tisdag 23 september 2008

Härmkråka...





Ja, i dag känner jag mig som en riktig härmkråka.
Har sett hos Gilla, Hanna och Karin vilka fina hjärtan
och kransar de gjort och eftersom det växer en massa nypon
och rönnbär i närheten så plockade jag lite i går och gjorde
ett par kransar av nypon. Rönnbären satt lite för högt
upp för mig men jag ska nog komma åt dem nån dag med.
Här är dimman tjock som grå bomull i dag, tro det eller ej
men det är rätt mysigt och lite trollskt tycker jag.
Ha en härlig höstdag!

12 kommentarer:

Inredningsbloggar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gårdsromantik sa...

Så vackert det är med zink mot de orange nyponen.

Kram Maud

Änglahem sa...

Ååhhhh..............så fint!!

Var ute på promenad nu på morgonen och tänkte plockat lite nypon, men dom såg så gojjiga ut....inte mysigt alls! Så jag får sitta här och njuta av dina fina pynt istället!

Ha en bra dag vännen!
Kramis, Ulrika

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Jättevackert med det oranga mot det vita och zinken :)
Ja visst är det mysigt när det är dimmigt och lite mulet...jag älskar sånt väder!
Ha en härlig tisdag
Kram / Therese

Tidsmästarinnan sa...

härligt och höstigt!!

Härmkråkor är vi nog många i så fall, inspiration låter lite bättre tycker jag :-D

Kram på dig!
från
en kråkfia till

Grindelunda sa...

Det är inte att härmas, utan att inspireras kära Katta :)
Det är så härligt att ta vara på det som växer och använda till pyssel. Fina kransar har du gjort.

Ja, den fina gröna bilen är ej så dum, och sedan vi har röjt up allt virke i Vinkelboda skall den nog må som en prins.
Vi får väl ta en åktur till sommaren.

Kramelikram från Gilla

Linneagården sa...

Hej Katta.
Jättefint & sådär höstigt mysigt med nypon. Det är ju toppen att hitta lite (fler) ideér & tips än dom man redan har...
Bloggar är en perfekt inspirations-källa.
Hoppas allt är bra!? Jag har målat å målat, men snart är det klart. I morgon kommer några kompisar på besök, så då blir det lite äppelpaj. Det passar oxå hösten. Jag brukar lukta lite extra på de svenska äpplena som säljs nu. Ni kanske har egna där nere i söder´n!

Ha en fortsatt bra vecka.
Kram från mig /madelene

Lilla huset på prärien sa...

Inte härmapa... du är INSPIRERAD av andra! ;) Det är stor skillnad *ler*

Kram Jenny

LillaFlisan sa...

Jag säger till dig som jag säger till mina elever... man härmas inte man blir inspirerad!!!
Vackert är det....
Flisan

Richiesliv DÅ och NU sa...

OJdå! Katta... dem är så söta. orange-röd&vita verkligen passar med en svart, zink touché, Perfek.

Jag älskar Indiska oxå! Så exotisk och mycket värme.Så klart att jag är vann med det.

Har liknande kuddar stora och små. Gubbe min blir tokig med min kuddpassion, LOL

Hoppas du har en skön kväll! Själv har precis kommit hem. Jag jobbar ju i Rissne och bor i Älvsjö. Fel sida av stan §:-(

Elisa Day sa...

Vad fina saker du gjort med nyponen! Vi har haft en underbar höstdag här i norr. Har varit ute i timmar. Det är så fint med dimma. Du skulle behöva komma hit och visa mig vad jag ska göra med min lägenhet! :D Kram

Living by Milla sa...

Men det är ju det som är så underbart med bloggar, att få inspirartion i massor!! Så vackert det är med nypon - nu blev jag inspirerad av dig.;)

kram
Camilla