söndag 12 oktober 2008

Den svarta renen...





Jag kör vidare på det svartvita temat även i dag, har
fått riktigt dille på det nu. Renljuset är sonens men den
får hålla sig i köket så den håller sig hel, känns lite risky
att ha ljusglas bland Indiana Jones-tempel, riddarborg
och bionicels. Tack för alla possitiva kommentarer om
mitt svarta bord och stolar i förra inlägget.Stolarna
kommer att behållas svarta så länge. Det pågår mera
målning härhemma men det har stannat upp lite mitt i,
ibland blir man så trött på målandet, som jag sagt förut
jag vill att allt ska vara klart med en gång men så enkelt
är det ju inte. Man skulle ka en magisk trollstsav så man
kunde byta färg i ett litet nafs, det vore nåt det.
I dag har vi ett sånt där underbart soligt
höstväder här så det blir till att ge sig ut och vara lite
ekorre och samla på sånt som hösten lägger på marken,
ja kastanjer,kottar och sånt som kan komma till nytta i
höst och vinter.Nu är det verkligen vackert ute och
behaglig värme med tycker jag.
Ha en trevlig söndag allihopa!

14 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilken snygg lykta!

Just nu är jag helt såld på renar - det verkar finnas ganska många hos inredningsföretagen också!

Kram Maud

Levindas Värld sa...

Nämen va läckert med renlykta! Jag gillar det där "glaset" med bild på, superfint :)

Annika Christensen sa...

Håller med dig om att det är underbart ute. Forstätt du med det svarta det är snyggt.
Kul att du tittade in till mig.
Ha en bra dag
Annika

Saga Rosanna sa...

Jaha då, massor med fint här idag med :)
Taggtrådshjärtat tyckte jag var häftigt, något du gjort själv?
Kul kontrast!!

Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Skulle också vilja ha en sådan trollstav så att målningen var klar på en gång. har försökt få mannen att måla men det går inte så bra, *s*. Söt lykta sonen har. Det är nog tur att den får vara i köket.

Ha en bra dag!
Kram Ullis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Javisst är det en underbar dag idag. Vi har varit ute och promenerat och passat på att njuta av sol och höstvärme.

Renlyktan är läcker och jag förstår varför den inte får stå i sonens rum;)

Kram Annica

Living by Milla sa...

En härlig höstdag har vi också haft, har varit lite ute men mest inne...och målat.
Lyktan var riktigt läcker, renar är snyggtt i vinterns inredning.

Kram Camilla

Mamma C sa...

Söt liten renlykta sonen har. Ja vi har varit ute klippt hela dagen. Fått in alla prylar och saker som inte kan stå ute längre. Klippt gräset en sista gång och fått lite annat gjort med.
Kram mamma C

Viola sa...

Jodå, trollstaven skulle behöva gå fram här hemma med jämna mellanrum, ibland är det svårt att få timmarna gå ihop med alla projekt som pågår både i hem och butik, men den här helgen tog jag time-out, bestämde mig för att jag skulle göra noll på lördagen. Sov länge, gick i pyjamas länge, tog dagen som den kom, inga måsten, läste, åt god mat, var inne på bloggen, åt godis, en sån där göra ingenting dag, behöver en sådan då och då för att stänga av, så skööönt det var! ha en bra måndag, kram VIOLAN

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Dt är bästa höstvädret ute nu! Underbart!

Trevlig måndag :)
Kram Therese

Terese sa...

Vad skönt med ett hem som inte är helvitt. Fortsätt så!!!
Kram Terese.

Grindelunda sa...

God kväll!
Nu börjar jag känna mig som en människa igen efter lägerhelgen:)
Inte tycker jag att du verkar oreligiös inte, jag menar...du har så många vackra saker du visar i form av kors och madonnor etc. Jag tycker det är kul att det är helt OK att inreda med religiösa ting utan att man måste ha en uttalad tro.

Må så gott och kram från Gilla!

Grindelunda sa...

Förresten!! Bordet och stolarna blev helsnygga svarta...läckert!

Kram kram

Lallis - liv och leverne sa...

Men så fin renlykta!
Den gillar jag verkligen:)
Ha en fin kväll.
/Lallis