söndag 3 augusti 2008

Home sweet home...

Tillbaka till stan igen. Tycka vad man vill om
det, för det är väl både på gott och ont var man
än är. Har man som jag växt upp i norr men
bosatt sig nån annanstans kan det ibland vara
svårt att se vad som egentligen är hemma.Men
ett är då säkert,GUD vad skönt det är att få
komma hem och sova i sin alldeles egna otroligt
sköna säng!

Jag som inte går så mycket på loppisar vanligtvis
har förståss ändrat den vanan under semestern
och besökt diverse loppisar och även letat fram
en del gammalt junk som legat till ingen större
nytta på vår gamla släktgård, här syns lite av detta.
Har till och med lite ågren för att jag inte stannade
på en loppis efter motorvägen som såg alldeles extra
kul ut, varför varför? Vad missade man inte där.
Auktion däremot försöker jag att komma på
varje sommar, jag älskar härliga auktioner
på gamla gårdar.Kolla in utsikten från den här
"får"gården, där jag hoppades på att finna
gamla stora trådrullar att ha vackra spetsar på
och vad fann jag?
Denna ställning i vacker ljusblå orginalfärg ropade
jag in för tvåhundra kronor.Blev så himla glad.
Fast det blev problem när vi skulle hem och den
inte fick plats i bilen, snopet.Men på nåt sätt fick
vi ändå ner den i bakluckan men fick knyta ihop
den med ett rep, hm. Sakta men säkert körde jag
hem den men att få ner den till Stockholm när både
barn och packnig skulle få plats blev värre.Har nu
fixat privatchafför till den vackra tingesten.

Har förståss badat en hel del på semestern. Vi
gillar att bada lite för oss själva och det är inte
helt omöjligt att hitta sånna platser. Men en dag
upptäckte vi att vi inte var ensamma. Vi hade
sällskap av två ståtliga vackra renar. De tittade
på oss när vi badade sen la de sig ner och vilade
på stranden, de höll sig där hela tiden vi badade där
fast vi stannande ett par timmar. Härligt att vara
ett med naturen.
Nu ska jag gå på en rundvandring ute bland alla
er bloggare som jag inte besökt på så länge nu.
Ha det gott alla!

13 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Välkommen hem efter semestern på hemmaplan:)

Javisst är det väl härligt att få komma hem till sin egen säng! Om det inte var för det skulle jag nog gärna vara mer på resande fot!

DU vilket underbart fynd den där trådställningen var! Vilken tur att du lyckades lösa hemtransporten för den!

Till sist! Vilka härliga bilder på badande renar! Kanske gör de sig redo till julklappstransporten, för det var väl prancer och vixen;)

Kram Annica

Vit spets sa...

Trådställningen vilket fynd! Skulle betala mer...tänk att få rulla upp sina vackra spetsar...jag blir helt knäsvag!!! Snälla visa på bloggen så jag får se!
Vet du jag är galen i svart jag med! Å paket var & varannan dag är superkul ;-)
Kramis
//Siv

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Hem ljuva hem! Ja inget är som att få komma hem till sin egen säng!! När det känns så där extra behagligt att få komma hem så brukar jag inte kunna låta bli att sända en tanke till de som faktiskt är hemlösa. Tänk att inte ha ett hem att längta till! //Linda

Mamma C sa...

Borta bra men hemma bäst. Välkommen hem efter din semester. Det låter som du haft det jättebra. Fyndat har du gjort oxå.
Kram mamma c

Elisa Day sa...

Välkommen tillbaka! Förstår att det skönt att få sova i sin egna säng igen. vilka fynd du verkar ha gjort! Och vackra bilder som vanligt. Renar är fina, men jag vill inte ha närkontakt med dom. Krockade med en ren och den fick avlivas och bilen fick fina märken. Hoppas du får en trevlig dag! Kram

Viola sa...

Hejsan, vilken tur att jag gick in på Hannahs blogg idag och hittade dig. Vilken härligt vacker blogg du har med så underbara bilder. Här blir många besök, kram Viola

Tidsmästarinnan sa...

Hej hej semesterfirarn och välkommen hem! (Själv åker jag "hem" till mina föräldrar på västkusten och sen åker jag "hem" till mig igen...)

Vad härligt med loppisfynd, och vilken kul trådrulleställning, en sån har jag aldrig sett! (Kolla på Tradera vad trådrullarna kostar där, vilket fynd du har gjort!!)

Stor kram på dig!
Susanne

Susanne sa...

Egen säng är klart bäst! Man sover som ett barn när man väl är hemma igen. Dina bilder är så fina. Trådställningen var ju så underbar. Inte något som finns i många exemplar kan jag tänka mig.
Må så gott!
Kram
//Susanne

Leva som jag sa...

Välkommen tillbaks!!
Vackraste trådställning jag har sett!! Otroligt fin
kram M

Hannas form sa...

HEJ Katta!

Tack för din goa hälsning...blev glad!

Vad mycket fina bilder...gillar verkligen z bokstaven och dom där rullarna...underbara!

KRAM, vi ses snart igen!
Hanna

Rosa Hemmet sa...

vilka fina fynd och den där trådrullegrejen var ju precis du! Härligt:) det är så kul närt man hittar sånna fynd, de är som att de väntat hela livet till att få komma hem till just en själv ;) Någon dag kanske de hamnar i någon annas hem.. tänk sån historia alla gamla prylar har! Ha det fint

Inredningsbloggar sa...

Var visst ett tag sedan jag var här märker jag. Vilka härliga bilder du lagt ut. Jättefina! Och vilket fynd - ställningen med trådrullar. Den var ju superhärlig. Vet hur det är att försöka få med make, kids och inköp hem från semestern. Privatchaufför fick jag också fixa. Och visst är det skönt att komma hem? Hemma bäst!! Kram!!

ColonialEast sa...

Åh nej - det där inredningsbloggar igen - puh, det var bara jag .... Kram igen!!