lördag 13 september 2008

Lim, papperspyssel och puss puss...






Har småpysslat lite under veckan, ett par strutar
blev det till att börja med. Finns så många vackra
papper att köpa numera.Hittade vid min senaste
inköpsrunda även den här limburken som jag tyckte
var snygg den med,och det doftar gott av limmet som
playdoh eller nåt.Och så hade de det söta kortet på
de två pussandes sötungarna som får hänga på min
kedja nu.Fråga mej inte hur tändsticksburken och
den lilla doftljusburken kunde hamna på samma sida.
I dag skall det jagas lite presenter till en liten/stor
kille som fyller nio år på måndag.Tänk vad fort tiden går.
Ha en bra lördag allihopa!

13 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilket rart kort på småttingarna. Söta strutar som du gjort med. Klisterburken var ovanligtsnygg, för att vara en klisterburk alltså
:-). Tiden går snabbt, det är bara barnen som blir äldre här hos oss. Gubben o jag har stannat på 27 :-D
Ha en trevlig helg
Kram Mamma C

Leamarlené sa...

Vad gulligt kort. Limburken är ju jätte fin. Man kan ju till och med ha den framme. Annars så ligger ju alla limtuber i en låda undangömd..fördom e så fula. Fina strutar du gjort med.
Kram Marlené

Gammalt & nytt sa...

Så fint!
Allt är så fint,,,vill haaa
Strutarna är så otroligt vackra .
Kram Irene

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka gulliga ungar. Den där sklisterburken skulle man ha så var det kanske lite roligare att limma. De är nog en lansomfattande epedemi av förkylning. Jag är som tur är piggare idag, hoppas att du också är det.

Ha det bra!
Kram Ullis

LillaFlisan sa...

Jättehärliga färger, så milda och vackra, du är då för duktig!
Jag är så "kär" i dina tovade hjärtan, dom är underbara!
Min dotter tovade mycket förr, de fick prova på på slöjden och hon fastnade för tekniken. Hon gjorde dom sötaste små får som tyvärr vår ena katt blev helt besatt av! Han tuggade sönder dom! Vi gömde undan dem i ett skåp ,då stod han utanför och klöste på dörren. Jag vet inte vad det var som triggade honom, såpan eller yllesmaken, kanske..Så jag får bara drömma om såna vackra hjärtan som du har. Ljuvliga är dom!
Flisan

Viola sa...

Hej Katta är nu hemma efter en cykelfest som pågått i 12 tim, har rejält ont i baken, men mer om det i morgon, vilka ljuvliga strutar och rart kort, ha en skön söndag, kram VIOLAN

Lottaspace sa...

Härligöa strutar! Har du någon mall då du gör dom, eller hur går det till? Är själv lite sugen.. har en del gammal tapet hemma..

Trevlig söndag!

Kram,Lotta

Gårdsromantik sa...

Så fint kort påpussen.
Tänk en både vacker och väldoftande limburk - det låter nått det.

Kram Maud

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Katta!

VIlka härliga strutar du gjort! Jättevackert papper!

Igår var jag i dina krokar, vi var faktiskt på Råsunda hela familjen och kollade på AIK-Göteborg innan vi åkte till syrran på kalas. Lite kyligt var det att sitta på södra men vi hade liggunderlag att sitta på för att inte frysa häcken av oss;)

Kramkram
Annica

Grindelunda sa...

Ja...visst kom bilderna mer till sin rätt med svart bakgrund. Passar bra nu när det är höst och lite kurigt.

Vackra strutar Du gjort, och limburken verkar spännande. Minns fortfarande Björnlimsdoften från när jag var liten.

Hälsa grattis till Al från Maja och mig, för jag förmodar att det är han som blir stora killen.

Vi "hörs" nästa helg.
Kram från Gilla

Vita ljuva tankar sa...

Att en limburk kan skapa ett litet ha-begär hos mig. Den var väldigt söt. Så fina dina strutar är. Jag testade att göra några i påskas men det gick inte så bra för mig...

Kram

Leva som jag sa...

Jäättefina strutar!Ser ut som ett jättevackert papper!!
kramkram M

Glitter & Marsipan sa...

Halloj Katta.
Fina strutar du har gjort.Själv har jag inte gjort en enda,bara sett en massa fina på bloggar.
Söt limburk,kan nästan känna lukten av det där limmet man hade när man var liten,med en liten pensel i.
Må så gott
kram Anette