söndag 10 augusti 2008

Rostigt ägg till frukost...

Tog en tripp till Ulriksdal i går igen,regnet hade
dragit sin kos. Så till frukost idag fick jag ett
rostigt ägg av sambon, sånt gör mej glad!
Flugtrumpeten och den lilla köttätande växten
är sonen Al:s stolta inköp, de köpte han för sina egna
sparade slantar. Flugtrumpeten var det dessutom
halva reapriset på.Bra köp tycker jag som är toktrött
på alla leksaker som mest skräpar.
En stenhård man i spenaten.

Härligt bullig solros.
(hur många sorter finns det egentligen?)

Nån slags "bur" av armeringsjärn.

Och så den här platsen framför majsfältet.
En sån sänggunga skulle jag vilja ha i en trädgård,
för dagen hade madrassen och kuddarna tagits bort
med tanke på det tidigare regnet förståss.
En rostig vacker stol och en sån där vacker
fransk candelaber skulle jag gärna vilja ha.

Rostigt vilsamt soffhörn.

Vackert blombord.

På en blogg med förkärlek till lila måste ju inlägget
avslutas med en vacker lila blomma.
Ha en bra söndag allihopa.

13 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint det verkar vara på Ulriksdal. Har faktiskt inte varit där. Nu är vi hemma igen och det är så skönt att sova i sin egen säng. Så mycket härliga bilder du har tagit.

Kramar Ullis

Mamma C sa...

Man blir helt mållös av allt vackert du visar. Vem skulle inte vilja ha en sådandär hängandesäng i sin trädgård.
Kram mamma c

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh Ulriksdal verkar ju vara hur vackert som helst men ögongodis åt alla väderstreck!

Den där sängen...DEN gillar jag!!
Skulle jag vilja hänga upp här med en gång:)

Kram Annica

Gårdsromantik sa...

Men nu blev jag ju sådär hagalen igen. Brukar bli det hos dig.

Allt vill jag ju ha - speciellt kandelabern och det där vita blombordet.
Men vi skall ju till att flytta så jag får bhärska mig tills vi är på nya stället.

Kram Maud

Hemma hos lilla mig sa...

Åhhh, vad mycket vackert du visar.
Ulriksdal är ju så fint.
Man blir ju hagalen.
Kram

Viola sa...

Hejsa, du måste ha en av de vackraste bloggarna. Jag bara njuter av alla dina helt underbara bilder, tack, Viola

Susanne sa...

Underbara bilder. Jag är heltokig i solrosor. Sår nya varje år. Nästa sommar vill jag ha ett stort land med olika sorter.
Vilken helhäftig hängsäng. En sån ska jag önska mig av gubben till vår altan ;-)
Kram
//Susanne

Elisa Day sa...

Många vacka bilder igen. Skulle gärna ha den där rostiga stolen. Och solrosen är jätteläcker. Odlar solrosor på stugan, men en hare har ätit upp knopparna! Så få se om det blir några solrosor i år. För mig är det just nu perfekt att ha en lägenhet och en stuga där jag kan odla lite av varje. Kram

Grindelunda sa...

Oj ...vackta bilder från Ulriksdal igen. Blir ännu mer sugen. Måste försöka ta mig dit någon gång.

Min westernsyrra är Carina, tillika min Elvispolare :)

Nu ska jag göra en smarrig paj och trycka i mig på söndagkvällen. Det gäller att ladda för morgondagens arbete.
Härligt frukostägg förresten :)

Kram Gilla

Karin sa...

Hej Katta!
Nu blir jag verkligen sugen på att åka dit efter alla fina bilder du visar.
Ha en bra vecka du också!
Många kramar
Karin

Glitter & Marsipan sa...

Hej igen.Vem vill inte ha ett rostigt ägg till frukost...
Ulriksdal verkar hur mysigt som helst,vackra bilder du har tagit där.
Det var mycket som man skulle vilja ha i sin egen trädgård.
kram Anette

Ofelias Hus sa...

Oj, vad mycket inspiration.
Järnsoffan och kandelabern kan jag tänka mig, sååå fina...
Vilken häftig solros, har aldrig sett en sådan variant.

Fransen, som du frågade om är en Orgental.
Orgental är en egen ras, väldigt lik Siames i både fysik och mentalitet, hon är nästan som en hund, följer med överallt.
En gång följde hon med ner till båthamnen, hela vägen ut på den långa bryggan, inte det minsta rädd.
Den gången fick hon följa ut med båten, för hon ville inte gå hem. När vi sedan gick i land på en ö, där vi skulle grilla och stanna ett tag så gick hon runt på ön och strosade som Ebba (vår hund)gjorde, för att sedan hoppa ner i båten när vi skulle åka hem, utan inget koppel dessutom. (oj, det blev långt)
Kram
Anette

Leva som jag sa...

Underbart ställe!!Man blir ju superinspirerad
kramar Malin