böcker?! Vilken tur att du hittade dem.

kram Camilla

Ofelias Hus sa...

Böcker görs inte nu för tiden på samma sätt som de gjordes förr (men vad jag nu lät gammal,
-det var bättre förr..gnäll).

Jag gillar ljusstaken som skymtar längst till höger om boktraven,
jättefin!
Kram
Anette

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Vilka vackra böcker..och helt gratis, det gör dem bara ännu finare ;D

ha en fortsatt bra vecka :)

Kram Therese

Leva som jag sa...

Så fina bilder!!
kram M

trollmor sa...

Visst är dom vackra dessa gamla böcker.Vilken lycka att ha ett sånt soprum.
Kramis ewa

Viola sa...

DU fyndar som vanligt, visst är det vackert med gamla slitna skinnband som stilleben, ljuvliga bilder som vanligt Katta, här har solen lyst några dagar och även idag, bara att njuta, ha en bra dag, kram VIOLAN

Tidsmästarinnan sa...

Vilka bilder du bjuder på, som godis - både lakrits och ljuvligt ljusrosa...
Snygga böcker!! Ibland när jag tänker på vad folk kastar blir jag helt stressad, fjantigt va? :-)

Kram på dig min vän!
Susanne

Lottaspace sa...

Hur mycket vackra saker har du egentligen! Kommer bara mer och mer!

Gamla böcker är vackra!

Kram,Lotta

Kathys Home sa...

Halloj, jättefint med gamla böcker har tänkt jag skall köpa på mig flera ggr. Å tänk att du också sparat ett kort från Noanoa, de är ju sååå vackra...Ha en bra dag kram kat

Dicksonska våningen sa...

Hej!
Oj, vad snyggt det var med de svarta matsalsmöblerna! Jag har funderat på att betsa mina i svartbrun men nu är jag mer inne på detta svarta med helt täckande färg. Jag har precis målat ett soffbord svart, det står kvar i källaren och väntar på att färgen ska härda ordentligt innan man kan belasta det.
Jag får nog fundera lite på om det inte ska bli svart färg i alla fall... :)
Ha en bra dag!
Kram Annika

♥ Fyra årstider sa...

Vad det är vackert med gammla böcker, funderar om jag skulle ta fram mina, men jag tror inte passar hemma hos mig.
Kram Lotta

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Jeg elsker gamle, slitte bøker og dine var kjempefine!
Du, jeg tenkte på det med hester, det finnes sikkert noen staller i Stockholmsområdet slik at du får tatt deg en ridetur igjen? Skjønner at du savner det, jeg tror jeg hadde blitt mer sprø enn jeg er (hi,hi...) hvis jeg ikke kunne tatt meg en ridetur noen dager i uken. For meg er det ren avkobling :-)

Det er riktig som du sier at noen ganger er det vanskelig å finne balansen mellom det å kjøpe fine ting og det å sette pris på det gamle. Jeg er veldig glad i gamle ting, men liker å blande det med nytt. Og så hater jeg å kaste ting... Nå må jeg bytte min mobiltelefon som bare er 3 år gammel, og da jeg fortalte det til en venninne sa hun at mobiler ikke er ment å vare mer enn et par år, er det sant? Min har vært med i sol og regn og gått i bakken diverse ganger, men jeg hadde da trodd at de skulle vare litt lengre!

Ønsker deg en finfin onsdagskveld i Stockholm!
Klem fra Britt :-)

Millas hem sa...

Gillar bilderna på dina gamla böcker!
Kram Camilla