fredag 15 augusti 2008

Tunna tyger...





Tusen tack till er alla för alla peppande kommentarer!!!
Jag blir ju så glad och tacksam.
Visar lite somriga textilier, det är väl snart dax att lägga
undan dem för hösten nu så man får ta fram lite varmt
i höstiga toner.Men ett litet tag till hänger de med.
Fick en smärre kreativ attack igår och satte mig ner
och målade bla akvarell, har inte gjort det på evigheter.
Fick en sån otrolig inspiration sen jag sett bilder inne
hos Elisa Day i går. Hon visar bilder från en illustratör
som heter Miss tigri makalöst inspirerande vackra bilder.
Så var det helg igen. Sista helgen på sommarlovet för oss.
På torsdag börjar skolan igen, Al börjar i trean och Em
börjar sista året på dagis. Rätt skönt när de är så stora
saker blir lite lättare då tycker jag.Ha nu en riktigt
trevlig helg allihopa!

10 kommentarer:

Viola sa...

Hejsan, ljuvliga tyger du visar. Visst känner man att man är inne i vanliga lunken igen, med blandade känslor. Härligt att måla med akvarell, gör det emellanåt. Ha en riktigt skön helg, kramar Viola

trollmor sa...

Vilka vackra tyger ! Är själv lite tyggalen. Ser jag ett tyg som är vackert kan jag köpa ett par meter.
Borde inte det för jag börjar ha ganska mycke tyger nu.
Det låter mysigt med att måla akvarell ,prövade det i skolan men jag är nog ingen hejare på det skulle jag tro.
Ha en bra dag
kram ewa

Tidsmästarinnan sa...

ååå, vad väskan var fin... så fina detaljer!
Ett riktigt smycke i tyg :-)

Akvarell! Det skulle jag vilja testa också, fast jag tror det är rätt svårt, va?

Min stora tös börjar också sista året på dagis nu, kan inte fatta att det har gått så fort... (nu låter jag som en gammal mormor!)

Stor kram och ha en fin helg!
Susanne

Elisa Day sa...

Vilka härliga tyger! Vilken vacker väska! Är på jakt efter en indisk inspirerad tygväska. Har inte hittat den ännu. Har hittat tyg till min ganesha gardin, men jag skulle behöva låna en symaskin... Roligt att du blev så inspirerad av bilderna! Jag har en av dom som skrivbords underlägg på datorn. Hoppas du får en härlig helg! Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Stort grattis till dina awarder!

Superhärliga tyger:)

Kram Annica

Vit spets sa...

Gokväll i stugan!
Va ljuvliga tyger du visar - gillar väskan skarpt!!! Visst är det roligt när man får inspiration så att man måste vara kreativ själv...skulle va kul att se dina konstverk oxå :) njut nu av sista sommarlovshelgen...vi har lov till den 25:e...
Kramis
//Siv

Glitter & Marsipan sa...

Ja,det är faktiskt snart dax att plocka fram höstkläder,men jag kör på sommar än så länge.
Du måste visa akvareller som du målar på bloggen.
Börjar din minsta sista året på dagis,min lilla börjar första.Det känns lite tufft,hur ska det gå,men et går säkert bra.
trevlig helg kram Anetted

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbara tyger. Skoj att få byta till lite annat så här på höstkanten. Du har något inne hos mig.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Susanne sa...

Trots att jag är helt värdelös på att sy älskar jag tyger. Den typen av väskor tillhör absolut favoriterna. Är ingen lädertyp när det gäller väskor.
Ja här kör skolan igång på onsdag. Blir nog en hel del läxläsande i år. Både för mig och de två stora. Väntar på dagisplats alt dagmamma till 2 åringen. Lilleman får vara hemma med mig ett tag till men tjejen behöver få några timmar i veckan.
Ha det fint i helgen.
Kram
//Susanne

Mamma C sa...

Vackra fina tyger du visade. Väskan var jättesnygg.
Kram mamma C