tisdag 9 september 2008

Blyertsprinsessa...





Ni som följer min blogg vet väl vid det här laget att
jag är barnsligt förtjust i charmiga barnteckningar.
Så här kommer en till i all enkelhet i blyerts.
Rostiga Kattan har åkt på en riktig dunder förkylning
så det har varit några riktigt jobbiga dagar här och än
är det inte över. Har inte riktigt orkat med bloggen men
tar lite i taget.Svårt att låta bli att göra inlägg ändå.
Avslutar med att bjuda på ett fat med vitaminer,
ha en härlig vecka ni som orkar med det. Kram.
P.S. Ta er gärna en titt på you tube filmen
"talande get?" jag lagt in i högerspalten :D
glöm inte att ha på ljudet bara D:S:

13 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men så trist att du åkte på kattsnuva!! Krya på dig!!!

Måste säga att teckningen är UNDERBAR!!!! Jag är oxå så förtjust i barnteckningar ( andra teckningar oxå förstås). Min systerdotter ritade en fantastisk huvudfoting i lördags...

Kram Annica

Mamma C sa...

Vilken vacker teckning.
Kram Mamma C

Viola sa...

HEJ KATTA TRÅKIGT ATT HÖRA ATT DU EJ ÄR FRISKER, KAN NOG BEHÖVAS VITAMINER NU NÄR ALLA ÄR FÖRKYLDA OMKRING EN, FRAMFÖRALLT I SKOLAN. VISST ÄR BARNTECKNINGAR LJUVLIGA, DET ÄR JU MIN PASSION SOM BILDLÄRARE JUST ATT FÅ JOBBA MED UNGARNAS KREATIVA SKAPANDE. KRYA NU PÅ DIG SÅ HÖRS VI SNART IGEN, DIN BLOGGIS VIOLA

Leva som jag sa...

Åh vilken fin en teckning!! Krya på dig så mycket
kramkram M

Susanne sa...

Men din stackare! Här är det lite rossligt och snorigt också. Gubben har bihåleinflammation och mår uselt. Man får försöka släpa sig runt och ta dag för dag. Krya på dig.
Teckningen är helt underbar. Bästa vitaminerna det! :-)
Kram.
//Susanne

Lottaspace sa...

Härlig teckning!
Krya på dig, vi har det också förkylt här hemma..

Kram,Lotta

Moi Mizty sa...

Hej Katta

Kärt är barns teckningar. Min sons första blyertsskapelse bär jag med stolt kärleksförklaring till honom numera som tatuering.

Kärt barn brukar även ha många namn som våra serviser, men hursom gillar jag blomstermotivet.

Kram Mizty

Vita ljuva tankar sa...

Vad är charmigare än barnteckningar? Jag hade föräldramöte igår och mina 1:or hade fått måla av sina föräldrar och sedan fick föräldrarna leta efter sig...blev rätt kul ;-)

Tråkigt att du inte är kry. Hoppas att du inte fått samma bacill som min man. Han är inne på vecka 2. Fatta hur jag har det!!;-)

Kram

Levindas Värld sa...

Nämen vilken söt teckning, supercharmig :)

Hoppas du kryar på dig snart.

Ja jag trivs faktikst väldigt bra i min lägenhet och vardagsrummet är rummet jag gillar allra mest :)

Kram!

Glitter & Marsipan sa...

Vilken liten söting!
Jobbigt med en riktig dunderförkylning.Det går mycket förkylningar här också,men vi har klarat oss.Avslutar inskolningen på dagis i morgon,och ska börja jobba nästa vecka,och då är man ju rädd att åka på något.
kram anette

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken härlig teckning du hade. Mina barn har alltid bara ritat med blyerts och jag tycker det är så fint. Vi kan ta varnandra i hand då för här är det halsont och snuva som gäller.

Kram Ullis

Aalerud Stall sa...

Hei Katta!

Vet du, jeg er også syk så vi får trøste hverandre! Flotte tegninger, de må du ta godt vare på. Jeg har flere kasser med barnetegninger i kjelleren, både fra døtrene og meg selv, gøy å ha :-)

Tusen takk for gullkortet! Det satte jeg stor pris på! Fint at det skal gis til en ny blogg også, skal ordne det så fort jeg er frisk igjen.

God bedring fra meg til deg!
Klem fra Britt :-)

lottens vita och gröna sa...

nämen har rostkatta kroknat, hoppas att det snart går över! kommer inte ihåg om jag skrivit, antar din utmaning, kommer framöver! ohhhh vackrare konstverk får man ju leta efter, så charmigt!
varmkram lotten