onsdag 3 september 2008

Härliga hösthortensia...




Höstblomman nummer 1 för mej inomhus är såna här
höst-Hortensior. Tycker de har så mustiga härliga färger
de är också kraftigare än vanliga Hortensior och passar
bra att ha som snittblommor, man kan även torka dem och
de håller sig då fina hur länge som helst.De finns i en massa
härliga nyanser. Måste berätta lite om gårdagen, vi hade hem
en mäklare för att värdera lägenheten. En vacker dag skall vi
flytta till större och det är viktigt att ha koll på värdet av sin
bostad.Den här mäklaren gav mig ett gott råd inför eventuell
visning. "Att tona ner min personliga stil", hi hi.Visst har jag koll
på hur lägenheter visas vid försäljning och begriper att här
behövs plockas bort en hel del vid en visning den dagen det är dax.
Kanske jag ska låna ett bord i oljad ek och en soffa med divan i
kaffe-lattefärg eller vad säger ni. Sen avslutade den lilla sprätten med
att råda mig att ta bort vitfärgen från min allmogesoffa i hallen och
ha den trären.WHAT?! Snacka om att ha koll på läget.
Törs skriva så här eftersom jag tvivlar starkt på att han läser inredningsbloggar.
Nån som tror nåt annat? Den gamla soffan kan ses i ett gammalt inlägg från
den3maj i målad version. Och omålad den 27 april.
Är det föresten någon som har ett tips
att ge om hur man länkar till gamla inlägg? Så sist men inte minst idag:
Grattis Per!

27 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

Men åh, jag blir alldeles omtumlad nu!
Tusen tack för den jättesöta lilla skyddsängeln!! Vad fin!! Jag blir så himla glad.
Och sen blir jag nästan vansinnig, jag antar att den lille sprätten (bra beskrivning, hihi!) menar väl, men han har ju ABSOLUT ingen koll på inredning. Visst, rensa bort är ju bra, men det är ju sååå tråkigt med alla exakt likadana mäklarannonser. Och din supersnygga vita soffa ska väl han ge FAAAAN i!!
Vad sa du? :-)

Om du vill länka till ett särskilt inlägg: gå till inlägget och klicka på själva rubriken du skrivit - då ser du i rutan där man skriver i webadresser en länk som heter precis som inläggsrubriken, om du förstår hur jag menar. Den går direkt till det inlägget. Sedan kopierar man länken och klistrar in som vanligt. Hoppas jag inte är alldeles för luddig.
Nu ska jag avsluta min roman här och önska dig en fin dag! Tusen tack igen för min söta ängel!!
Stor kram
Susanne

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej du!
jag tänkte tala om hur man länkar till gamla inlägg med det har ju Tidsmästarinnan redan gjort!

Vilken sprätt!

Visst kan ha få rekommendera dig att det kanske behövs en annan stil , det är ju vanligt att man ska avidentifiera sitt boende vid försäljning. Men att ge sig på att tala om hur man ska ha det hemma, ja där går gränsen. Jag skulle ALDRIG måla om någon av mina älskade möbler för att få några extra tusenlappar. Jag menar:möblerna ska ju följa med mig sen när jag flyttar. Om jag ska måla om en vägg eller annat kan jag köpa men inte mitt personliga lösöre!

Vilken sprätt!!!

Kram Annica

Levindas Värld sa...

Hej!

Åh va fin hortensia, det är verkligen superfina blomster det! Fick en förut men den trivdes inte alls där jag hade den, tror det blev alldeles för vamt åt den där den stod. Man kanske skulle prova på nytt fast på ett annat ställe :)

Kram

Living by Milla sa...

Va, är det sant?! Att kläcka ur sig något så oförskämt tycker jag är oproffsigt.Säljaren köper lägenheten inte inredningen. Fy, vilken dum mäklare!

kram Camilla

Glitter & Marsipan sa...

Hallå där.Jag har en sak till dej.
kram Anette

Viola sa...

HEJ KATTA, ATT DU KUNDE BEHÄRSKA DIG, JAG HADE VISAT HONOM PÅ DÖRREN! VAD SKA MAN SÄGA EN MÄKLARSPRÄTT! DINA MÖRKA HORTENSIOR ÄR JU HELT UNDRBARA MOT FATTIGMANSSILVRET OCH SÅ LITE ROSTIG TAGGTÅD, LJUVLIGT! HA EN BRA KVÄLL, KRAMIS FRÅN DIN BLOGGISVIOLA

Fredrika sa...

Hejsan, vilka fina bilder! Måste köpa mig en hortensia!
Fredrika

Elisa Day sa...

