torsdag 11 september 2008

Rost och rosor och murkna brädor...





Tittade igenom mina gamla semesterbilder och
hittade lite rost och rosor. Dessutom en del gamla
murkna brädor och en dörr från förr.Tycker att
allt det gamla nötta är så vackert presis som det
rostiga förståss. Den trästolpen med krackelerad
färg och den rostiga fårsaxen tycker jag är så
vacker,den finns på en gård där det levs för fullt
av människor och djur än i dag.Den gröna dörren
däremot finns på en gammal gård som står och
förfaller till mångas sorg.Tycker det finns alldeles
för många ödegårdar ute i landet när vi är så många
som trängs i storstan,tänk om man slapp trängas så.
Och såna här vackra gamla gårdar fick fortsätta leva.
Ha en bra torsdag!

16 kommentarer:

Dicksonska våningen sa...

Så fina bilder! Jag håller med dig - det står mycket hus och bara förfaller... Vi har ett nästan bredvid oss. Jag är lite nyfiken på hur det ser ut inuti... :)
Kram Annika

Lottaspace sa...

Fina bilder! Synd med hus som förfaller.. Fick nästan sommarkänslan tillbaka av dina bilder!

kram,Lotta

Gammalt & nytt sa...

Vackra bilder du har tagit!
Visst är det synd att se hur hus förfaller!
Kram Irene

Rosa Hemmet sa...

Vilka mysiga bilder, men nu började jag få riktig längtan efter sommar igen! Kom tillbaka, kära sommar! Vart tog du vägen? Ha det bra Katta:)

Ofelias Hus sa...

Visst är det tråkigt att det förfaller så där när det samtidigt råder bostadsbrist på många andra ställen.
Bekvämligheter och närheten till allt gör att vi väljer stan framför landet, så är det i alla fall för mig...
Vackra bilder, som vanligt.
Kram
Anette

Moi Mizty sa...

Jag gillade pumpen.

Nästa vecka ska jag fixa ett specialinlägg om tatuerade blyertsteckningar.

Kram Mizty

Inredningsbloggar sa...

Nu blev jag kär!!!! Vilken underbar dörr!!!!

Kram Annica

Viola sa...

Hej Katta, njuter som vanligt av dina vackra bilder, här är en så trött Viola, vet inte vad som är på gång, kram VIOLAN

LillaFlisan sa...

Vilken vacker dörr! Tänk att gamla slitna saker kan vara så fina!
Flisan

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Vi får trøste hverandre som har fått influensa! Sender mange varme tanker om god bedring til deg :-)
Nå har jeg kommet til det stadiet at jeg begynner å synes synd på meg selv, så det er et godt tegn...

Klem fra Britt

Elisa Day sa...

Vad fina bilder du visar! Min datorn bråkar så jag är lite vilse i bloggvärlden just nu. Måste installera om, men det vill inte funka. Jo det är synd om hus som förfaller, jag blir lite illa berörd av såna hus. Tänker på den tid någon gjort för att bygga ett fint hus och sen har dom bara blivit lämnade. Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Katta! Javisst var det jag...jag var som sagt liiiiiite för trött igår...men jag tror bara att det var dig jag besökte inloggad på inredningsbloggar.

Kram Annica

Grindelunda sa...

Murkna brädor och rost gillar jag också. Tycker det är så vackert med det ruffa och slitna...och så lite rosor på det.

Hittade detta ordspråk i en bok jag har:
"Snus är snus och strunt är strunt om ock i gyllene dosor, men rosor i ett sprucket krus är ändå alltid rosor"

Ha en skön helg!
Många kramar från gilla

Gårdsromantik sa...

Så vackert.

Den där dörren var helt underbar.

Kram Maud

Glitter & Marsipan sa...

Visst är det en skönhet i murkna brädor....
Håller med om att det är tråkigt att se gamla hus förfalla.Tycker dom ser lite spännande ut,precis som dom har en historia att berätta.
Vi har riktigt kallt här idag,kanske frost i natt.Inte så värst muntert.Det tar ett litet tag att vänja sig vid höstkylan.
Må så gott i helgen.
kram Anette

Hemma hos lilla mig sa...

Så fina bilder. Älskar dessa gamla dörrar. Hoppas att du kryar på dig snart.
Kram