måndag 22 september 2008

Grålila höst...






Den nedersta lilla kudden köpte jag i lördags på en
av mina absoluta favoritaffärer Indiska. Skulle tycka
det var bra tråkigt om den kedjan inte fanns.Gardinen,
täcket och kuddarna längre upp kommer förståss med
därifrån. Har svårt att gå in i en Indiska-butik utan att
köpa nåt.Får helt enkelt ibland bestämma att idag ska
jag inte gå in där. I höst har de dessutom mycket i lila
det gör förståss mig extra glad.Och så har de en massa
fina "silvriga"metallkrukor och lyktor och lampor som
är så fina. Så till nåt mindre ytligt...
Lägger in en länk här till Vattenfall som har
ett samarbete med Childhood där de ger 20:- för varje
blogg som länkar, så gör det du med!
Ha en bra måndag allihopa!

5 kommentarer:

Elisa Day sa...

oj oj oj så mycket fint du visar igen! Gardinernar, kudden ja allt. Lila och grått är så fint. Indiska är min favorit affär också. Som tur(?) är så ligger den närmaste Indiska 90km bort... ;) Fast jag hittar dit ofta nog iaf. Jag hoppas dom ska öppna en i Haparanda då är det bara 40km dit! :D Dina bilder får mig alltid att börja ordna upp här hemma. Jag skulle behöva byta gardiner. Har ett par lila! gardiner från Indiska som jag brukar ha i vardagsrummet. Kram

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad tjusigt. Måste säga att det var länge sedan jag var på Indiska. Och där är ju så MYCKET att se så helst vill jag gå där helt ensam och i lugn o ro. Det har jag tyvärr lite svårt för för tillfället. Men snart så.

Ha en skön vecka!

Kram Jenny

Ofelias Hus sa...

Så fina färger...
Höstlöven och lotuslyktorna i förra inlägget var så vackra tillsammans, hösten bjuder verkligen på färger i alla varma nyanser...
Kram
Anette

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jag håller med. Utan indiska skulle det bli lite tomt hemma hos mig. Älskar deras heminredning även om jag nu mest köper ljuslyktor och stakar!

Kram Annica

Viola sa...

Hejsan, härliga färger ihop nu under hösten, här är en stor fan av Indiska, finns åtskilligt både av textilier, möbler och porslin, handlar även mycket av det som hänger på min kropp, ha en bra dag, kram VIOLA