söndag 24 augusti 2008

Rostigt hjärta och höst...





I dag har det varit en sån där varm solig höstdag som man
inte kan annat än njuta av.Men kvällarna har blivit riktigt
kyliga nu. Fick det här rostiga hjärtat av minn granne T
i dag. Hon hade förståss fyndat i grovsoprummet igen och jag
blev förståss jätteglad. Tack igen T. Vilken tur att det finns
andra grannar som inte förstår sig på det där med rost.
Den nedersta bilden här tog jag sist på Ulriksdal, fatet är av
storek större så hos mej skulle det inte riktigt få plats, men
jag tycker det är så fint med taklökar när färgerna är från grönt
till mörkrött på dem. Skulle gärna ha ett sånt stort fat själv.
Önskar er alla en trevlig kommande vecka.

11 kommentarer:

Viola sa...

Hejsan du är otrolig, en riktig estet. Du får alltid till en tråd i ditt inlägg med otroliga färger. Vilka underbara höstbilder, tack snälla för den upplevelse. Här har det varit en intensiv helg, men en helg jag alltid kommer att minnas med glädje. Här är nu en ganska sliten Viola, men så glad och lycklig, kramar till dig från mig.

Living by Milla sa...

Underbart hjärta du fick, tur att grannen hittade det.

Fatet är helt fantastikt..sååå vackert!

Önskar dig detsamma!
kram Camilla

Ullis/Leva på landet sa...

Så härliga bilder. Gillar också hjärtat. Vilen granne du har som hittar så bra saker. Funderar på att göra ett hjärta med nypon på, få se om det blir någon kväll i veckan, beror ju på vädret.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Leamarlené sa...

Å vad fina hjärtan. :) Marlene

Mamma C sa...

Vilken gullig granne du har som tänker på dig när det är checking i grovsoprummet. Ett jättefint hjärta var det.
Kram Mamma C

Levindas Värld sa...

Men herregud vad du fyndar i soprummet, helt otroligt vilka fina ting dina grannar slänger :)

Supersött hjärta!

Glitter & Marsipan sa...

Hallojsan Katta.
Vilket fat du har fotat,skulle också kunna tänka mej det.
Så fina höstbilder du tagit,rosthjärtat var ju kanon.Vad bra med en granne som kommr med små favoritsaker.
Ha en bra vecka
kram Anette

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Flotte høstbilder du viser i dag! Men det er litt sommer enda, føler jeg... holder fast på sommeren hele august, september kommer snart med høst :-)

Kavringen ja, det er en litt sånn rar holme midt i en innsjø hi,hi... Det finnes mange holmer i Næra (som innsjøen heter), men de fleste har mye mer vegetasjon enn denne.

Ønsker deg en riktig fin uke!
Klem fra Britt :-)

Susanne sa...

Va fint! Ja grovsoprum är en sann källa till fynd. :-) Grannbonden här hemma har rensat sin lada och slängt massor enligt mig intressanta pryttlar. Ska slå en lov nu innan jag går in i duschen. Kanske man kan hjälpa honom rensa bort lite. ;-)
Ha en fin måndag.
Kram
//Susanne
Ps hade du bott närmare hade du fått en kattunge av mig. ;-) Ds

Karin sa...

Hej Katta!
Hoppas allt är bra med dig. Dina bilder är verkligen fina, och vilket snäll granne. Såna får man vara rädd om. Jag gillar hösten, skönt att mysa och äta goda grönsaker och frukt.
Ska kika igenom dina inlägg nu, och vi ses snart igen!
Kramar
Karin

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken härlig granne du har!

Som alltid lyckas du få till jättevackra och finstämda bilder!

Stor kram,
Annica