onsdag 17 september 2008

Gröna blommor och rostiga löv...






Var på Hötorget och köpte lite blommor i Lördags
inför sonens födelsedag.Det blev vita blommor och
gröna kryssbollar, tycker de ser lite tuffa ut i färg
och form.Hötorgsgubbarna tycker nog att jag är lite
konstig när jag handlar där för jag köper alltid de
största rosor de har men ber dem klippa av skaften
till ca 1dm. Jag sätter dem ju i låga glas sen.
Även min sambo fick presenter i helgen, han har
ju också fyllt år. Utanpå ett av paketen satt det två
rostiga löv som dekoration, gissa vem som blev gladast
över det he he.Smög med en liten rostig trollslända på
en bild här med. Önskar er alla en bra dag!
P.s. Al tackar för alla grattishälsningar D.S.

15 kommentarer:

Lottaspace sa...

Oj, om jag också hade så där fina blommor hemma någon gång..

Vilka fina rostiga grejer!

Kram,Lotta

Viola sa...

god morgon, härliga bilder, ljuvligt med vitt och grönt, javisst är man knäpp, jag blandar ofta rött, rosa och vinrött i mina buketter, det kan man välan inte, ha en bra dag, kramis violan

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad härligt med alla snittblommor du har, själv är jag riktigt dålig på att köpa hem. Här är ju utbudet lite begränsat jämfört med hur det är hos dig;)

I löv dessa löv. Har själv köpt hem ett litet ett som jag bara låter ligga och skrota...

Ha en bra dag
Kram Annica

Kathys Home sa...

Jättehärliga färger på blommorna så vackert tycker jag...å söta fina rostisar..hoppas allt är bra :-)//kat

LillaFlisan sa...

Hötorget får mig att bli lyrisk. Alla färger, dofter och kulturer....

Så vackra bilder i all sin enkelhet!
Flisan

Elisa Day sa...

Vilka vackra blommor och fina rostiga löv. Jag gillar inte riktiga trollsländor men den där rostiga sländan skulle jag inte tacka nej till :D Kram

Elzie sa...

Härlig bukett. Och vad kul att kunna köpa dom på torget. Längesen jag var därinne. Ja, på vårt torg då *s*.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Mer av allt sa...

Vilka härliga bilder! Jag älskar krysantemum och det står ju dessutom länge. Tyvärr bor jag för långt bort från Hötorget och tyvärr är det dyrare med blommor här. Men det är så härligt med snittblommor till helgen!

Det blir kräftor till helgen och då blir det rönnbär på bordet!

Glitter & Marsipan sa...

Hallå Katta.
Vita och limefärgade blommor gör sej så fint ihop,tycker jag.
Och dom rostiga bladen......
Må så gott
kram Anette

Tidsmästarinnan sa...

å jag bara njuter av dina bilder... vilken härlig bricka man skymtar där under blommorna också! Nu påminde du mig om att jag har några rostiga löv sedan i fjol, dom ska fram med en gång såklart!

Vad mysigt med födelsedagsfirande, du får gratulera i efterskott till sonen!
Kram på dig min vän!

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Tack så väldigt mycket för kommentaren :)
Vilka vackra blommor! Och vilken underbar dukning med höstlöv du hade gjort!
Trevlig kväll / Therese

Vit Spets sa...

Jag skulle oxå bli lycklig om det kommer paket med rostiga saker på :) blommorna var så fina.
Jag förstår att Du saknar dina skridskor...jag hängde upp mina skridskor i hallen igår!
Kramis
//Siv

Leva som jag sa...

Wow så vackra blommor!! De där rostiga löven är jag lite sugen på, har dem i min trädgårdsbutik
kramkram Malin

"M" sa...

Vilka fina blommor....

Vita ljuva tankar sa...

Vitt och limegrönt är så snygg kombination när det gäller blommor. Krysantemumen gör det hela tuffare som du säger. Löven var ju jättesöta, de var säkert menade till dig fast de satt på mannens present ;-)

Kram