torsdag 25 september 2008

Dagens sopfynd...




Tog mig en titt som sig bör när jag passerade vårt
grovsoprum i dag igen. Där fann jag denna fina lilla
hylla som var helt fin och ren och bara väntade på
att en mamma till en liten prinsessa skulle komma
och plocka upp den till nåt andvändbart. Kanske nåt
att förvara kronor och tiaror för den lilla sessan eller så
är den ju bra om man ska leka konditori eller affär tex.
Inte så stor plats tar den heller men rymmer ändå en
hel del som ni ser,ja vad ska man säga annat än att jag
har så himmla bra grannar, jag är glad över dem.Tack.
Ha en bra dag!

15 kommentarer:

Vita ljuva tankar sa...

Så sött! Det blir ju nästan som ett litet tittskåp...och så mammas alla fina bakelser :-)
Jag har sagt det förr: er grovsop är ju en guldgruva!

Kram

Marie-Louise sa...

Tack för att du visar lite mer av dina tovade saker, jag har ju frågat dig förut om de tovade hjärtanen så jag antar att även de här godsakerna är av din egen design. Mmmm... jag gillar dem!!!
Marie-Louise

Mamma C sa...

Ja du har verkligen toppen grannar som rensar hemma hos sig stup i kvarten. Den fina hyllan fungerar som sagt till mycket.
Kram Mamma C

Lilla huset på prärien sa...

Perfekt med återanvändning! Så fint det blev med alla de där bakelserna i - vad duktig du är!

Kram Jenny

mormorelsie... sa...

Tack för kommentaren,du har en väldigt trevlig blogg själv,har varit o kikat hos dig flera gånger.
ha det gott
ninni

trollmor sa...

Du måste ju ha en guldgruva till soprum. Du hittar både det ena och det andra.Vilka underbara tovade saker du visar.
Kram ewa

Viola sa...

HALLÅ KATTA, JÖSSES VAD DU HITTAR JÄMT, DU GÖR JU RENA KAPEN, EN SÅ RAR HYLLA, GROVSOPRUM KAN VARA RENA SKATTKISTA, JAG VET, HA DET BRA TILL HELGEN, KRAMAR FRÅN VIOLAN

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Alltså erat soprum.... Borde ju stå "Skattkammare" eller nåt. Hyllan är ju jättefin!!!! //Linda!

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Så fin hyllen ble! Toppen å oppbevare tiaraer og andre prinsesseting i :-)

Jeg falt helt for puten fra indiska som du viser i et tidligere innlegg. Er nok litt som deg, for jeg klarer heller ikke å gå tomhendt ut fra en indiska butikk :-)

Ridehallen er i ferd med å ta form nå, men det gjenstår mye innvendig arbeide enda. Kommer nok å ta hele høsten før den blir klar til bruk, men vi regner med at den kan brukes før snøen kommer... Selv er jeg mest glad i å ri ute, men jeg kommer sikkert til å bruke den litt i vinter hvis det er snøstorm eller noe :-)

Ha en fin fredag i morgen!
Klem fra Britt :-)

Kathys Home sa...

Så kul, å så fint för tösabiten. Själv var jag på kommunens seconhand igår och fann 2 st jättefina silverfat för Endast 10:-/st ...rena rama rånet tycker jag men jag var glad för det..hahaha
Ha en skön helg// kram kat

Inredningsbloggar sa...

Hyllan var fin men dina tovade
tårtor och morötter, oj vad fina...
Visste inte att du hade gjort dem själv, vad duktig du är!
Dem får du gärna visa mer av...

Kram och ha en bra fradagskväll,
Anette

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Vilket sopfynd...önskar att jag hade ett soprum att länsa också :P
Jättesöta tovade bakelser!

Trevlig helg
Kram / Therese

Saga Rosanna sa...

Åhå, undrar om det finns något grovsuprum i närheten dit jag ska flytta ;) ..finns inte där jag bor nu iaf!

Mycket gulliga tovade små bakelser!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad härligt! Där gör sig ju både prinsesskronor och prinsessbakelser perfekt!

Kul att kunna ta tillvara saker som andra gjort sig av med!

Kram Annica

LillaFlisan sa...

Men vilket grovsoprum ni har i ditt hus!
Värsta guldgruvan!
Du är verkligen talangfull, vilka små bakelser!!!

trevlig helg!
Flisan