torsdag 4 september 2008

Blandad kompott en torsdagskväll...


En liten nysilverkorg med blommor jag tovat
korgen fann jag på Linneagården i sommras.
Där hittade jag även den här söta plåtburken som hde presis
samma stil som en gammal bricka jag ärvt av min mormor och
morfar och som jag tyckt mycket om ända sen jag var liten.
Färgen var en annan men det gör inget.

Fick ett guldkort av Anette med bloggen Glitter och marsipan!
Det skall man ge vidare till fyra bloggar som följer ens blogg och
till en ny! Jag väljer att ge det vidare till:
Rosa hemmet
Trollmor
Aaleruds stall
Änglahem

Sen väljer jag som nykomling för mej:
Lilla Flisans hus
Och en stor kram till Glitter-Anette!
I morgon kommer jag att svara på en utmaning jag fått
från Annicas blogg Galen i inredning.
Ha en bra torsdagskväll allihopa!

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Jättesöt bricka och burk. Grattis till ditt guldkort som du fått.
Kram Mamma C

trollmor sa...

Tack vännen. Det värmde verkligen mitt hjärta.
Det känns lite som jag behöver ganska mycke peppning just nu.
Många varma kramar
ewa

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vilka härliga blommor du tovat! När det var marknad här i krokarna tänkte jag på dig när jag såg att det fanns en kvinna som sålde tovat:)

Kul att du antar min utmaning!

Kram Annica

PS. Jättesöt burk!

LillaFlisan sa...

Men det är inte klokt, jag var just inne hos dig och såg mitt bloggnamn!!!
Och nu när jag kom tillbaka så har du skrivit till mig! Samtidigt!!!
TACK, TACK, TACK!!!! Jag blir sååå glad!
Jag som nyss har upptäckt din underbara blogg!
Massor med tacksamma kramar från Flisan
P.s. jättevackra bilder!

Viola sa...

Hej igen, härlig bricka och burk, så rara ihop, har aldrig sett den förut och jag jagar ju burkar hela tiden till butiken, ljuvliga blommor som vanligt och din lilla rara visikortsfat var ju så vackert, är jätteförtjust i dessa. Ha en bra kväll, kramis VIOLA och så klart GRATTIS

Änglahem sa...

GRATTIS Katta!!!
Så glad jag blir att du tänkte på mig....jag som knappt varit synlig här i bloggvärlden de senaste månaderna känns det som....Men TACK gulliga ulliga du!! Ullig= tovigt, försökte vara lustig....är nog läggdags för mig nu känns det som.....zzzzzzzzz!
Men vilka fina blommor du tovat!! Jag fattar absolut ingenting av det här med tovningen...mycket imponerad är jag av dina fina verk!

Nu måste jag nog försöka komma isäng...såg blixten här nyss med och då blir jag ju lite nervös med anledning av datorn....Vill ju inte bli utan den igen!! Regnet har stått här som spön i backen ikväll...himlen öppnade sig....nu ger jag mig - Det är höst nu!

Sov Gott!!! goa vännen!!
Kramaar, Ulrika

Susanne sa...

Nu blir jag riktigt imponerad här! Vilka vackra blommor som du har tovat. Har fått lite lust med att jobba med händerna plötsligt och inte bara då spik och måleri utan att sticka och sy! Jag som alltid avskytt det men nu ser du är det små enkla projekt på g. Ha en kanonhelg!
Kram.
//Susanne

Lottaspace sa...

Tusen tack för skyddsängeln jag fick av dig! Blev jätteglad!
Ha en skön helg!

Kram,Lotta