måndag 1 september 2008

Flasksamling...




Jag är egentligen ingen samlare av flaskor, men det här är väl
egentligen en samling ändå.Fick dem av min pappa på det
pastelliga 80-talet han hade fyndat dem på rea och de stora
flaskorna kostade 3kr och 44öre på den rean.En av dem hade
faktiskt prislappen kvar tills nyligen då några av dem stått
oanvända på landet tills i sommar.Den härligt höströda
snitt-hortensian i tennkannan är egentligen till min älskling
som fyller år på onsdag men han får tjuvstarta med den lilla
blomman idag tills de riktiga presenterna kommer.
Ha en trevlig vecka allihopa!

14 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Halloj!

Du de där flaskorna föll mig riktigt i smaken! De skulle göra sig riktigt bra i mitt skafferi:)

Kram
Annica

Viola sa...

Hejsan, vilka härliga pastelliga flaskor, och du den härliga hortensian är han väl värd förstår jag, ha en bra kväll, kramis VIOLAN

Glitter & Marsipan sa...

Å,vilka ljuvliga flaskor,jag gillar pastellfärgen på dom.
Det var en läcker färg på Hortensian,och ditt ståltrådshjärta är så snyggt.
Det där med pippin var nog inte så alvarligt menat av maken.Han tycker väl bara om att retas när han tycker jag köper tokiga saker.
Men det tar jag,det var ett dunderfynd tycker jag.
Hur gick det på simskolan?
kram Anette

Mamma C sa...

Ja dom var verkligen snygga med sina pastelliga färger.
Kram Mamma C

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka härliga flaskor. Vilken tur att de blivit kvar. Ibland ska man nog inte ha för bråttom att göra sig av med saker, *s*.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

milly Garden sa...

Fina flaskor! kul med olika pastelliga färger...har inte sett sånna förr! Gillar att ställa flaskor med som dekoration.särskilt sånna med porslinskork på.

Ha en bra vecka!
Kram Marina

Tjohalias blogg om inredning sa...

Vilken fin flasksamling du har! Kram Sandra

Glitter & Marsipan sa...

Nej men förlåt.Jag blandade ihop det lite.Förstår inte vad som hände igår.
Sa tom till maken att vi hade ett inlanerat möte igår,så han tog ledigt på eftermiddagen,och så var det på torsdag.Ja,ja,en del dagar skulle man bara gå och lägga sig igen.
kram Anette

Gårdsromantik sa...

Vilka läckra flaskor - jag trodde du hade fyllt dem med färgat vatten.

Kram Maud

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Vilka härliga flaskor, trodde först att de var något i dem som var färgat, men de är alltså gjorde i de härliga pastellerna! Snyggt:) Ha det fint

Karin sa...

Hej Katta!
Dina bilder är så fina, har suttit och beundrat dina inlägg nu en stund.
Kram på dig!
Karin

Susanne sa...

Vilka bubbliga och härliga flaskor! Man blir glad av dom. Man ska hem ibland till släkten och rota i gömmorna. Det ligger mycket fint där.
Ha det så gott!
Kram.
//Susanne

Viola sa...

Har något åt dig, puss och kram, VIola

trollmor sa...

Vilka läckerflaskor. Det är fint med pasteller.
Ha en bra kväll
kramis ewa