lördag 20 september 2008

Loppisfynd och bondens marknad...






Hamnade i dag av en ren tillfällighet både på loppis
och på bondens marknad. Hade ett ärende till
Karlaplan där en skolklass hade ett loppisbord och
Em fyndande denna sjöhäst för en femma.Så nu har
hennes Ariel fått en sjöhäst att rida genom vågorna på.
Hon börjar bli en riktig loppoholic min dotter i somras
fyndade hon en Rapunzel-docka på bakluckeloppis.
I närheten visade det sig vara bondens marknad, kul
mitt i stan tycker jag men det blev inte så mycket köpt
där förutom några härliga färska majskolvar.Men vi
hittade en del annat på stan som jag visar en annan dag.
Nu ska här tändas en massa mysiga ljus och höstlördagsmysas
hoppas ni alla får en trevlig kväll.

14 kommentarer:

Karin sa...

Hej Katta!
Härligt det ser ut med dina vackra höstbilder. Bondens marknad är verkligen jättemysigt. Vi har en i Mariefred. Jag handlar där ibland fast jag har ju typ bondens själv här ute på landet!
Vi var och plockade majs på självplock idag, och fick med oss några smarriga recept. Kanske ska ta och lägga ut dom. På majskolvarna fick vi prova smör blandat med lite lime och chili. Jättegott, fast lite "hett". Det är ju gott med vanligt smör och salt också.

Härligt med fyndande barn. Min stora pojke har också varit med på loppisar och köpt dataspel och lego. Han tycker också att det är toppen!

Ha en riktigt mysig Lördagskväll och hoppas majsen smakar!
Kramar
Karin

Änglahem sa...

Fy skäms på mig!!! så mycket jag missat här!*f´låt*.

Jag är så impad av din fotokonst!! Hur bär du dig åt?!*avundsjuk*suck*
Blir inte kompis med vår kamera hur jag än bär mig åt.....teknik och jag!

Tänk så glad Ariel blev för sin sjöhäst!*ler*

Barnen blir nog smittade av våra loppisbaciller tror jag*hihi*, dom tycks hoppa över till iaf mina töser!

Så ni har också varit drabbade av elaka baskilusken, själv legat nerbäddad i soffan här i veckan.....men nu känner jag mig nästan fit for fight igen!

Hoppas att baskisen har flyttat ut från eran fina boning nu!

Ha en härlig söndag!!
Kramar, Ulrika

Grindelunda sa...

OH JAAA!!! Vad skönt att vara hemma igen. Det är inte klokt så härligt. Det är riktigt nyttigt att vara hemifrån lite då och då. Då känner jag verkligen hur jag älskar mitt hem och familj, nyttigt att få längta.

Vilka vackra höstbilder du visar, och bilderna från Ert hem är jättevackra. Kul att kika in :)

Må så gott nu så "hörs" vi!
Kram Gilla

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vad härligt det ser ut med alla löven!

Så dottern börjar bli en loppoholic, vad härligt:) Tänk vilken finfin sjöhäst hon hittade! Mmm färska majskolvar med lite salt och en klick smör låter riktigt riktigt gott. Alla mina barn äääälskar denna i deras tycke delikatess!

Så var det snart söndag igen! Hoppas din söndag blir bra
Kram Annica

Ottilias Veranda sa...

Hej och tack för besöket hos mig! här var det höstfint med mysiga ljus!
Välkommen tillbaka till mig (skall snart fira min 100:de post med en "giveaway"!)

Liisa

Mamma C sa...

Vilken bra dag du haft. Hittat en sjöhäst och goda majskolvar. Mycket fint arrangemang du gjort.
Kram Mamma C

Living by Milla sa...

Hihi, vad härligt att din dotter också tycker det är kul med loppis. Vackra bilder-jag njuter!

kram Camilla

Viola sa...

hallå Katta, är nu hemma efter en härlig ledighet på Österlen, är full av ljuvliga upplevelser, så välbehövligt nu under hösten, dina barn har oxå lärt sig att handla och fynda ser jag, ha det bra i veckan som kommer, kram VIOLAN

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!!
Så kul att du hittat till mig så jag hittade hit!!
Vilka fina höstbilder och dukningar!!!
Ser att du har likadana stolar som jag har haft, fast dina var snyggare i vitt... mina var bruna...fast de är sålda nu tyvärr....
Fina rostiga löv....förstår att du blev glad för dom....
kram

Vita ljuva tankar sa...

Min son är ingen loppoholic än, han bara stretar åt ett annat håll så fort jag försöker att närma mig en loppis ;-)

Min majs är slut och nu blev jag sugen på mer. Får väl åka och plocka fler ;-)

Kram

Glitter & Marsipan sa...

Så höstmysigt du har det.
Riktigt vackra bilder.
Vad gott det är att kunna köpa så mycket fin majs,det blir det varje vecka här för tillfället.
Vad roligt det är när barnen kan fynda lite på loppis.Man blir ju minst lika glad om dom kan göra ett fynd.
kram Anette

Leva som jag sa...

Mysigt!!!!
kramar M

Fru Grön sa...

Hej! Vilka underbara höstbilder. Bondens marknad...
Vi har en sån här i stan med. Det är så mycket mysigare att handla där än i disken på ica.
Ha en skön dag!

Saga Rosanna sa...

Åh, vad det blir mysigt när du gör höstfint!!!