Tack för den fina skyddsängeln! Vad glad jag blir. Din rostiga madonna är jättefin. Viken mäklare du råkat ut för! Kram

Annica sa...

Hej Katta! Jag har en liten utmaning till dig inne på denna blogg!

Kram Annica
Mitt liv - Mina drömmar

Mamma C sa...

Så fin den är hortensian. Jag har tävling hos mig.
Kram mamma c

Grindelunda sa...

Go´kväll!
har suttit med näsan i böcker nästan varje kväll så jag har inte varit ute så mycket på nätet, i alla fall inte kommenterat.
Det var då väl en viktigpetter som var hos er må jag säga!!

Vilken underbar hortensia du visar, den var verkligen läcker. Och en massa andra bilder som jag missat från andra inlägg.

Här är det regntunga dagar nu. Känner för att dra något gammalt över mig och gå i ide.

Många kramar från Gilla

Leva som jag sa...

Sålde vårt fina hus för snart ett år sedan. Herregud, det var mycket att ta bort, det första mäklaren sa var att "Jesustavlan måste du i allafall ta bort " Fniss" SOm sagt det är skillnad på ett Hus och ett Hem!! Kram kram M

Ofelias Hus sa...

Viken vacker Hortensia, har aldrig sett den färgen...de brukar ofta vara ljusblå, rosa eller vita...

Vilken otrevlig typ till mäklare, jag gissar att ni vänder er till en annan vid ev försäljning..
Kram
Anette

Rosa Hemmet sa...

tjopp! Haha det var mig en rolig inredningssnubbe, trodde han kom för att värdera lägenheten inte som inredningskunsulent... trärent furu, det är väl väldigt trendigt? Han får då inte komma hem till mig heller, för det blir nog oxå tona ner;p Ha det bra tack för dina shoppingtips!

Anonym sa...

Right now it sounds like BlogEngine is the best blogging platform available
right now. (from what I've read) Is that what you are using on your blog?

Feel free to surf to my page germany

Anonym sa...

When I initially commented I seem to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each time
a comment is added I receive 4 emails with the same comment.
Perhaps there is an easy method you can remove me from that service?
Many thanks!

Look at my web blog ... vakantieparken frankrijk

Anonym sa...

Have you ever thought about adding a little bit more
than just your articles? I mean, what you say is fundamental and everything.
But just imagine if you added some great images or video clips to give
your posts more, "pop"! Your content is excellent but with pics and clips, this website could definitely be one of the
greatest in its niche. Terrific blog!

Here is my webpage; vakantiehuizen frankrijk huren

Anonym sa...

Hi there! Do you know if they make any plugins to protect against hackers?

I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on.
Any suggestions?

Also visit my web-site; vakantievilla frankrijk

Anonym sa...

Thanks for some other fantastic article. Where else may anybody
get that kind of information in such a perfect way of writing?
I have a presentation subsequent week, and I'm at the search for such information.

Review my page; france travel packages prices

Anonym sa...

I do not know whether it's just me or if everybody else encountering issues with your website. It seems like some of the text in your content are running off the screen. Can somebody else please provide feedback and let me know if this is happening to them too? This may be a issue with my browser because I've had this happen before.
Cheers

Have a look at my page :: vakantie frankrijk ()

Anonym sa...

It's hard to come by educated people for this subject, but you sound like you know what you're talking about!

Thanks

Feel free to surf to my blog post; vakantiehuizen

Anonym sa...

I am regular visitor, how are you everybody? This article posted
at this web page is truly pleasant.

Check out my web-site - vakantiehuisje frankrijk

Anonym sa...

Ahaa, its pleasant discussion regarding
this piece of writing at this place at this
website, I have read all that, so at this time me
also commenting at this place.

Feel free to surf to my blog post :: huisje frankrijk huren

Anonym sa...

Hi, all the time i used to check website posts here in the early hours in the morning, because i like to gain
knowledge of more and more.

Here is my webpage ... vakantiehuisje frankrijk

Anonym sa...

Nice blog right here! Also your web site quite a bit up fast!
What web host are you using? Can I am getting
your associate link to your host? I desire my website loaded up as quickly as yours lol

Feel free to visit my web page: luxe vakantiewoning frankrijk huren

Anonym sa...

Greetings! Very useful advice in this particular article!
It's the little changes that make the biggest changes. Thanks a lot for sharing!

Here is my blog post - vakantiehuis frankrijk

Anonym sa...

This paragraph is in fact a good one it helps new net visitors, who are
wishing for blogging.

Feel free to surf to my homepage; vakantiehuisjes