onsdag 6 augusti 2008

Mera från Ulriksdal...

Liten färgglad blomma i silverglas på min skänk.

Mörk kärleksört och lavendel i mitt kök.

Ett buddahhuvud framför en flagad vacker
dörr i växthuset på Ulriksdal.


Rena drömmen för en rostälskare som jag.
Synd bara att man inte har en stor trädgård
och en himla massa money.
Men ett sånt rostigt stort ägg måste jag ju
bara bli ägare till en vacker dag.


Avslutar med ett par buddahbilder till.Det
finns nog nåt för alla smaker på Ulriksdal, kan
verkligen rekomendera er som besöker Stockholm
att göra ett besök där om tillfälle ges, ofta är
det ju så när man kommer på besök hit att det är
city som gäller men det finns mycket annat med här.
Känns verkligen som hösten redan kommit nu,
jag gillar ju visserligen hösten men det kom lite
väl fort den här gången kunde ha fått varit sommar
ett par veckor till, i allafall tills skolan börjar.
Ha det gott!

13 kommentarer:

Grindelunda sa...

Åh..kärleksörten är för läcker, och lavendeln också för den delen. Läckra i färgerna tillsammans.

Båthuset finns hos min bror och hans fru. Och ligger vid Indalsälven där jag tillbringat många, många, många sommarlov. Nostalgitripp som heter duga.

Nu har jag gråtit en skvätt till filmen och ska snart sussa.
Kram från Gilla

Elisa Day sa...

Mycket rost och mycket fina saker här! Ser jämt i inredningstidningar, sakerna kommer från Ulriksdal, nu förstår jag varför :) Och rostiga buddhan var jättefin, sån skulle jag gärna ha i trädgården på stugan. Har inte heller någon egen trädgård, bor i lägenhet. Förstår att du vill ta med dig alla rostiga vackra saker. Kram

Gårdsromantik sa...

Så vackra rostiga ägg! De vill jag juha. Får spana efter dem på vårmässan

Kram Maud

Mamma C sa...

Mycket vackert rostiga bilder som du visar.
Kram mamma c

Änglahem sa...

Ja visst kom den där hösten alldeles för fort!! Men augusti kan ju fortfarande bli fin, även om det inte blir samma känsla som det var innan....men gärna sol och lite värme så man kan göra lite fler utflykter! Stranden däremot känns ju lite avlägsen nu....

Vad du är gullig som bjuder bilder från denna oas för trädgårdsälskande. Ser ju onekligen väldigt charmigt och trevligt ut!!!

Har jobbet börjat än, eller är det fortfarande semester?

Ha en bra torsdag!
Kramaaar, Ulrika

Gårdsromantik sa...

Visst kommer jag att ta med butiken - det är ju massor aav turister i kyrkbyn på sommaren så det blir nog bra!

Webbutiken skall jag försöka göra ännu bättre när vi väl landat i nya huset.

Kram Maud

Living by Milla sa...

Hej Katta!

Åh, så snygga rostiga ting!
Håller med dig ang hösten, den hade lite bråttom i år men annars är det favvoårstiden för mig.

kram!
Camilla

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh så härligt!

Tänk att rostigt är så vackert!

Kram Annica

Anna sa...

Ja visst är det underbart med lavendel, doftar så gott och man kan göra så mkt roligt med det :)

kram

Susanne sa...

Jag tycker de där rostiga trädgårdssakerna är helt underbara. Vi har jättestor trädgård men jag borde nog ha mer "money" ;-) Vi har lagt ner en hel del pengar på växter nu ett par år. Nästa år ska vi sätta fruktträd i en slänt. Men lite rostiga saker ska jag ha.
Har torkat lavendel här hemma som ska få sprida väldoft i vinter.
Kram
//Susanne

Leva som jag sa...

Fina fynd!! Fint att ha kärleksört inne i köket!
KRamar M

Smycka dig sa...

Härliga bilder du visar och jag älskar lavendel men jag gav bort min finaste till min kära svärmor:D

Rost passar ju din blogg förträffligt...det är så vackert i trädgården..

Ha det skönt i helgen
kram
Lotta

Smycka dig sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.