söndag 7 september 2008

Varm kopp med te....





Har ju visat den här servisen förr men nu åkte den
fram igen. Sambon fyllde ju år i veckan och nästa
måndag fyller sonen och i Oktober dottern.Fast den
här helgen blev det inget kalas, själv är jag inte kry
och sambon himself lägger tak hos sina föräldrar. Får
försöka orka mig ut och lufta mina ungar en höstsöndag
som denna i allafall. Tänk om solen ändå sken då kunde
man ju ta med sig lite picknick och kuddar, filtar och en
bok ut i naturen och ligga och läsa i sin sköna hösttröja
och den varma höstsolen skinande på en, vad skönt det
skulle vara. Äh, det blir väl en huttrande stund ute innan
man får gå hem och ta sig en varm kopp te i stället.
Ha en trevlig söndag alla!

8 kommentarer:

Kathys Home sa...

Hejsan vännen! Jaa du vi har hamnat i en regnperiod igen, fy så tråkigt det ända mysiga med det är som sagt att få mysa lite med en kopp te. Själv så tände jag eld i spisen igår och mös med ett glas vin...det var mysigt. Servicen du visar är såååå söt å vilka fina bilder du visade på kors och silver, förstår inte varför det ser så mysigt ut hos alla andra..
:-))ja, krya på dig och ha en riktigt skön söndag.

Moi Mizty sa...

Hej

Gunhild är vacker!

Själv har jag bara assietter, men blev verkligen "förälskad" i resten också när jag såg dina bilder. Jag får väl försöka se till att hitta mer av servisen.
Höst, regn och krasslighet är aldrig nåt vidare. Krya på dig.
/Mizty

Moi Mizty sa...

Hej igen
Visst heter motivet Gunhild, la ut två bilder lite snabbt på min om du vill kika igen. Köpte den dels för den var söt och dels för en av mina gamla favoritmostrar hette så.

Misty

trollmor sa...

Servisen är så himla vacker. Den för tankarna till en solig sommardag med nybakt sockerkaka o saft under ett träd.
Hoppas du kryar på dig.
Vila dig och gör inte så mycket kanske det blir bättre.
kram ewa

Viola sa...

Hejsan, det låter inge vidare hos dig. Här har det varit grått och regnat hela helgen, så det gick inte att bege sig till skogen, det var rena syndafloden. Tänk alla som skriver om hur härligt det är med höst, men jag är definitivt ingen höstmännsika, kom tillbaka med ljuset och värmen tack. VIlken vacker gammal servis, ljuvlig osså Katta krya på dig och ha en bra vecka, nu har jag svarat på din utmaning idag, kramar violan

Mamma C sa...

Detta regn kan man bli smått tokig på. Några härliga höstdagar får vi väl inte. Mycket snygg servis du har. Hoppas du kryar på dig nu. Ha en bra ny vecka.
Kram mamma c

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men så söta koppar!

Trist att även du fått en släng av höstens förkylning!

Kram Annica

Leva som jag sa...

men vilken söt servis!
Lyckliga du
kramkram Hösttjejen
Malin