tisdag 30 september 2008

Fångad i en glasklocka...




Hon ser nästan ut som hon är fångad uti den här glasklockan
den lilla madonnan, fast man kan ju se det som ett skydd
med.Den lilla kronan i metall fann jag på Lolodi en mysig liten
blomsteraffär i Birkastan. I dag hade vi frost på taken här i
huvudstaden och det har blivit mycket kallare men det sägs
ska bli regn, usch och fy säger jag, vill inte! Låt oss få njuta av
den härliga hösten med sol och färgglada löv ett tag till i stället.
Ha en skön septemberdag allihopa för i morgon är det Oktober.

14 kommentarer:

Ofelias Hus sa...

Det ser nästan ut som om hon står fastfrusen i en isklocka, häftigt..

Jag gillar verkligen din spegel i ditt sovrum i förra inlägget, sååå
vacker!
Tack för ditt tips om annonsbild hos mig, jag velar forfarande men i em så måste jag bestämma mig...
Kram
Anette

Elisa Day sa...

Det ser så fridfullt ut där hon står. Jag har 3 likadana hyllor som den hon står på men mina är bruna med svarta konsoller och en är vit. Roligt att du tyckte om mina ullfigurer, jag är inte nöjd med dom. Lägger ut dom som ren terapi! :D Jag tänker att jag gör dom och så blir det som det blir, jag lär mig allt eftersom. Har inte tovat så mycket. Fast några tomtar till julmarknaden har jag inte gjort som jag skulle... Hoppas du får en bra dag! Kram

Levindas Värld sa...

Fin hylla och många fina saker du har dekorerat med :)

Ne Valbo ligger inte vid Kungsberget, det är några mil emellan.

Har du varit i Kungsberget och åkt skidor?

kramis!

Levindas Värld sa...

Hej!

Va roligt att du gillar halsbandet :)

Aha så du har bekanta i Kungsberget, va skoj!

Kungsberget ligger ca 20 minuter (nån mil) från Sandviken och från Valbo till Sandviken är det ca 1,5 mil. Kanske du fick lite hum om läget *fniss*

Kram

Viola sa...

HEJSAN KATTA, EN SÅ FIN HYLLA MED VACKRA SAKER, KORSET, VILL HA! HÄR ÄR DET GRÅTT MEN VARMT, EN RIKTIG HÖSTDAG, JA NU KOMMER JU DEN DÄR TIDEN NÄR JAG VILL GÅ I IDE, DU VET, MIN RÄDDNING ÄR NU ATT JAG ÅKER NER TILL SPANIEN NÅGRA DAGAR I SLUTET AV OKTOBER, DET HÅLLER MIG UPPE, DÅ HAR JAG NÅGOT ATT LÄNGTA TILL OCH FÅR MIN DOS AV LJUS OCH VÄRME, HA EN BRA DAG, KRAM VIOLAN

Vita ljuva tankar sa...

Hon ser så vacker och fridfull ut där hon står.
Men fy vad hemskt, frost redan?!
Här har det spöregnat idag och imorgon ska det fortsätta. Barnen i skolan har friluftsdag, men jag är ledig........

Kram Linda

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Katta!

Här i östergötland fick vi oss en liten skur idag...:(

Vad söt hon är där hon står i glasklockan:)

Kram Annica

trollmor sa...

I morse var det -4 gr här. Det känns inte skönt. Vad vackert du har på hyllan. Har själv liknande ljusstakar i tenn i något skåp.
Nu ska jag gå och sova har varit så otroligt trött ikväll.
Kramis ewa

Glitter och Marsipan sa...

Halloj katta.
Vad fint det ser ut med madonnan i glasklockan.Ja,hela hyllan var snygg,och den lilla kronan gillade jag.
Nu är det dags för första dagisförkylningen här,maken är hemma för tillfället.Vilket pusslande,och vad bra man hade det som mammaledig.
Må så gott
kram Anette

Vita-hjärtan sa...

Jag har kikat runt lite på din blogg nu och ååå vad fin den är!

Hoppas du får en bra dag/Evelina

Saga Rosanna sa...

Regn det blev och
oktober det blev...

Men det är iaf ganska mysigt på kvällarna nu när det börjar bli mörkt och ruggigt, man kan äntligen ha levande ljus igen :)

Har med en glasklocka (dock inte frostig) men jag tycker det är lite klurigt att hitta det rätta att ha i... Din dam passar fint hos dej!

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Jättesött med den lilla madonnan i glasklockan. Korset från House Doctor är så vackert :)
Kram / Therese

Karin sa...

Hej Katta!

Men vilka inlägg jag har missat. Tyckte jag var här nyss. Jag älskar din rockiga lampa, ja alla andra saker också!

Ha en riktigt skön höstvecka nu. Idag verkar vädret helt ok.

Många kramar
Karin

Dicksonska våningen sa...

Tack för hjälpen med fåtöljöverdraget! Ska prova!
Jag gillar den rock-romantiska lampan. Det kryper in mer svart i inredningen numera. Är nästan lite inne på att måla en byrå svart. Men ett matbord ska i alla fall bli svartbetsat.
Kramar Annika