tisdag 19 augusti 2008

Shabby not so chic...





På semestern rotade jag fram den här gamla hyllan
på vår släktgård i norr. När jag var liten hade vi den i
vår sommarstuga där vi inte hade rinnande vatten
inomhus utan en kanna med vatten och en liten tvätt-
balja sen hängde handukarna på den här. När jag nu
hittade den var den inte i så fin form man kanske skulle
kalla den "shabby but not chic". Men efter en rejäl
skrubbning tyckte jag den kunde passa i mitt lilla
hippi-junkestyle hem. Jag erkänner att den gör mej
nog lite sentimental till och med. Gillar den turkosa
färgen som sticker fram och tänker låte de gamla
spikarna sitta kvar där de sitter.
Ha det bra!

23 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Katta min vän:)

Den hyllan är såååå underbart fin! Och vad härligt med alla minnen som finns med den:)

Stor kram
Annica

trollmor sa...

Vad fin den är !! sedan är det alltid mycke roligare med saker som man vet dess historia.
Kram ewa

Living by Milla sa...

Jag tror jag dånar..det var länge sen jag såg en sån tokfin hylla! Den är såååå charmig och helt ljuvlig och till råga på allt är det ett barndomsminne. Kan det bli bättre?!;)

Kram, lyckliga du!
Camilla

LillaFlisan sa...

Ha, ha, ha!!!!
Jag lydde ditt råd och gick in på youtube, sökte på dramatic cat, såå söt. Men Dramatic lemur!!!!!!
Min favvo, helt underbar, han ser ut lite som en sphynx faktiskt!
(Vill du se fantastiska sphynxkattungar så kolla in www.elitecats.se och kolla på länken kattungar! Så söööta små aliens.)
Nu måste jag visa dottern lemuren!
Ha det så bra och kram från Flisan

Elisa Day sa...

Vilken vacker hylla! Fint med färgen som kommer fram. På tal om färger, vad fin din nya lila bakgrundsfärg är. Saknade dagens katta på din blogg. Du får kika in på min för att se dagen katta för mig ;)

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Vilken söt hylla. Att den sen har med sej minnen och nostalgi gör ju den väl värd en plats i ditt hem! //Linda

Elisa Day sa...

Förlåt jag har dåligt minne, har varit en jobbig dag. Du har ju redan sett Nimbus i båten! :D Vilka filmer det var på you tube! Jo jag tycker den är jättefin den lila färgen, tycker om lila. Jag har läst webdesign en gång i tiden, så jag borde kunna lite mer, men jag har hönsminne... Kram

Levindas Värld sa...

Verkligen en urcharmig och fin hylla du har hittat! Jag skulle också låta den vara precis som den är :)

Kramis!

Susanne sa...

den är inte bara shabby den är underbar. Härlig hylla som verkligen har gjort nytta. Turkos tycker jag är en ljuvlig färg. Hittade ett bord här i trakten i en antikaffär. Avskaft vackert vitt/turkos. Ett rejält stort matbord som hade en rejäl prislapp också. För rejäl för mig. Du har så fint hemma.
Kram
//Susanne

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken fin hylla du hittade. Blev ju så fin som den är. Kul med saker som man har minnen till.
Kram Ullis

Viola sa...

Hejsan, hyllan är nu helt ljuvlig precis som den är. Du skämmer bort oss med så vackra bilder. Ha en bra dag, kramar VIola

Richiesliv DÅ och NU sa...

Vill ha saker §:-))

Hela och den hela gruppen vill jag ha med! hmmmm... jag är bara avundis §:-(

kram på dig,
//chie

Mer av allt sa...

Vilken charmigt sliten hylla! Dessutom är det kul med barnsdomsminnen till. Jag tror att jag sagt det förr men minnet är inte som förr... Jag gillar ditt bloggnamn jättemycket. Två fina saker i ett.

Ha det bra!

Dicksonska våningen sa...

Den hyllan var verkligen CHIC! Underbar! Perfekt slitning på den ju :)
Kram Annika

Lottaspace sa...

Den var ju jättefin den hyllan och vilken charmig historia sen!

Du har någonting att hämta hos mig!

kram,Lotta

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhh så fin hylla, det är nåt speciellt när man har ett minne till en sak som ditt! den hörnan du har är underbar!

yes, min spegel hänger i trädgården på rostning, det går sådär...konstigt det där när man vill att det ska rosta nääääää då ska det hålla som värsta audin, jag som trodde detta var en rutten skoda....
ha det gott vännen! varmkram lotten

Mamma C sa...

Det gör du rätt i att låta den vara som den är. Förstår om du blir nostalgisk. Den passar jättebra där på väggen.
Kram Mamma C

Levindas Värld sa...

Hej!

Jasså så det är en tålig och bra blomma jg har valt, sicken tur! För jag hade ingen aning om hur den var att sköta, men jag brukar tänka som så att ju grövre blomman och bladen är desto tåligare och ju tunnare destå svårare att hålla vid liv...haha!!

Tidsmästarinnan sa...

hej Katta,

den hyllan faller man ju pladask för alltså... helt ljuvlig!!

Och så fint den passade där.

Kika in på min blogg, jag har en sak åt dig där!

Kram!
Susanne

Mimmi sa...

Hejsan!
Varifrån kommer de uuuuunderbara tovade sakerna i din högra kolumn ifrån? Jag blev störtförtjust i dom!!! Vill gärna börja filta/tova själv men tiden räcker ju inte till. Jättefina bilder i din blogg, jag har tittat in för första gången i dag och kommer igen!
Hälsningar Marie-Louise

Rosa Hemmet sa...

Åh hyllan var ju verkligen perfekt som den var, blev lite rädd att du skulle måla om den när jag såg rubriken, men nu kan jag andas ut! ;) Ha det fint

Morse farm sa...

Hejsan!

Vilken underbar hylla och vad fint du gjorde.
Så roligt med alla minnen runt den.
Vilken härlig blogg du har och vad fina saker du har gjort.
Ha en bra dag!
Kram från andra sidan plurret.

mormorelsie... sa...

Vilken otroligt vacker hylla du har hittat.jätte snygg som den är.
ha det gott
ninni