torsdag 18 september 2008

Speglbilder...





Så närmar sig fredan med rusande steg, tycker det
går lite fort jag. Så mycket som ska hinnas med men
det känns inte riktigt som jag är med. Har varit lite
segt här med sjukdommar och sånt skrot.Försöker
ändå njuta av att det faktiskt är höst, det känns ju
på att det blivit kyligare nu med vilket jag tycker är
ganska skönt. Gillar ju höstkläder med mest av alla
kläder, så mysigt med stickat, mysiga sjalar och nya
höststövlar. Och att elda ljus förståss, massor med ljus.
Visar lite bilder bla från hjärtat i vårt hem, tycker att
det är vardagsrummet som är hjärtat här eftersom vårt
vardagsrum ligger väldigt centralt i vår bostad och vi
gör nästan allt härinne,ser på tv,bloggar,umgås,leker,
fikar m.m. Köket är mest en arbetsplats för matlagning
och disk, sånt som jag inte tycker är så kul.
Ha en bra fredag i morgon nu allihopa!

20 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Katta! Jag blir så avundsjuk!!! Du har ju så himla snyggt hemma hos dig! Superfina bilder!

Kram Annica

Elisa Day sa...

Har sagt det förut, jag vill bo i din lägenhet! :D Har en existensiell blogg och inredningskris just nu, eko i huvudet. Tur att jag kan njuta av dina bilder. Kram

Mamma C sa...

Vilken fin lägenhet du har. Det ser så himla mysigt ut.
Kram mamma c

Living by Milla sa...

Åhh, så fint nu har, du har öga för det där lilla extra!

Oja, hösten är mysig och man vill boa massor.;)
Det är seeegt här med, väldigt segt..

Ha en skön helg!
kram C

Glitter & Marsipan sa...

Håller med föregående,vad fint du har i lägenheten.
Håller med dej,jag gillar att ta på höstkläderna .Köpte lite mohairgarn idag,tänkte virka en sjal.
Ha det riktigt skönt i helgen.
kram Anette

Marres Hörna sa...

Åh, vilket vackert hem!!! :-)

Kram!

Leamarlené sa...

Superfint du har det hemma. Du borde bjuda hem alla bloggare på en rundtur...hahaha.
:) Marlene

Dicksonska våningen sa...

Du har det jättemysigt hemma hos dig! Så ombonat och fin blandning av saker.
Såg att du arbetar med sömnad i egen firma. Vad syr du för något? Kläder eller gardiner :)
Kram Annika

Kathys Home sa...

Vilka fina bilder du visar,du har det så mysigt å jag gillar veeeerkligen den underbara spegeln hmmmm, sån vill jag också ha. Hoppas du får en skön helg, själv är jag lite krasslig idag fredag men jag hoppas verkligen jag får lite behållning av helgen..Kram kat

Elisa Day sa...

Läste på Kathys home att du fortfarande är krasslig. Trist. Min förkylning vill inte heller släppa, fryser och fryser och har ingen energi. Jag tänkte tova lite i eftermiddag, det är lagom ansträngade. Hoppas du krya på dig snart! Kram PS. jag var bara tvungen att titta på alla bilder igen, blir så inspirerad. Var till Indiska igår, hittade ett jättefin blå skål.

Moi Mizty sa...

Hej Katta

Härligt hemmets hjärta du ser ut att ha, skymtar något jag blev mer nyfiken på ett grått stol/fotåljöverdrag.
På tal om höst, så fösöker jag just nu framställa en stickad shetlandssjal medan jag tillbringar tiden i soffhörnet.

Ang. den tatuerade gubben, sonen tyckte och tycker den är häftig. Han var med (då 24 år) och skulle hålla morsan i handen- ifall det skulle göra ont. Ont??? sa jag till honom och tatueraren, gossar ni har aldrig haft mensvärk.

Trevlig helg
Mizty

Kannor och karaffer sa...

Igen en kavalkad av underbara bilder och dessa blommor som är så vackra - tack för att du bjuder på detta!

Ha en bra helg!

Ann

Levindas Värld sa...

Hej!

Åh va vackert du har det hemma, så fint inrett och många fina ting du har dekorerat med :)

Trevlig helg!

kram

Viola sa...

Hej Katta, vill bara önska skön helg från eldoradot bland loppisarna på Österlen, kram VIOLA

Ofelias Hus sa...

Så charmigt du har inrett, förstår att ni vill umgås och göra allt i "hemmets hjärta"...vilket bord! det runda i vit smide, det kan jag ta över om du någon gång ledsnar på det, hi-hi...

Ha en riktig härlig hösthelg med många stickade tröjor och tända ljus i massor.
Kram
Anette

Dicksonska våningen sa...

Jag håller helt med dig! En alltför perfekt inredning är inget rolig.
Min sambo hade med sig en del möbler när vi flyttade ihop i lägenheten. Men de har jag successivt bytt ut mot lite fräschare saker. Han gillar modernt och jag vill ha det lite charmigare och lantligare. Det blir en sådan mix verkar det som... hmmm. Men huset är under renovering ett par år framöver så någon stil har vi inte alls nu.
Ha en trevlig helg, vännen!
Kram Annika

lottens vita och gröna sa...

oh vad häftigt perspektiv alltså, i spegeln så blir allt nåt annat, du har det såååååå fin katta så man inte kan titta sig mätt! ljuva rostblad i ditt tidigar inlägg!ha en underbar helg!
varmkram lotten

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina bilder igen. Hur bär du dig åt? Du har en jättefin lägenhet.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

hannas form sa...

HEJ Katta!

Så fiiint du har det...ser urmysigt ut hemma i ditt vardagsrum!!! Ja, visst är hösten härlig..iallafall då det är vackert väder!

Ha en härlig helg!

KRAM
Hanna

LillaFlisan sa...

Jättefina bilder! Gillar din matta.. varm och vacker!
Flisan